جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تعطیلی ادامه‌دار فرودگاه جم در سکوت مسئولان

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب: 542103
در حالی که مسئولان بارها برای گشایش دوباره فرودگاه توحید جم و انجام پرواز در این فرودگاه وعده داده‌اند ولی هنوز هم شاهد تعطیلی ادامه‌دار این فرودگاه هستیم.
تعطیلی ادامه‌دار فرودگاه جم در سکوت مسئولان
به گزارش جهان نيوز، پرواز و فرودگاه دو کلمه عجین شده به هم هستند، یعنی جایی که نام فرودگاه به خودش می‌گیرد باید پروازی برای فرود وجود داشته باشد.

فرودگاه توحید جم از فرودگاه‌های قدیمی کشور است که بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد و در سال‌های اخیر با جابه‌جایی تعداد زیادی از کارکنان شرکت‌های نفت وگاز و در مواقع انگشت ‌شمار مردم بومی، خدمات قابل‌ قبولی برای نفتی‌ها ارائه کرده است. اما این فرودگاه‌ دوسالی است که رنگ هیچ پروازی را به چشم ندیده‌ و نام تعطیل بر آن‌ها گذاشته ‌شده است.

درحالی که وجود فرودگاه و پروازهای متعدد در آن به‌عنوان برند توسعه شهرستان جم قلمداد می‌شود، اما با ‌وجود این خواب خوش، فرودگاه توحید جم گرفتار بی‌برنامگی‌ها و غفلت‌های متعددی است که نه‌تنها رویای خروج از بن‌بست در آن ترسیم نمی‌شود، بلکه امروز رویای استفاده ازظرفیت این فرودگاه برای حمل و نقل آسانتر نادیده گرفته شده است و از سوی مسئولین بسیار ناممکن جلوه می‌کند.

با گذشت دوسال همچنان خبری از راه‌اندازی مجدد پروازها نیست تا موعد وعده‌های مسئولان برای راه‌اندازی دوباره فرودگاهی فعال و پویا در راستای توسعه شهرستان جم نیز منقضی شود.

پروازهای فرودگاه توحید برای پالایشگاه منفعتی نداشته است و به همین دلیل پروازها در این فرودگاه تعطیل شده استشنیده‌ها از برخی مسئولین ذی‌ربط که جای بسی تامل دارد حاکی از آن است که برخی نفتی‌ها با اصرار و تلاش زیاد خود و با بهانه کردن زیرساخت‌های نامناسب فرودگاه جم  سعی می‌کنند پروازهای فرودگاه توحید جم کنسل شده و پروازهای عسلویه بر پروازهای فرودگاه جم به دلیل منافع خود ترجیح داده شود.

این درحالی است که امام جمعه جم به عنوان یکی از اصلی ترین منتقدان مدیرعامل کنونی پالایشگاه گاز فجر جم در چند خطبه‌های اخیر خود و در جلسات متعدد اعلام کرده است که پروازهای فرودگاه توحید برای پالایشگاه منفعتی نداشته است و به همین دلیل، پروازها در این فرودگاه تعطیل شده است.

جالبترین نکته اینجاست که به نظر مردم بومی شهر جم که به ندرت از خدمات و بعضا سهمیه‌های رایگان پرواز استفاده می‌کنند، با راه‌اندازی مجدد فرودگاه جم به همان شکل و تفکرات گذشته موافق بوده و مایلند فرودگاه جم کار خود را ادامه داده و در آسمان جم شاهد پرواز باشند.

حال سوال اینجاست ادامه داشتن سکوت مسئولان و مدیران استانی باعث تعطیلی دائمی فرودگاه خواهد شد؟

صنعت نگاه تعاملی به شهرستان ندارد
عضو شورای اسلامی شهر جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مسئولین شهرستان برای راه‌اندازی فرودگاه توحید پیگیری‌هایی متعددی داشته‌اند ولی آنچه مسلم است این است که اجماعی برای این کار در شهرستان وجود ندارد.
علی پریشان افزود: شرکت نفت و گاز به منافع خود می‌اندیشد ولی در اظهار نظرهای غیر منطقی، برخی از مسئولان نفت و گاز، تجاوز به حریم پروازی فرودگاه را بهانه‌ای برای تعطیلی فرودگاه توحید جم قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای شنیدم که یکی از اعضای هیئت مدیره پالایشگاه گفته‌اند هزینه هر صندلی پروازی برای شرکت فجر از فرودگاه توحید جم مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است و به صلاح و صرفه ما نیست و با خرید بلیط از عسلویه نیمی از این مبلغ را هزینه می‌کنیم.

 پریشان با بیان اینکه مدیرعامل فعلی پالایشگاه گاز فجر جم نگاه تعاملی به شهرستان و حوزه مسائل پیرامونی و اجتماعی ندارند و نداشتند گفت: باید با مراجعه به وزارت خانه نفت و مدیر عامل گاز ایران گلایه های مردم شهرستان جم را به آنها انتقال داد.

‌بی‌مهری به مردم شهرستان جم
این مسئول افزود: برخی از شواهد حکایت دارد که هادی هاشم‌زاده فرهنگ مامور بوده است تا اندک خدمات پروازی که شرکت فجر جم به مردم شهرستان جم می داده است در ابتدا محدود و در ادامه نیز قطع کند.
عضو فعال شورای اسلامی شهر جم با بیان اینکه برای همه مردم و مسئولان آشکار است که این همه بی‌مهری و بی‌توجهی نسبت به شهرستان جم و مردمان باوقار و شرافتمند آن از سوی چه کسانی صورت می‌گیرد گفت: مشخص است که کدام مسئول در چارچوب وظایف خود به درستی عمل نمی‌کند و به طور جد با هر زبان و بیان کار سازی کنید تا روز های بدتر از این برای شهرستان جم ترسیم نشود.
پریشان در پایان گفت: در شورای جدید قطعا پیگیر برقراری مجدد پروازهای فرودگاه توحید خواهیم بود.

انتظار مردم برقراری مجدد پروازها است
فعال فرهنگی و اجتماعی  در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: فرودگاه جم، بخش مهمی از شهر جم را به خود اختصاص داده است و از فرودگاه‌های قدیمی در جنوب کشور است که متعلق به وزارت نفت بوده و در سال‌های گذشته، در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه دو پرواز به تهران داشته است.

علی حسینی با بیان اینکه فرودگاه توحید جم خدمات بسیار محدود به شهروندان غیرشرکتی شهرستان جم ارائه می‌دهد و حتی محدودیت‌های زیادی برای ساخت‌وساز به خاطر خط پروازی برای شهر جم به وجود آورده است، گفت: انتظار می‌رفت با حضور مهندس فرهنگ در مدیریت شرکت پالایش گاز فجر جم، در زمینهٔ خدمات پرواز به مردم غیر شرکتی شهرستان، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه به تهران و همچنین ایجاد پروازهایی به شهرهای دیگر کشور، نیز گام‌هایی برداشته شود.

وی افزود: برخلاف انتظارات در زمینهٔ افزایش تعاملات و برقراری خدمات به مردم جم در زمینهٔ پروازها،که شاهد حذف پروازهای فرودگاه جم هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *