شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸
۴۴
چند خط برای تقلای جدید برای یکی از محصورین

چرا این بار باید اعتصاب غذای مهدی کروبی را جدی گرفت؟

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 541991
این افراد آنقدر با عجله و شتاب زده در حال هیاهو هستند که گویی می خواهند از تمام پروژه های عقب افتاده این سال ها در فرصت اعتصاب غذایی کروبی استفاده کرده و حداقل کمی به اجرا نزدیک تر کنند.
چرا این بار باید اعتصاب غذای مهدی کروبی را جدی گرفت؟
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: برخی منابع ضد انقلاب مرتبط با کروبی و شریکان سیاسی اش، خبر داده اند که وی از دو روز قبل اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده است! طی ساعات گذشته نیز برخی از چهره های سیاسی مرتبط با جریان فتنه نیز در داخل کشور هیاهوی زیادی در این باره به راه انداخته اند . این افراد آنقدر با عجله و شتاب زده در حال هیاهو هستند که گویی می خواهند از تمام پروژه های عقب افتاده این سال ها در فرصت اعتصاب غذایی کروبی استفاده کرده و حداقل کمی به اجرا نزدیک تر کنند.

اما به نظر می رسد که به دلایل ذیل این بار باید پروژه جدید سیاسی پیاده شده علیه کروبی را جدی گرفت:

یک: بین برقرای مجدد ارتباط برخی عناصر مشخص و تابلو دار حزب مشارکت و نهضت ملی و آزادی - که همگی کارنامه مشخصی در سال 88 دارند- با مهدی کروبی به بهانه ملاقات از او طی روزهای گذشته و پروژه جدید سیاسی و رسانه ای این روزها ارتباط مستقیمی وجود دارد. همین مساله نیز نشان می دهد که اولا چرا باید سران فتنه در حصر باشند زیرا هم زمینه شروع فتنه جدید را دارند و هم نزدیکانی دارند که به محض برقراری ارتباط؛ آنها را در مسیر مجدد فتنه انگیزی قرار می دهند. بی جهت نیست که حمیدرضا جلایی‌پور برای رفع حصر تدریجی، پیشنهادی چند مرحله‌ای و مبتنی بر گام های متقابل «نظام» و «اصلاح‌طلبان» داده که یکی از اصلی ترین گام های آن این است که دوستان محصورین بتوانند آزادانه به دیدار آنها بروند!

دوم: فضای ملتهب انتخاباتی در اردیبهشت ماه سال جاری با مدیریت عالی نظام خیلی زود پشت سرگذاشته شد و اینک با وجودی که بحث رای اعتماد به کابینه های جدید همواره چالش های سیاسی را در کشور به همراه داشته ولی این بار شاهد فضای آرام سیاسی در کشور هستیم. برای آن دسته از اصلاح طلبان که حیات سیاسی شان در شرایط آرام جامعه به پایان خود نزدیک می شود، التهاب آفرینی و ایجاد موج های سنگین سیاسی یک ضرورت حیاتی است. به همین دلیل باید بر حواشی پیرامونی مهدی کروبی بدمند؛ زیرا می تواند مدت دیگری به حیات سیاسی برخی اصلاح طلبان افراطی ولو اندک بیافزاید.

سوم: اما پروژه جدید پیاده شده با علم کردن ناشیانه دوباره مهدی کروبی ادامه همان راه بسته فشار اصلاح طلبان به دولت آنهم پس از ناکامی در چینش برخی نیروهای مدنظر در کابینه دولت دوازدهم است. اصلاح طلبان افراطی که این روزها توییت های زیادی شخصا برای مهدی کروبی منتشر می کنند، هم از دولت در حال انتقام گرفتن هستند و هم می خواهند حداقل دولت را برای چینش معاونین وزرا و مدیریت های کلان مجبور به عقب نشینی کنند. این که توییت مستقیم خطاب به روحانی درباره حصر این روزها از طرف برخی اصلاح طلبان مشارکتی زیاد شده حاوی پیام مستقیم به خود رئیس جمهور برای عقب نشینی و تن دادن به سهم خواهی آنها است. در این معامله آنها مطالبه رفع حصر را از روحانی به سمت دیگری می برند و در عوض روحانی نیز سهم شان در مدیریت دولت دوازدهم را باید لحاظ کند. این افراد همان کسانی هستند که در چهار سال گذشته که سهم های خوبی در دولت داشتند، می گفتند رفع حصر فراتر از تصمیم دولت است و به روحانی چندان ربطی ندارد!

چهارم: روش نخ نمای غرب پس از فتنه 88 بر همگان روشن است. جمع کردن تحریم همزمان با شکاف درونی در جامعه و یا به زبان دیگر اول ایجاد چالش های اجتماعی و سیاسی و سپس آغاز دور جدید تحریمها.  زیرا بدون ایجاد چالش های سیاسی و شکاف های حاکمیتی عملا تحریم ها اثر زیادی نخواهد داشت و یا حداقل به هدف صد درصدی خود نزدیک نخواهد شد. حال اگر اعتصاب غذای کروبی و هیاهوی که برخی اصلاح طلبان در داخل به راه انداخته اند را در کنار پروژه "مادر تحریم ها" که قرار است طی هفته های آینده جدی تر وارد فاز اجرایی بشود، بگذاریم یکبار دیگر نقش هر فرد و گروه و جریانی در این سناریو نخ نما شده آمریکایی ها در سپهر سیاسی کشور مشخص می شود!

پنجم: در پروژه جدید سیاسی که محصول فراغت بالی است که دولت مستقیما برای فتنه گران ایجاد کرده – که البته خود دولت هم در حال آسیب خوردن بی سابقه از این بابت است- یک نکته مهم نیز نهفته است. فتنه گران گرچه نتوانستند پروژه یارگیری و جاگذاری مهره های کلیدی را حداقل فعلا در سطح وزیران به نتیجه قطعی برسانند ولی یارگیری از درون مجلس را خوب آغاز کرده اند. به نظر می رسد که برخی کارهای که دولت نتوانست برای فتنه گران انجام بدهد برخی نمایندگان ساده لوح بی تمایل برای انجام آن نباشند. البته برای دیگرانی نیز نقش تعریف شده که به زودی آنها هم وارد بازی می شوند؛ از کسانی که چند سالی خیلی صریح از فتنه یاد نمی کردند ولی بزودی لب به سخن خواهند گشود می توان فهرستی را هم اینک اعلام کرد.

ششم:  ظاهرا در کنار اعتصاب غذایی کروبی درخواست کرده که او را محاکمه علنی بکنند! گرچه از کروبی که روحیه متزلزلی دارد و هر از چندگاهی در حد اعلام توبه علنی از وی نیز اخباری منتشر شده این موضع نیز دور از انتظار نیست و نخواهد بود. البته در اینباره نیز می توان نکات کوتاهی را مطرح کرد. اول از همه باید بر این نکته تاکید کرد که بسیاری از مجرمین و به خصوص آنانکه دامنشان به خون بی گناهان آلوده شده به لحاظ روحی به دنبال راحت شدن از برخی افسردگی های روحی و عذاب وجدان های عمیق و وحشتناک بوده و به همین دلیل  همواره این دست از مجرمان رسیدگی سریع به جرائم شان را مصرانه مطرح می کنند. دوم نیز اینکه کروبی به علت کهولت سن و به صورت طبیعی حتی در صورت آزاد بودن کامل نیز توان فعالیت سیاسی خاصی را نخواهد داشت! برای افرادی که مدت زمان استفاده سیاسی از جسم کروبی رو به پایان است، دمیدن بر محاکمه وی، گرفتن زمان و البته ایجاد فضا برای برخی سواستفاده های سیاسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می آید.

هفتم: بر بسیاری از اصلاح طلبان عاقل نیز مشخص است که حتی در بهترین حالت برای آنها – یعنی فوت کروبی- بازهم چیزی دستشان را نخواهد گرفت! آنها به خوبی به یاد دارند که مرگ مرحوم منتظری آنهم در آن ماه های ملتهب سال 88 چنان مدبرانه تمام شد که خودشان هم تصور نمی کردند که فوت یکی از اصلی ترین ریشه های فتنه در درون انقلاب اینقدر راحت به سرانجام نهایی خود برسد و تمام شود... تجربه 88 تجربه ای به نظام افزوده که باوجود شش بند گفته شده قبلی اینبار برعکس باید گفت که اعتصاب غذای مهدی کروبی را نیازی نیست که چندان جدی گرفت!

*سردبیر جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
با تخيلاتتون مي تونيد تو باليوود يه فيلم خالي بندي بسازيد
خوبه كه مي دونيد تفكر اصلاحات در حال حاضر تو كل كشور فراگيره كه براي سومين بار پياپي به قدرت رسيدن
Iran, Islamic Republic of
خوب دقت کنی اون قدرتی که میگی همیشه دست شما بوده(بازرگان، بنی صدر، موسوی، هاشمی، خاتمی، روحانی) اما اون قدرتی که مهم بوده همیشه پیش صاحبش بوده! برا فهم این موضوع نگاه به روند تحکیم نظام بکن!
Iran, Islamic Republic of
ملت را با ترساندن از جنگ وتحریم خیابا ن کشی ترساندید حالا میگید اصلاحات فراگیر شده توهم زدی ...اقای رفسنجانی هم که فوت کرد خواستید که بزنید بهم دید که نگذاشتن
Iran, Islamic Republic of
این شیخ همیشه ساده بوده و...
منصور
Italy
يعني شما واقعا معتقديد اين بنده خدا راي مياورد،كمي به خود بيا،كسي غريبه نيست
Iran, Islamic Republic of
آخریش با ترسوندن مردم از دروغ سایه جنگ بود...نمیدونستیم میخوان با خانوم موگرینی عکس بیاندازن...
امید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان از سال 84 تاکنون شکست خورده اند و هم اکنون در اقلیت هستند به این دلایل:1-هنوز رکورد رأی 25 میلیونی احمدی نژاد اصولگرا را نشکستند-2-آقای عارف کاندیدای اصلاح طلبان در سال 92 و آقای جهانگیری کاندیدای اصلاح طلبان در سال 96 به علت عدم اقبال عمومی و جایگاه ضعیف اصلاح طلبان و حفظ حیات سیاسی خود به نفع آقای روحانی که عضو یک تشکل سنتی اصولگرا به نام جامعه روحانیت مبارز می باشد کنار رفتندودر نهایت رقابت بین دو نامزد از جریان اصولگرا(روحانی و رئیسی)بود-5-آقای معین کاندید اصلاح طلبان در انتخابات سال 84 به نفع هیچ کدام از نامزدهای ریاست جمهوری کنار نرفت و طبق پیش بینی حدود 4 میلیون نفر به تفکر آنان رای دادند
Iran, Islamic Republic of
يعني من عاشق اون قسمتم كه گفتي "دو نامزد از جريان اصولگرا (روحاني رييسي)" !!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما به كدخداتون مي نازيد. انشاالله با كدخدا محشور بشيد. حتي اينجا هم اسم هاليوود رو نياورديد تا كدخدا ازتون ناراحت نشه؟
عامری
Iran, Islamic Republic of
بله با به قدرت رسیدن اصلاح طلبان هم شاهد بتن ریزی گسترده در تأسیسات هسته ای بودیم !! شاهد عهدنامه برجام بودیم که ذلت برای ایران به ارمغان آورد !!!
....
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب عزیز خوبه یه دسته بندی بکنید اصلاح طلب ها رو همه ی اصلاح طلب ها یک جور نیستن.برخی هستن که معلوم نیست دنبال چی هستن.از رفتارهاشون چیزی جز خیانت به ملت برداشت نمیشه.جز معلوم نیست چی راضیشون میکنه اینکه این مملکت رو بکنیم مستعمره ی آمریکا راضی میشن یا نه.شما هم فقط صرف اینکه اصلاح طلبی خودتو گول نزن و با دقت مسائل رو تحلیل کن.الان معضل اصلی جامعه ی ما حزبی شدن و جناحی شدنه وقتی فقط صرف گرایش به یک جناح به یک لیست عریضو طویل از نمایندگان رای داده میشه باید فاتحه ی همه چیز رو خوند.نتیجه ش هم شده نمایندگان واداده و رای فروش.تقصی ماهاست .باید با فکر انتخاب کنیم.مارو جناحی کردن و دارن ازمون سواری میگیرن.
رامین
Iran, Islamic Republic of
اگر تفکر پوچ اصلاح طلبی به قدرت رسیده چرا اثری از رٸیس اصلاحات نیست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این رایی که به آقای روحانی دادند رای به اصلاح طلبان نیست بلکه رای فریب و خدعه و نیرنگ است وقتی به مردم میگوییم اگر رقیب برنده شود جنگ میشود خیابانها را دیوار میکشد مردم به 50 سال بعد برمیگردند خوب مشخص است مردم میگویند حداقل الان شب که میخوابیم صدای پدافند نمی شنویم بنابراین مردم اگر در فضای آزاد بدون فریب و نیرنگ اگ میخواستند رای دهند مطمئنا آقای روحانی برنده انتخابات نبود آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری حدود 22 میلیون رای دادند ولی این مردم در دوره دوم احمدی نژاد 24 میلیون رای دادند این دوره هم دوره نابودی اصلاحات به معنای واقعی خواهد بود زیرا این طایفه اصلا ارزشی برای مردم قائل نیستند اینها خود را صاحب ژن برتر میدانند و مردم در این دوره حقیقت ... اصلاحات را متوجه خواهتد شد
مجید
Iran, Islamic Republic of
همین که دست به دامن این جور افراد و تحرک در این موقعیت های به ظاهر خودتون ((وقت طلایی)) شدید مشخصه برای بقا عجیب دارید دست و پا میزنید.
کسی با احزاب وجریان مشکلی نداره.مشکل ما با افراد ساده اندیش به ظاهر سیاسی است که نه تنها موقعیت را درک نمی کنند بلکه اصلا نمی دانند دارند چه کار می کنند.
Iran, Islamic Republic of
پس قبول دارید که کشور تقریبا قریب به اکثر دست اصلاح طلبان بوده. اشکالات در پس آن را نیز بپذیرید
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد اصلا" حاضر نیستید از هپروت بیایید بیرون....
دانشجوی دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
عااااالی بود
Iran, Islamic Republic of
چرت وپرت کسی که عذاب وجدان ناراحتش میکند اولین کار برای خلاصی توبه کردن است در حالیکه ایشان اصلا حاضر به توبه نیست
Iran, Islamic Republic of
جناب سردبیر جهان نیوز!!! توجیهاتی که ذکر فرمودین کاملا بی اساس و فاقد هرگونه منطق و استدلال محکمی میباشد.بهتر است هر چه سریعتر دادگاه علنی و رسمی" تمام طرفهای درگیر" سال 88 برگزار بشه تا این قضیه برای همیشه تموم بشه. اینکه فردی خواستار برگزاری محاکمه علنی خودش باشه ولی قوه قضاییه قبول نکنه خیلی مضحکه!
ضمنا باید عرض کنم من نه اصلاح طلبم و نه اصولگرا (چرا که هر دو گروه بیزارم) بلکه بنده یک ایرانیم.
Italy
فقط یه سوال؟ با چه پشتوانه اجتماعی این افاضات رو فرمودید؟ فکر میکنین این مدل حرف زدن ها دیگر خریدار دارد؟ یا نه یک نوع روحیه دادن به امثال خودتان هست؟
م_ازساری
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر وعاقبت اینگونه افراد را به خیر کنه،واقعا آدم تآسف می خوره،یک فردی با چنان سابقه آلت دست یه مشت سیاسیون قرار بگیره ،تاریخ اسلام پر است از شرمندگی از اینگونه افراد
Iran, Islamic Republic of
تحلیلهاتون نهایتا ۱۰ درصد از مردم کشور را اقناع می کنه
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست چند درصد اقناع میشن

ما مثل شما پوپولیت و عوامفریب نیستسم

حرف حق حرف حقه
Iran, Islamic Republic of
حاجی کروبی رو باید بیارن مسابقه خنداننده شو
ارزش مطلب نوشتن نداره
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نظر میاد برخوردی که با اعتصاب غذای بقایی شد و منجر به آزادی او گردید ، دیگران را هم امیدوار کرده است که با این روش می توانند به نتیجه برسند.
افشین
Iran, Islamic Republic of
تدبیر حصر کار زیاد درستی نبود حداقل بصورت طو لانی مدت اینان مرتکب جرمی شده اند و باید محاکمه شوند دادگاه و افکار عمومی به رای دادگاه نظارت خواهد داشت لطفا تا دیر نشده دادگاه این سه تن را برگزار کنید تا این چالش طولانی مدت تمام شود ان زمان که اقای منتظری در حصر بودند دستگاه ارتباط جمعی به این اندازه وسعت نداشت ولی الان فرق میکند از یک بچه 10 ساله هم بپرسی کلی اطلاعات داره تا برات بگه پس اینهمه دست دست نکند لطفا قوه قضاییه که چون اینان فوت بکنند دیگر نمیشود انرا جمع کرد و مثل خار ی درون پا در نظام باقی میماند
Iran, Islamic Republic of
اگه به اعدام محکوم شدن چی؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
این جریان به فکر آدم ها نیست مگه یادتون رفته فتنه 88 اون دختره رو برا جریان سازی خیلی راحت به دم تیر دادند و افراد دیگه هم .....

قدرت قدرت قدرت و دیگر هیچ......................
ومکرو مکر الله و الله خیر الماکرین
کاظم
Iran, Islamic Republic of
یه عمری مملکت را دو لپی خوردن حالا چند روز هم اعتصاب کنند به جهنم.
این بابا به علت بیماری از غذا افتاده حالا میخوان به عنوان اعتصاب غذا جا بزنن. اگه حالش روبراه بشه شهرام جزایری رو با تمام پول هاش یه لقمه میکنه.!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی هم مرد و خواستن ازمردنش سواستفاده کنن.
Iran, Islamic Republic of
چرا عکسش رو شطرنجی کردید ؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمي زنده است تا نهضت زنده است
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد نویسنده متن خیلی مسئله را جدی گرفته نه عزیزم این خبرا نیست خیلی احساس استراتزیک به نویسنده دست داده موضوع را پیچیده میکنی که چی بشه
Iran, Islamic Republic of
همین تحلیل ها رو دارید هر بار تو انتخابات شکست میخورید چون هیچ وقت خواست اکثریت مردم نمیخواید بفهمید و همش خودتون گول میزنید
Iran, Islamic Republic of
اکثرکم لا تعقلون

حرف حق رو باید زد
Iran, Islamic Republic of
به حضرت على هم ميگفتن تو ساده اى ولى معاويه سياستمداره؟؟
هر بردى كه شرافتمندانه نيست اينجور بردها ارزونى شما و امثال شما كه لياقتتون بيشتر از اين نيست
در ضمن معاويه براى حفظ حكومتش از هر وسيله اى استفاده ميكرد تا مردم رو فريب بده و اتفاقاً اكثريت هم با او بودن و حضرت على رو تنها گذاشتن
اين چيزها قبلاً تو تاريخ اتفاق افتاده و براى افراد بابصيرت تازگى نداره ولى براى افراد ساده لوح مثل اينكه خيلى تازگى داره
Iran, Islamic Republic of
سال 88 شما هم به رای اکثریت احترام نذاشتید
Iran, Islamic Republic of
بهتره بگید افسادطلب ها!
س
Iran, Islamic Republic of
افسارطلبان بیشتر برازنده این کدخدا پرستانه
Iran, Islamic Republic of
آه بچه های شهدا گیراست .
زمانی که با فاطمه خانم حاکمیت مطلق بر سر نوشت خانواده شهدا را داشتند به یاد بیاورند .
ظلمهای آن دوران جواب دارند .
United States
من نه اصول گرام نه اصلاح طلب چون در اصول گرا ها افرادی مانند رسایی و فلاحیان هست و در اصلاح طلبان افرادی مانند خلخالی و هادی غفاری ولی باید آقایان کروبی و موسوی در یک دادگاه علنی با داشتن وکیل محاکمه شوند .
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم که این فضای سیاست است که در فوتبال داریم یا فضای فوتبال است که در سیاست و رفتار مردم ما نفوذ دارد. که هر دو از نوع فضای هیجانیست.
شما یک دلیل عقلی برای طرفداری از یک تیم فوتبال بیاور. یا دلیل تخریب اتوبوس ها بعد از یک برد یا باخت را بگو.
در سیاست نقش موجی را که عده ای سعی در ایجاد آن دارند چگونه ارزیابی میکنید؟ تفکر و عقل مردم چه جایگاهی در جریان امواج ایجاد شده دارند. فرق امواج سیاسی ایجاد شده با امواجی که برای یک مد لباس، موی سر یا سبک زندگی ایجاد میشود چیست؟
به این فکر کنید که چگونه پس از رفع حصر و یا ادامه آن جلوی موج سازی موج سازان را بگیرید.
یک راه حل این است که موج سازان را حدود یک هفته قبل از رفع حصر در حصر قرار داده یا به خارج از کشور بفرستید و تا حدود دو هفته پس از رفع حصر سران، موج سازان همچنان در حصر یا خارج از کشور باشند. موضوع حل خواهد شد.
قرار وثیقه ای برای حضور در دادگاه نیز تعیین کنید.
در ضمن ناگفته پیداست که طرح موضوع حصر مانند موضوع کنسرت، موضوع اتهام به دولت قبل و موضوعات حاشیه ای دیگر برای پرت کردن حواس مردم از موضوعاتیست که دولت نمیخواهد یا نمیتواند پاسخگو باشد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
خدا انشاالله مکر فتنه گرا را به خودشان برگرداند، خدا کند خانواده کروبی به این شیطانها اعتماد نکنند چون برای این آقایان مرده کروبی با ارزشتر از زنده اوست!!!
Iran, Islamic Republic of
بذارید با اعتصاب غذا بمیره... مطمئن باشید که هیچ اتفاق مهمی نمی افته... اون زودتر به درک واصل میشه و افساد طلبها هم دستشان خالی تر خواهد شد