پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
امیر سیاری تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از منابع کشور برای توسعه سواحل جنوبی

منابع کشور برای توسعه سواحل جنوبی
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 549029
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه باید از منابع کشور برای توسعه سواحل جنوبی استفاده کرد، گفت: مسئولان اقدام و عمل را در دستور کار قرار دهند نه این‌که فقط بگویند طرح داریم.
ضرورت استفاده از منابع کشور برای توسعه سواحل جنوبی
 
به گزارش جهان نيوز، امیر دریادار »حبیب‌ الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی دریانوردی با بیان این‌که برای استفاده از منابع دریایی باید آمایش جمعیتی مناسبی را در سواحل کشور انجام دهیم، اظهار داشت: اگر کشور به دو قسمت تقسیم شود، تمام امکانات در غرب و شمال‌غرب است و این نشان می‌دهد ما نتوانسته‌ایم از امکانات خود در شرق کشور به خوبی استفاده کنیم.
 
وی با تاکید بر این‌که برای توسعه دریا محور همچنان باید اقتدار خود را در عرصه‌های دریایی حفظ کنیم، تصریح کرد: اگر به مسئله آمایش جمعیتی کشور توجه نکنیم در آینده با مشکلات زیادی در سواحل جنوب به خصوص در سواحل مُکران مواجه می‌شویم.

دریادار سیاری با بیان این‌که تنها راهکار توسعه سواحل مکران است، افزود:‌ اگر بخواهیم این حرکت را با دیگر کشورها تطبیق دهیم، کشورهایی که اقلیم بدتری از ایران داشته‌اند به خوبی از دریا استفاده کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: محیط زیستی‌ها می‌گویند منطقه سونامی دارد، زلزله دارد و... و نمی‌شود اما ما می‌گوییم که اگر این گونه بود نباید الان کشوری به نام ژاپن می‌بود.

امیر سیاری اظهار کرد:‌ باید از منابع کشور برای توسعه سواحل کشور استفاده کنیم تا بتوانیم آینده خوبی را در راستای برنامه‌های دریا محور ترسیم کنیم؛ به شرط این‌که مسئولان اقدام و عمل را در دستور کار قرار دهند نه این‌که بگویند طرح داریم، طرح داریم، طرح داریم.



منبع :دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *