پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نمایش روحوضی اصلاح‌طلبان درباره انتصاب مدیران زن و انتقاد از نجفی

منبع: مشرق
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 549011
«نمایشی که تمام می‌شود»؛ متهم ردیف اول عدم انتصاب زنان در شهرداری تهران کیست؟
نمایش روحوضی اصلاح‌طلبان درباره انتصاب مدیران زن و انتقاد از نجفی
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه شرق، روز سه‌شنبه گذشته در ابتدای گزارشی با عنوان «زنان غایب بهشت» نوشته است:

«٢٠ روز از شهردارشدن محمدعلی نجفی در تهران می‌گذرد و او در این مدت برای پنج معاون، یک مدیرکل، شش شهردار منطقه و همچنین مدیرعامل و سردبیر مؤسسه مطبوعاتی همشهری حکم صادر کرد. وجه اشتراک همه ١٣نفری که در این مدت از شهردار جدید تهران حکم مسئولیت گرفته‌اند، مردبودن آنهاست و هیچ زنی تا این لحظه به حکم شهردار مسئولیتی در شهر نگرفته است.»

این رسانه همچنین می‌نویسد: صدور این احکام در حالی است که هم در وعده‌های انتخاباتی و هم در روزهای پس از انتخابات، منتخبان شورای شهر تهران همیشه از لزوم برگزیدن تعدادی از مدیران زن برای مدیریت شهری سخن گفته‌اند. بااین‌حال، آنچه تا این لحظه رخ داده است، برخلاف وعده‌های پیشین بود.[1]

*می‌توان قضاوت کرد که محتوای این گزارش در حال یک لاپوشانی برای افتضاح «عدم انتصاب شهردار زن برای تهران توسط اصلاح‌طلبان» است زیرا هر عقل سلیمی می‌داند که محمدعلی نجفی بزودی چند زن را در چند سمت در شهرداری تهران منصوب خواهد کرد و اعتراضات نمایشی اصلاح‌طلبان هم در این زمینه تمام خواهد شد.

اما به هر حال این مسئله از نظر مردم و افکار عمومی دور نخواهد ماند که نه تنها رئیس‌جمهور روحانی بر خلاف شعارهایش هیچ بانویی را در کابینه منصوب نکرد بلکه چپ‌ها نیز با اینکه در انتصاب شهردار جدید تهران مبسوط‌الید بودند و می‌توانستند برای اولین بار به مردم ثابت کنند که در شعارهای خود صداقت دارند اما آنها هم از این کار امتناع کردند.

رسوایی این قضیه به حدی بود که صدای اعتراض رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز نسبت به نمایشی بودن نامزدی الهه کولایی برای تصدی پست شهرداری تهران به گوش رسید.

جالب آنکه اصلاح‌طلبان در این زمینه همچنان خود را منتقد رئیس‌جمهور روحانی جلوه می‌دهند و لام تا کام در این باره که خودشان هم می‌توانستند یک شهردار زن منصوب کنند اما این کار را نکردند! سخنی نمی‌گویند...

گفتنیست، پیش از این، محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر جدید تهران طی اظهاراتی درباره ضرورت انتصاب زنان در شهرداری تهران گفته بود:

«اکنون به موسم جوانگرایی و استفاده از بانوان رسیده‌ایم و رسانه‌ها نیز در قبال نشر و اطلاع‌رسانی در این‌باره وظیفه سنگینی را برعهده دارند. به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر وظیفه شهردار در پیاده‌سازی این فرمول را پایش خواهم کرد که البته آقای نجفی نیز در این‌باره به اعضای شورای شهر قول دادند. اگر قرار شود پیاده‌سازی این امر(بکارگیری زنان و جوانان در شهرداری) به آینده موکول شود، دیگر زنان و جوانان به اصلاح‌طلبان اعتماد نخواهند کرد.»[2]

1_ http://sharghdaily.ir/News/۱۴۰۸۹۶
2_ mshrgh.ir/۷۷۲۸۰۷

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *