پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

مبارزه با مواد مخدر توسط ناجا کاری جهادی است

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 543461
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر توسط ناجا کاری جهادی است گفت: باید میزان هماهنگی بین دستگاهی بیشتر و امکانات مقابله‌ای نیز با قاچاقچیان موادمخدر تقویت شود.
مبارزه با مواد مخدر توسط ناجا کاری جهادی است
به گزارش جهان نيوز، سردار غلامعباس غلامزاده ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروزه معضل اعتیاد دیگر به قشر و گروه خاصی اختصاص ندارد و در تمام لایه‌های جامعه ورود پیدا کرده است اظهار داشت: باید بحث مقابله با این بلای خانمان سوز را به عنوان یک ضرورت اساسی جدی بگیریم.
وی با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از انحرافات شایع عصر حاضر به شمار می‌رود که سالانه قربانیان بی‌شماری می‎گیرد و آسیبی جدی بر پیکر خانواده و جامعه وارد می‌سازد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از جرم پیشتاز است، بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر توسط ناجا کاری جهادی است و نقش مهم مردم در شکل‌گیری ساختارهای فرهنگی و دستیابی به اهداف پیشگیری از وقوع جرم بسیار مؤثر است به گونه‌ای که تجربه نشان داده هر کاری که با همراهی مردم نباشد نتیجه نخواهد داشت به همین دلیل نهادینه ‌سازی امور باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود.
غلامزاده با تاکید بر اهمیت آموزش در پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: آموزش، آگاه‌ سازی و بالا بردن سطح دانش مردم در خصوص آسیب‌های مواد مخدر مهم‌ترین اصل در زمینه برخورد و مقابله با مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این راستا اقدامات مطلوبی انجام داده است، گفت: ناجا از مرزها تا داخل شهرها به مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان می‌پردازد و کشفیات ناجا در این حوزه مؤید تلاش‌ها است.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر چند ناجا تلاش‌های خود را برای مبارزه با مواد مخدر به غایت انجام می‌دهد اما این اقدامات کفایت نمی‌کند و حتما باید تمامی دستگاه‌ها در این راستا همگام و هم راستا باشند.
غلامزاده با بیان اینکه لازم است برای مبارزه با مواد مخدر میزان مسئولیت دستگاه‌ها به صورت مشخص و تعریف شده باشد، ادامه داد: امیدواریم با همت همه مسئولان بر مبنای تأکیدات مقام معظم رهبری شاهد مبارزات جدی‌تری در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشیم.
وی افزود: هر چقدر میزان هماهنگی بین دستگاهی بیشتر باشد و امکانات مقابله‌ای نیز تقویت شود توفیقات بیشتری در امر مبارزه با مواد مخدر و کشفیات حاصل می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان لردگان خبر داد و بیان کرد: در راستای تعامل دستگاه‌های اجرایی و دولتی در مبارزه با کالای قاچاق مأموران انتظامی شهرستان لردگان در حین بازرسی از خودروهای عبوری در محور یاسوج به لردگان یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل چوب قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
غلامزاده با بیان اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار 3 تن چوب قاچاق کشف شده، تصریح کرد: کارشناسان منابع طبیعی ارزش ریالی بار توقیفی را 300 میلیون ریال برآورد کردند.
وی گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *