جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

نمایش «خانم ابتکار و آقای حجاریان» درباره بانوان، جوانان و اصولگرایان!

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 544893
اصولگرایان با جوانان و بانوان مخالف هستند؛ ما خوبیم...
نمایش «خانم ابتکار و آقای حجاریان» درباره بانوان، جوانان و اصولگرایان!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما اصلاح‌طلبان در میدان دادن به جوانان پیشرو تر بودند یا اصولگرایان؟» گفته است:

«اصلاح طلبان بودند، البته در دوره دولت نهم و دهم یک استثنا بود. بالاخره آنها هم این کار را کردند ولی به نظرم خیلی موفق نبودند چون بر اساس شایستگی‌ها این کار انجام نشد. در واقع جوانگرایی صرف نمی‌تواند امتیاز باشد بلکه تنها ملاک قراردادن این مسئله حتی می‌تواند به وجهه جوانان آسیب بزند.»

خبرآنلاین در خاتمه از ابتکار می‌پرسد: یعنی اصلاح‌طلبان در به کارگیری جوانان موفق‌تر بودند؟ و او تأکید می‌کند: «در مجموع موفق‌تر بودند.»[۱]

پیش از این نیز سعید حجاریان، تئوریسین جریان سیاسی خاص طی اظهاراتی گفته بود: «باید یادآوری کرد که جناح راست به‌هیچ‌وجه به مساله حضور زنان در کابینه دوازدهم اهمیت نمی‌دهد!»[۲]

*خانم ابتکار و آقای حجاریان می‌دانند که به سبب بیان این حرف‌ها مؤاخذه مالی نخواهند شد اما اینکه حقیقت را چطور در پیشگاه جامعه و ذهن افکار عمومی استتار کنند، مسئله دیگریست...

اظهارات این دو نفر درباره جوانان و بانوان در حالی است که اصلاح‌طلبان در جریان معرفی شهردار تهران، با اینکه می‌توانستند یک شهردار زن یا یک شهردار جوان را به ساختمان بهشت بفرستند و هیچ منعی هم نداشتند اما شعارهای اصلاحات را به یکباره کنار گذاشتند و با انتصاب یک «شهردار فرتوت» برای تهران واقعیتی غلاظ و شداد را به تماشای عمومی گذاشتند که اثبات می‌کرد مسئله توجه اصلاح‌طلبان به جوانان و بانوان صرفاً یک شعار زینتی است نه بیشتر.

از دیگر سو، اهتمام جریانات ارزشی و اصولگرای کشور به ایفای نقش بانوان و جوانان نیز مسئله‌ای نیست با گفتن آقای حجاریان و خانم ابتکار لاپوشانی شود و از یادها برود.

چه اینکه مردم به یاد دارند که غلط یا درست اما این دولت احمدی‌نژاد بود که برای نخستین بار از یک وزیر زن استفاده کرد و در همین دولت بود که برای نخستین بار تغییرات جدی در سازمان ملی جوانان به وجود آمد و کثیری از جوانان کشور به دستگاه‌های مدیریتی وارد شدند.

از طرف دیگر، از میزان توجه جریان چپ به بانوان و جوانان همین بس که اصلاح‌طلبان در قبال تشکیل حزب جدیدالولاده ندای ایران و جوانگرایی آن استغاثه‌ها کردند و در خوشبینانه‌ترین حالت ندای «زنده باد مخالف من» سر دادند و کاری کردند که این حزب سیاسی عملاً به انزوا خزید.

در مبحث زنان نیز اصلاح‌طلبان نه تنها طی 40 سال گذشته هیچ چهره جدیدی را برای صیانت از حقوق اسلامی بانوان و مادران به جامعه معرفی نکرده‌اند و فقط به انتقال خانم ابتکار از لانه جاسوسی به سازمان محیط زیست اهتمام داشته‌اند! بلکه تأکید یکپارچه این جریان سیاسی برای مقولاتی مثل «لزوم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها»، «تأکید بر خروج بدون اجازه بانوان از کشور» و «پیشنهاد کار به بانوان به جای مادری و همسری!» خود گویای چیستی نگاه این جریان خاص سیاسی به مقوله بانوان و راست و دروغ نمایه‌های آنهاست.

۱_ http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(ayyertqvakuwreooikiqtgk5))/detail/700973/Politics/government
۲_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/195601
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *