دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰
معاون سازمان حفظ نباتات کشور :

مگس‌ های سفید جزئی از اکوسیستم شهر تهران!

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 541317
معاون سازمان حفظ نباتات کشور گفت:مگس‌های سفید دیگر جزئی از اکوسیستم شهر تهران شده‌اند و انکار آنها مانند آن است که بگوییم چرا خودرو در معابر تهران رفت‌وآمد می‌کنند.
مگس‌ های  سفید جزئی از اکوسیستم شهر تهران!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، با شدت یافتن گرمای هوا و تداوم این وضعیت،مگس‌های سفید چند روزی است که دوباره جمعیت آنها افزایش‌یافته است به‌طوری‌که در سطح شهر برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند و به چشم می‌آیند.یحیی ابطالی درباره چرایی ظاهر شدن دوباره مگس‌های سفید درمعابر شهر تهران اظهار کرد: مگس‌های سفید باید بیایند، زیرا دیگر جزئی از اکوسیستم شهر تهران شده‌اند و انکار آنها مانند آن است که بگوییم چرا خودرو در معابر تهران رفت‌وآمد می‌کنند.

وی افزود: با گرم شدن هوا بروز این پدیده به اوج خود می‌رسد و با خنک شدن هوا در فصل پاییز فروکش می‌کنند. معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشورادامه داد: در سال‌های قبل دستورالعملی برای برخور‌د با این امر در سازمان حفظ نباتات تهیه شده و محلول پاشی، شستشوی با آب و آب و صابون، استفاده از تله و کارت زرد توصیه شده است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی با توجه به گرمی هوا جمعیت این پشه‌های سفید افزایش‌یافته است تصریح کرد: شهرداری  تهران برای مقابله با این امر کارت‌های زردی در سطح شهر نصب کرده و لازم است در صورت کم رنگ شدن کارت‌ها برای تعویض اقدام کرد.

ابطالی با اشاره به اینکه این حشرات مربوط به شرایط خاص تهران و کلانشهرها است و در آن شرایط تجمع پیدا می‌کنند گفت: وجود میزان مرجع (درختان توت حاشیه خیابان‌ها) یکی از عمده دلایل ایجاد این حشرات معروف به پشه سفید است.
وی افزود: درختان توت حاشیه کنار خیابان‌ها برگ‌های پهن و پررنگی دارند و زیر آنها سایه و پناهگاه خوبی است که شرایط تجمع این حشرات را فراهم می‌آورد.

ابطالی تاکید کرد: این گونه‌ای که اکنون در شهر تهران دیده می‌شود مربوط به محیط‌های شهری است اما "سفید بالک‌ها" را نیز در گلخانه‌ها، مزارع و باغات داریم  که گونه متفاوتی است.وی در پاسخ به اظهاراتی، که خشک شدن مزارع را دلیل بروز این پدیده می‌دانندگفت: خشک شدن احتمالی مزارع ( حاشیه تهران) ربطی به بروز این حشره در شهر تهران ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *