جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد؛

زمان عمل به وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 537219
زهراساعی گفت: کابینه دولت دوازدهم باید دید جوان‌گرایی به امور مدیریتی کشور داشته باشد و اکنون وقت عمل به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور است.
زمان عمل به وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، زهرا ساعی  سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص چینش کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: با توجه به شعار دولت یازدهم و دوازدهم در راستای عقلانیت،تدبیر و امید، انتظار می‌رود در بین کابینه اعتدال‌گرایی پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اینکه گفتمان اعتدال‌گرایی در چهار سال گذشته مشهود بوده، افزود: در دولت جدید باید گفتمان اعتدال‌گرایی بین دولتمردان نهادینه شود؛ زیرا مردم به این گفتمان‌ها اعتماد کرده و رای داده‌اند.

ریاست جمهوری دقت به کارنامه کابینه خود داشته باشد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه اعتدال‌گرایی و عقلانیت در عملکرد، موضوع اجتناب‌ناپذیر در کشور است، بیان کرد: کابینه‌‌ای که تشکیل می‌یابد باید با اعتقاد قلبی به گفتمان اعتدال‌گرایی وظایف را بر عهده گیرند و رئیس جمهور منتخب نیز باید دقت لازم به کارنامه و عملکرد وزراء و کابینه خود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در کنار اعتقادات اعتدال‌گرایی، فرد منتخب باید از بین افراد خداشناس و ولایت‌مدار انتخاب شود و فقط هدف خود را رضای خدا و خدمت به مردم قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: قانون اساسی کشور به عنوان میثاق‌نامه ملی کشور بوده و همه ملزم به رعایت و تبیین آن در جامعه هستند که شامل کابینه و زیرمجموعه آنها نیز خواهد شد.

زمان عمل به وعده انتخاباتی رئیس‌جمهور در راستای جوان‌سازی کابینه 
وی با اشاره به وعده انتخاباتی آقای روحانی مبنی بر جوان‌سازی کابینه خاطرنشان کرد: کابینه دولت دوازدهم باید دید جوان‌‌گرایی به امور مدیریتی کشور داشته باشد و الان وقت عمل به وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور است.ساعی  با تاکید به اینکه سن مدیریتی در تمام کشورهای توسعه یافته و پیشرفته بین 37 تا 45 سال است، ادامه داد: متاسفانه سن مدیریتی ایران از 47 سال شروع می‌شود و این نشانگر پیر بودن سن مدیریتی کشور است.وی متذکر شد: چرا باید در کشوری که غنی از نیروی جوان متعهد و متخصص است، توانایی استفاده از ظرفیت نیروها را نداشته باشیم.

در انتقال مدیریت به نسل جوان تعلل شده است
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات چند ساله نسل اول و دوم انقلاب در راستای پیشرفت جمهوری اسلامی بیان کرد: دیگر زمان انتقال مدیریت به نسل‌های دیگر است که کشور در انتقال مدیریتی از نسل اول و دوم به نسل‌های بعدی دچار تعلل زیادی شده که ناشی از عدم اعتماد بزرگتران به جوانان است.

وی ادامه داد: باید اعتمادسازی بین بزرگان و جوانان ایجاد شود و نسل جوان با اتکاء به توانایی خود و استفاده از تجربه‌های بزرگان، میزان خطای خود را به صفر رسانده و تلاش برای ارتقای کشور از همه ابعاد داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به پیشرفت زنان ایران در چند دهه اخیر و ورود آنها به عرصه‌های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه نگاه مردسالاری در کشور حاکم بوده و زنان خود را محدود کرده بودند ولی در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در حوزه زنان ایجاد شده است و باید در دولت اعتدال‌گرا حوزه بانوان نیز مدنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در عرصه‌های بین‌المللی دیدگاهی که به زنان ایرانی داشتند، به صورت زنان غیرفعال و منزوی بود و همیشه محکوم به این امر بودیم، افزود: با رایزنی در فراکسیون امید و صحبت با وزاری اثرگذار و آذری زبان، موضوع بهره‌مندی از توانایی زنان در عرصه وزارت، معاونان و مدیریت را به رئیس جمهور گوشزد کرده‌ایم.

مجلس دهم به دست نسل سوم رسیده است
ساعی یادآور شد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، سن نمایندگان به شدت کاهش یافته و بالاخره مجلس به دست نسل سوم افتاد که ناشی از حمایت و مطالبات مردمی بوده است که باید دولت روحانی هم به چنین موضوعی دقت کنند.
وی ادامه داد: نگاه مردمی به استفاده از نیروی جوان در کشور ایجاد شده و باید در کابینه و زیرمجموعه آن نیز ایجاد شود.
 
  •  
     
     
     
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *