شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱
آیت‌الله اعرافی:

حضور یک‌هفتم مردم جهان در فقر مایه ننگ بشریت

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 538129
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی از مهم‌ترین وظایف بشری است و در این شرایط مایه ننگ بشریت بوده که یک‌هفتم جمعیت دنیا در گرسنگی قرار داشته باشند و ما شاهد جولان انواع تبعیضات و ظلم‌ها در دنیای امروز هستیم.
حضور یک‌هفتم مردم جهان در فقر مایه ننگ بشریت
 
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار یکی از شیوخ بورکینافاسو، با اشاره جایگاه آفریقا در فعالیت‌های جامعه المصطفی اظهار داشت: علیرغم وجود فاصله زیاد جغرافیایی بین ایران و قاره آفریقا ولی علاقه زیادی بین ایرانیان و ملت‌های این قاره وجود دارد.

وی با بیان اینکه آفریقا در آینده جهان نقشی ویژه خواهد داشت، افزود: اسلام در قاره آفریقا روزبه‌روز در حال مستحکم‌تر شدن است و قطعاً مردمان این قاره در گسترش اسلام ناب نقشی به‌مراتب ویژه خواهند داشت، همچنین قاره آفریقا جایگاه مهمی در راهبردهای فرهنگی ایران و جامعه المصطفی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به گسترش فعالیت‌های این موسسه در بسیاری از کشورهای آفریقایی عنوان کرد: جامعه المصطفی در اقدامات خود نگاهی فرامذهبی داشته و از تمام مذاهب اسلامی پذیرش نموده است، به‌عنوان نمونه دانشگاه اسلامی کشور غنا تنها مرکز علمی جامعه المصطفی بوده که شیعیان در کنار برادران اهل سنت و حتی غیرمسلمانان به تحصیل مشغول‌اند.

وی با تأکید بر حضور دانش‌پژوهانی از کشورهای مختلف در نمایندگی جامعه المصطفی گرگان، ادامه داد: معارف اهل‌بیت(ع) پاسخگوی تمام نیازهای جهانی است و جامعه المصطفی مخالف تحمیل شیعه سازی و سنی سازی بوده و به دنبال تحقق هدف شناخت امت اسلام از اهل‌بیت(ع) است.

اعرافی با اشاره به جایگاه قم در مسائل عرفانی، معنوی و اخلاقی ابراز کرد: شهر مقدس قم در این مسائل و معارف اهل‌بیت(ع) در اوج قرار دارد و همانند آن در جای دیگری از دنیا نمی‌توان یافت
وی بابیان اینکه مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را در معارف اسلامی نمی‌توان پیدا کرد، یادآور شد: دعای کمیل، مناجات خمسه عشر و دعای ابوحمزه ثمالی، زیباترین جلوه‌های راز و نیاز با خداوند و تعالی به سمت پروردگار است، چراکه عبادت از نگاه اهل‌بیت(ع) با تمسک به عشق الهی امکان‌پذیر بوده و این رسالت از مهم‌ترین تأکیدات جامعه المصطفی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور میراث اهل‌بیت(ع) را متعلق به همه بشریت دانست و گفت: عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی از مهم‌ترین وظایف بشری است و در این شرایط مایه ننگ بشریت بوده که یک‌هفتم جمعیت دنیا در گرسنگی قرار داشته باشند و ما شاهد جولان انواع تبعیضات و ظلم‌ها در دنیای امروز هستیم.
وی با تأکید بر اینکه با اتحاد و همفکری می‌توان به این‌همه تبعیضات خاتمه داده و جامعه‌ای متعالی را ترسیم کنیم، اظهار داشت: دین اسلام، دین عرفان و اخلاق است و باید نسبت به مقوله‌های اجتماعی و سیاسی آموزه‌های دینی احساس مسئولیت کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: قاره آفریقا علما و فضلای ارزشمندی را تربیت‌کرده است و جامعه المصطفی نهادی بوده که در کنار مردم آفریقاست و باید در کنار حفظ وحدت با تعامل و همکاری برای مقابله با ظلم و تبعیض گام برداریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سرکدخدا بسلامت رعیت فقیر باشند اشکالی ندارد.