پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
هانی زاده:

همه‌پرسی در کردستان موجب جنگ داخلی می شود

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب: 543247
یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اصرار بارزانی به برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان گفت: برگزاری همه‌پرسی منجر به جدایی منطقه کردستان از پیکره عراق می شود که نتیجه آن جنگ داخلی خواهد بود.
همه‌پرسی در کردستان موجب جنگ داخلی می شود
به گزارش جهان نيوز، دکتر حسن هانی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه گروهها و طیف های سیاسی اقلیم کردستان به جمع بندی مشترک برای جدایی از عراق نرسیده اند اظهار داشت: برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان می تواند به بحران فراگیر منطقه ای تبدیل شود.

وی افزود: اتحادیه میهنی کردستان مخالفت خود را با حزب دموکرات به رهبری بارزانی اعلام و کردهای فیلی نیز تاکید کرده اند می خواهند در پیکره کشور عراق باقی بمانند و بسیاری از طیف های اهل سنت و شیعیان عراق نیز مخالف تجزیه کشورشان هستند.

این کارشناس سیاست خارجی گفت:جمهوری اسلامی ایران،ترکیه و سوریه هم مخالف جدایی اقلیم کردستان از عراق هستند چرا که این کار تاثیرات منفی منطقه ای خواهد داشت.

وی یادآور شد: تنها رژیم صهیونیستی از استقلال کردستان عراق حمایت می کند تا بتواند در آن منطقه پایگاههایی برای ایجاد مزاحمت به محور مقاومت ایجاد کند.

دکتر هانی زاده با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق را با تحولات جدیدی مواجه می کند گفت: رژیم صهیونیستی در رویای تشکیل اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است و برای تحقق این رویا خواهان جدایی کردستان از عراق می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *