جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
۹
همسر دانشمند شهید احمد حاتمی:

چرا در هیچ دادگاه بین‌المللی و داخلی عربستان محکوم نشد؟/ ما از حنجره بریده شده حججی بگذریم

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 546839
اگر نبود پیام تاریخی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و رشادت‌های ایشان، معلوم نبود همین الان بدن‌های مطهر این شهیدان چه بر سرشان آمده بود.
چرا در هیچ دادگاه بین‌المللی و داخلی عربستان محکوم نشد؟/ ما از حنجره بریده شده حججی بگذریم
گروه سیاسی جهان نيوز،دکتر روح افزا: دوسال است که در غم فراغ حاجیان مظلوم‌مان می‌سوزیم، 2 سال از فاجعه کشتار حاجیان در مسجدالحرام و منا گذشت؛ 2 سال است که از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمیته حقیقت‌یاب می‌گذرد، 2 سال است که مسؤولان حج و زیارت ما مرتب به ما می‌گویند نگران نباشید پیگیری می‌کنیم، 2 سال است که سعودی نزدیک به 7000 نفر را در حج 94 کشت ولی هیچ نهاد حقوق‌بشری نه در دنیا و نه کشور ما کاری نکرد، 2 سال از زانو زدن وزیر امور خارجه ما و بعد اظهارات ایشان مبنی بر اینکه «نزدیک به 500 زائر ما در حج کشته شدند ولی ما روابط خود را قطع نکردیم»گذشت، 2 سال است که ما هنوز منتظریم تا ببینیم چه کسی در عربستان مقصر جرثقیل است و چه کسی حاجیان را در منا قتل‌عام کرد، 2 سال از تحقیر ما در حج 94 گذشت و هیچ مسؤولی دل نسوزاند.

اگر نبود پیام تاریخی و حمایت‌های مقام معظم رهبری و رشادت‌های ایشان، معلوم نبود همین الان بدن‌های مطهر این شهیدان چه بر سرشان آمده بود و حالا پس از حادثه ساختگی سفارت عربستان در خبر‌ها خوانده‌ایم که مسؤولان عربستان سعودی به ایران می‌آیند تا خسارت برای ساختمان‌شان تعیین کنند، یعنی آجرهای سفارت عربستان ارزش دارند که کمیته حقیقت‌یاب‌شان بیاید و تعیین خسارت کند اما نزدیک به 500 شهید ما نه... یعنی باید مشخص شود یک ساختمان آنها چه شده اما علت شهادت دانشمند فضایی و شهید رکن‌آبادی و بقیه شهدای مظلوم منا خیر، یعنی ارزش آجر سعودی بیشتر از خون پاک 500 شهید ما است.

مسؤولان ما به کجا می‌روند؟! چرا عربستانی که دستش تا مفرق به خون یمنی‌ها آلوده است، در عراق و سوریه از داعش حمایت می‌کند، در افغانستان و پاکستان با حمایت از طالبان سال‌هاست مسلمان‌کشی می‌کند حالا باید برای ما پیغام بدهد که امیدواریم آنها از ما به نیکی یاد کنند؟ کدام نیکی؟! زدید و می‌زنید و کشتید و می‌کشید، حالا باید از یزید زمانه به نیکی یاد کنیم؟!

چرا مسؤولان کاری نمی‌کنند؟ صدای ناله شهدای مظلوم منطقه و بچه‌های بی‌گناه را نمی‌شنوید؟ ما از اشک چشم یتیمان‌مان بگذریم، ما از حنجره بریده شده حججی بگذریم، ما از بدن‌های تکه‌تکه شده بچه‌های یمن بگذریم، ما از تکه‌های بدن مسلمانان در درگیری‌های تروریستی عراق و بمب‌های سعودی در افغانستان بگذریم، ما از زکزاکی و نمر بگذریم، ما باید از چه بگذریم؟

چرا مسؤولان ما اجازه می‌دهند سعودی‌ها برای سفارت‌شان تعیین خسارت کنند اما ما  اجازه نداشته باشیم درباره سرنوشت دانشمند فضایی ما که در حادثه جرثقیل حین کمک دیده شده و بعد کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر بدن پاکش را بدون هیچ آثار شکستگی یا لهیدگی تحویل گرفته‌ایم، سوال کنیم؟

چرا مجلس ما 2 سال است که از این حادثه می‌گذرد؟ هیچ سوالی از این آقایان نکرد که کمیته حقیقت‌یاب چه شد، اگر عربستان محق است برای تعیین خسارت چند تا آجرش، ما کجا محق هستیم؟ تا اعتراض می‌کنیم به اینکه چه شد فورا یک مصاحبه می‌کنند ما دیه می‌دهیم، ما دیه نمی‌خواهیم، ما حق‌مان را مطالبه می‌کنیم. چرا در هیچ دادگاه بین‌المللی و داخلی عربستان محکوم نشد؟ چه کسی به اینها اجازه داده خود را برادر ما بدانند؟!

رهبر انقلاب در پیام حج 96 اشاره کردند که فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی و تبدیل کشور‌های اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف در دنیای اسلام را در حج مطالبه کنید. مولا و مقتدای ما! مقام معظم رهبری! ما خانواده شهدای مسجدالحرام و منا با لبیک به ندای شما، تا آخرین قطره خون‌مان پشت‌سر شما ایستاده‌ایم، اگر نبود پیام شما و دعای‌تان برای این شهدای مظلوم در فاجعه 94، مشخص نبود چگونه التیام می‌یافتیم. ما از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس و وزیر ارشاد و نمایندگان سازمان حج و زیارت مطالبه خون بناحق ریخته شهیدان‌مان را موکدا داریم.

* همسر دانشمند شهید احمد حاتمی که در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به شهادت رسید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشتار حجاج وتجاوز به دو جوان و ..... ولی مسئولین التماسشان میکنند که اجازه بدهید ما بیاییم حج تا نفع ببیرند کسی به فکر مردم نیست مردم هم نمی فهمند در نتیجه حق ما است که تو سری بخوریم در رژیم گذشته اعراب جرات نداشتند نام ایران را ببرند ولی حالا توهین وبی احترامی و منع ورود ایرانیان به عربستان و.... همه از شاهکار مسئولین باصطلاح اسلامی ما است داخل کشور که قانون اجرا نمی شود حقوق نجومی ، اختلاسها و گرانی و فساد وفحشا و بی حجابی وبیکاری و.... تا جایی که رهبر چند روز پیش فرمودند ما نه جامعه اسلامی داریم ونه دولت اسلامی واقعیت همین است که رهبر فرمودند خوش به سعادت کسانی که در جنگ شهید شدند و وضع فعلی را ندیدند تا عذاب بکشند وکاری هم نتوانند مثل ما بکنند بسوزند وبسازند
Saudi Arabia
اگر امسال هم حج برگزار نمیشد تا سال ها امکان این فریضه از مسلمین ایران سلب میشد. التماسی هم در کتار نبوده. اتفاقا برخورد سعودی ها هم امسال بسیار محترمانه است. چرا هیچ کس از اشتباه مدیران کاروان ها در حرکت پیش از زمان تعیین شده در برنامه ریزی سعودی ها به سمت جمرات چیزی نمیگوید. البته همه اینها نافبی بیکفایتی آلسعود نیست.
Iran, Islamic Republic of
خیال می کنی این حج با این هزینه واجبه.این همه مشکلات و فقر در کشور داریم اون وقت بریم به عربستان کمک کنیم تا جنایت کند.ایا این حج قبوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
Netherlands
تازه بسیارند ( متاسفانه از مسئولین هم ) که برای بار چندم مشرف شدند و این از نظر این حقیر بی تردید صحیح نیست.
خدای تعالی ان شاءالله عقل و انصاف بهمه ما عطا بفرماید
Saudi Arabia
شمایی که فرق مفرق و مرفق رو نمیدونی لازم نیست بشینی مطلب بنویسی
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
حاشیه پردازی و متلک گویی درست نیست . متن زیبا و سلیسی را نوشته اند و پیام آن نیز بسیار گویاست .بنده بدلیل اینکه اصلا شما را نمی شناسم و از انگیزه شما که چنین بی انصافی را روا کردید اطلاعی ندارم ، نمی خواهم با حدس و گمان مطلبی را به کلمات فوق اضافه کنم . فقط بگویم که رسم مروت را بجا نیاوردید . بنده خدایی داغدار شده و شهید هم از افراد شاخص کشور است و شما بطور ضمنی دارید سنگ عربستان را به سینه می زنید!!!! خدایا پناه بر فقط خودت .
100
Iran, Islamic Republic of
مسولان عزیزی که میگوئید حج واجب هست وترک آن گناه هست مگه ربا گناه نیست ببینید توی بانکهای کشور چه خبره فریضه امر به معروف ونهی از منکر تعطیل شد ولی نرفتن به حج گناه است
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ما نباید برای اثبات یک واجب، به تخطئه واجب دیگر بپردازیم. همه واجبات از جانب خداوند است و انجام آنها لازم است
دلخسته
Iran, Islamic Republic of
عرفه با دختر این شهید همسفر بودم اون می گفت پدر من دو روز بعد از حادثه جرثقیل به شهادت رسیده