پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ورود اولین کاروان زائران قطری به خاک عربستان

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 542101
پس از این که تنها گذرگاه زمینی قطر با عربستان در دو ماه گذشته بسته شده بود با بازشدن آن به دستور پادشاه عربستان امروز (پنجشنبه) اولین کاروان از زائران قطری وارد خاک عربستان شدند.
ورود اولین کاروان زائران قطری به خاک عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اداره گذرنامه عربستان اعلام کرد که پس از صدور مجوز ورود حجاج قطری به خاک عربستان و باز شدن گذرگاه زمینی، تاکنون 100 نفر از زائران قطری، از این طریق گذرگاه سلوی وارد عربستان شدند.
 
هدف از بازگشایی گذرگاه «سلوی» فراهم کردن امکان ورود اتباع قطری به عربستان برای انجام مناسک حج تمتع عنوان شده است. این حکم، همچنین زائران قطری را از انجام بازرسی‌‌های الکترونیکی معاف می‌کند.
 
رسانه‌های عربستان گزارش دادند، ملک سلمان همچنین هواپیماهایی را برای انتقال زائران قطری با هزینه شخصی خودش راهی این کشور کرده است.
 
حکم ملک سلمان بعد از میانجی‌گری 'شیخ احمد بن عبدالله بن جاسم آل ثانی' شاهزاده قطری که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرده بود، صادر شده است.
 
محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر پیشتر گفته بود که اقدام عربستان در باز و بسته کردن مرز سلوی برای عبور حجاج با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.
 
عربستان، امارات، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96 ) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، ونزدیکی به ایران، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند..
 
وزارت خارجه قطر با رد همه این اتهامات تاکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی ما هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *