پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روایت فتح صحرای سوریه و عملیات آخر شهید حججی در «کسرالحدود»

فتح صحرای سوریه در مستند «کسرالحدود»
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 549073
ماجرای فتح صحرای سوریه و واقعیت‌هایی از عملیات آخر شهید حججی در مستند «کسرالحدود» روایت می‌شود.
روایت فتح صحرای سوریه و عملیات آخر شهید حججی در «کسرالحدود»
به گزارش جهان نيوز، وحید فراهانی از اتمام فرایند تولید مستند «کَسرالحُدود» خبر داد و گفت: این مستند با چند هدف عمده تولید شده است که اصلی ترین هدف در ساخت «کسرالحدود» روایت فتح صحرای سوریه بوده که بعد از آزادسازی حلب مهمترین عملیات چند ماه اخیر است. در این عملیات که در محور های مختلف نام های مختلفی مانند والفجر یک، والفجر 2 و غیره داشته است و چندین تیم فیلم برداری در محور های مختلف حضور داشته اند و از روند پیشروی نیروهای مقاومت تصویر برداری کرده اند.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم با استفاده از تصاویر متعددی که با سختی های فراوانی از محور های مختلف تهیه کردیم حماسه بزرگی که رزمندگان محور مقاومت در این منطقه آفریدند را به تصویر بکشیم.

این کارگردان مستند اضافه کرد: در بخشی از این مستند به تک دشمن به مقر مقاومت پرداخته شده است که در جریان آن شهید حسین قمی که فرمانده یکی از مقرها بوده است و شهید محسن حججی به اسارت نیروهای تکفیری درآمدند و نهایتا به شهادت رسیدند. مسئله ی دیگری که این مستند به آن اشاره کرده است تاثیر دخالت های مستقیم آمریکا در سوریه و خصوصا در عملیات آزادسازی بادیه سوریه است.

فراهانی در توضیح دخالت های آمریکا به نفع جبهه تروریست ها سوریه اظهار کرد: آمریکا به سه شکل در این عملیات دخالت مستقیم داشته است که منجر به تلفات بسیاری در محور مقاومت شده است. یکی بحث پهپاد های شناسایی آمریکایی است که مدام در منطقه گشت می زنند و اطلاعات جبهه مقاومت را به جبهه  دشمن می دهند. یکی بحث کمک های تسلیحاتی آمریکا به معارضین و مسلحین تکفیری است که توانسته آن ها را تا به امروز زنده نگه دارد. آخرین عنصر دخالت آمریکا در سوریه، حضور جنگنده های این کشور است که خیلی آشکارا و مستقیم مقر های رزمندگان مقاومت را در این منطقه هدف قرار دادند. باید اشاره کرد که برای اولین بار تصاویر این رویارویی مستقیم آمریکا و محور مقاومت به عنوان سندی از همدستی آمریکا با تکفیری های مسلح در مستند کسرالحدود نمایش داده شده است.

وی افزود: با موج رسانه ای که توسط داعش به راه افتاد همه فکر می کنند که داعش توانسته بدون هیچ دردسری نیرو های مقاومت را قلع قمع کند اما در این کار ما نشان داده ایم که واقعیت چیز دیگری است. رزمندگان ایرانی و عراقی محور مقاومت در این عملیات رشادت هایی از خود نشان داند که تحت تاثیر کار رسانه ای داعش نادیده گرفته شد. حقیقت این است که اگر رشادت های شهید قمی نبود ما ده ها اسیر و شهید دیگر مانند شهید حججی در این عملیات داشتیم. در این عملیات داعش جناره های تکفیری هایی که به درک واصل شدند را با خود برد تا آمار دقیق تلفاتش مشخص نشود که قطعا عدد بالایی است. در انتهای مستند نیز عملیات انتقام خون شهید حججی و آزاد سازی مناطق مرزی بین عراق و سوریه که منجر به آزاد شدن محور بین دمشق و بغداد شد نمایش داده می شود که یکی از اهداف مهم این جنگ از همان روزهای اول بود.

مستند «کسرالحدود» به تهیه کنندگی بنیاد فرهنگی روایت فتح و کارگردانی وحید فراهانی در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و به زودی از شبکه های سیما نمایش داده خواهد شد.




منبع:دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *