شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

مسجدجامعی: برای دفاع از آسیب‌دیدگان پلاسکو هزینه جانی دادم!

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 542628
مشخص نیست آقای مسجدجامعی در مقابل شهادت و ایثار آتشنشان‌های شهید ادعای چه نوع هزینه جانی را آنهم بعنوان یک عضو شورای شهر، در ماجرای پلاسکو دارد و کسی نمی‌داند ایشان در حادثه پلاسکو غیر از پشت میز و تریبون چه حضور دیگری داشته است؟
مسجدجامعی: برای دفاع از آسیب‌دیدگان پلاسکو هزینه جانی دادم!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ احمد مسجدجامعی، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر سابق و فعلی تهران طی اظهاراتی که روزنامه اعتماد به تازگی منتشر کرد، در خصوص عملکرد اصلاح‌طلبان شورای چهارم با تاکید براینکه هرگز کوتاه نیامدیم، گفته است:

«وقتی مساله ای مطرح می‌شد، واقعا حسّ می‌کردیم به عنوان یک عمل اجتماعی باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم، گاهی هم برای ما هزینه داشت، مثلا دفاع از آسیب‌دیدگان پلاسکو چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ جانی و شغلی، واقعا برای ما پرهزینه بود، ولی به این دلیل کوتاه نیامدیم و سعی می‌کردیم صحبت‌های ما چارچوبی داشته باشد، در این میان رسانه‌ای هم نداشتیم و برخی از رسانه‌ها صحبت‌ها را یک طرفه منتقل می‌کردند، اما خوشبختانه فضای بازی که به مدد تکنولوژی‌های نوین در فضای مجازی ایجاد شد، باعث گردید که اصل صحبت‌های ما منتقل شود. من به یاد دارم فیلم‌هایی از صحبت‌های من منتشر شده بود که تقطیع و سانسور شده بودند، ولی حسّ من این بود که فضای عمومی عکس‌العمل منفی نشان می‌دهد و نمی‌توانند از این اقدامات بهره بگیرند.[۱]

*مشخص نیست آقای مسجدجامعی در مقابل شهادت و ایثار آتشنشان‌های شهید ادعای چه نوع هزینه جانی را آنهم بعنوان یک عضو شورای شهر، در ماجرای پلاسکو دارد و کسی نمی‌داند ایشان در حادثه پلاسکو غیر از پشت میز و تریبون چه حضور دیگری داشته است؟

جدای از نامشخص بودن این هزینه که توضیحات مسجدجامعی را می‌طلبد، اقدامات ایشان و دوستان اصلاح‌طلبشان در قبال حادثه پلاسکو آیا مگر چیزی غیر از تخریب قالیباف و «مدیریت جهادی» حادثه بود؟!

سوابق مبرّزی که از آقایان در قبال حادثه پلاسکو وجود دارد صرفاً اینست که یا اعلام می‌کردند شهرداری تهران اثبات کرد عرضه مدیریت بحران را ندارد! یا از این می‌گفتند که چرا شهرداری «هلیکوپتر اطفای حریق» نداشته و یا مثلاً شخص آقای مسجدجامعی خواستار این شد که قالیبافی که در هنگام حادثه در سفر استانی بود، توضیح بدهد چرا «طی‌الارض» بلد نبوده و نتوانسته در لحظه بر سر صحنه پلاسکو حضور یابد؟![۲]

آقای مسجدجامعی البته برای دفاع از حادثه‌دیدگان پلاسکو یک هزینه شغلی، مالی و جانی بزرگ دیگر! را هم پرداخت و آن اینکه در قالب گفتاری رسانه‌ای از استعفای خود از شورای شهر تهران دست کشید و اینطور گفت که به مردم قول می‌دهم تا معرفی مقصر اصلی حادثه پلاسکو از پای ننشینم.[۳]

ادعایی که همه با لبخندی تلخ می‌دانستند قصد دارد محمدباقر قالیباف را هدف قرار دهد اما مسجدجامعی در همین ادعای سیاسی هم به دلایلی که خود بهتر می‌داند! فیتیله را پایین کشید و هیچگاه هیچ مقصری را به مردم معرفی نکرد.

و سایر به اصطلاح افشاگری‌های اصلاح‌طلبان شورای شهر چهارم در قبال پلاسکو نیز با رخداد حادثه مشابه و البته تلخ «برج گرنفل» در لندن رسوا شدند و مردم با دیدن «عدم استفاده آتش‌نشانی لندن از هلیکوپتر»، «عدم حمله مقامات متمدن لندنی به شهردار این شهر در حین و پس از حادثه» و «عدم حضور تیم‌های اطفای حریق در کنار حادثه تا چندین روز» (به این علت که گفته شد حجم آتش زیاد است) بیشتر متوجه هزینه‌های گزافی شدند که مسجدجامعی و یارانش در شورای شهر چهارم پرداخته‌اند...!

گفتنیست، مسئله «ترور مدیریت جهادی» یکی از دستورکارهای اصلی چپ‌ها در شورای شهر پنجم است و برخی معتقدند اصلاح‌طلبان به این دلیل که می‌دانند از نجفی سالمند و دارای بیماری، تکرار کارنامه قالیباف بعید است، قصد دارند با سیاه‌نمایی از اقدامات ۱۲ ساله قالیباف و تجلیل از قیام و قعود نجفی، کارنامه خود را همسنگ و یا باارزش‌تر از قالیباف جلوه دهند و به این طریق برای دو انتخابات پیش رو پلّه ترقّی بسازند.


۱_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۶۱۲۸۴۴
۲_ mshrgh.ir/۷۱۳۷۳۹
۳_ mshrgh.ir/۷۵۹۳۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *