جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فشار سهم‌خواهان به روحانی با هشتگ #بامولاوردی

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 537200
برخی سهم‌خواهان حامی روحانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست هم دادند تا به هر وسیله‌ای یک وزیر زن را در کابینه دوازدهم بگنجانند.
فشار سهم‌خواهان به روحانی با هشتگ #بامولاوردی
به گزارش جهان نيوز به نقل از افکار، بانزدیک شدن به زمان اعلام نهایی کابینه دولت دوازدهم توسط حسن روحانی بازار شایعات در خصوص نقل و انتقالات و جابه جایی دولتمردان بیشتر از پیش شنیده میشود.
 
هرچند از همان لحظه مشخص شدن نتایج انتخابات بازار گمانه زنی و سهم خواهی داغ شد اما این روزها اینکه چه کسی در کابینه آتی حضور داشته باشد یا کدام جریان سهم پررنگ تری داشته باشد، محلی شده است برای مناقشه میان جناحها و گروه‌ها به خصوص جریانی که خود را در رئیس جمهور شدن مجدد روحانی، سهیم میداند.

رسانه‌ها و شخصیتهای این جریان نیز با فشار بر حسن روحانی به دنبال آن هستند که یک وزیر زن در کابینه دوازدهم حضور داشته باشد و برای همین موضوع در شبکه‌های اجتماعی هشتگی را با عنوان «#بامولاوردی» در حمایت از معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دولت یازدهم به راه انداختند.

اساسا حضور یک زن یا حتی بیشتر از یک بانو در دولت دوازدهم، محل بحث نیست به شرطی که توانمندی و تعهد تصدی آن پست را داشته باشد. اما اینکه برخی از کاربران چشم‌بسته تنها به فکر ثبت، نام یک خانم در لیست اعضای کابینه دوازدهم باشند جای بسی تامل است.

کاربران این طیف طوری فضاسازی میکنند که انگار تمام مشکل جامعه زنان ایرانی نبود یک وزیر زن در کابینه است.
برخی دیگر از افراد و چهره‌های این جریان در حالی حضور زن در کابینه را نوعی بهادادن به مقام و شأن بانوان جامعه وانمود میکنند و آن را یک برگ برنده برای جریان خود می‌دانند که اولین بار در دولت دهم، مرضیه وحید دستجردی به عنوان نخستین وزیر زن بر مسند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکیه زد.

همین بهره برداری جناحی و پافشاری بر ثبت نام یک زن در کابینه با واکنش هایی در شبکه های اجتماعی همراه بود.محمد یاراحمدی از کاربران توئیتری در واکنش به این اتفاق ها نوشت: برای چیزی انقدر تقلا می‌شه که دولت قبل بدون ادعا و خیلی عادی انجامش داد و اصولگراها حتی کاندیداتوری دستجردی در جمنا را مطرح می‌کردند.

محسن میرشمسی از فعالان رسانه ای نیز توئیت کرد: روحانی دربازی دادن اصلاح طلبان به تبحرخاصی رسیده! رأیشان راگرفت! به هیچ وعده عمل نکرد! آنها را ازسهم‌خواهی حداکثری درکابینه به بامولاوردی تنزل داد!

محمدباقر حاجی زاده با انتقاد از حامیان مولاوردی لیستی از نقاط ضعف وی را منتشر کرد:
دفاع از٢٠٣٠ پس ازمخالفت رهبری، همایش حمایت از تن فروشان، طرح عقیم سازی کارتن خواب ها، دادن اطلاعات زنان به مافیای جنسی، دعوت ازجاسوسین.
کاربری به نام « ریش سفید» هم نوشت:
- حالا این مولاوردی کی هست؟
+همونی که نظریه عقیم کردن گورخوابها رو داد.

یعنی این همون مولاوردیه؟
+ آره همون که گفت "روستایی در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند!" اخرش مشخص شد دروغه.

-کاربر دیگری هم نوشت: این مولاوردی همونیه که با نزار زاکا جاسوس آمریکایی عکس یادگاری داره دیگه.
حساب توئیتری هیچ این هیچ هم توئیت کرد: برای یک عده حضور وزیرزن و حتی شاید یک معاون زن در کابینه آرزو باشد اما برای عده ای دیگر اینها خاطرست.

حال باتوجه به این فشارها باید دید که رئیس جمهور که غیر از مولاوردی، معصومه ابتکار(رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست)، زهرا احمدی پور( رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران)، الهام امین زاده(دستیار رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی) را در کابینه دارد، در انتخاب اعضای کابینه اعم از مرد و زن تسلیم فشارها می شود یا فاکتورهایی چون تخصص، توانمندی، تعهد، امانتداری، پاکدستی و ... را فارغ از جنسیت افراد لحاظ می کند.
 
  •  
     
     
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *