جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

ارتباط با خانه ملت از خانه

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 536998
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تلاش مجلس برای الکترونیکی کردن ورود و خروج‌ها به پارلمان خبر داد و گفت: براساس این تصمیم مردم به تدریج می‌توانند از منازل خود با مجلس در ارتباط باشند.
ارتباط با خانه ملت از خانه
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سیدحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد از تلاش مجلس برای الکترونیکی کردن ورود وخروج‌ها به پارلمان خبر داد. براساس این تصمیم مردم به تدریج می‌توانند از منازل خود با مجلس در ارتباط باشند و تقاضا‌های خود را به این قوه ارسال کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه الکترونیکی کردن ورود و خروجی به پارلمان زیرساخت‌های خود را طلب می‌کند و باید طی زمانبندی خود عملیاتی شود، تأکید کرد: انشاء‌الله به سوی این مسئله در حرکتیم تا با این سازوکار جدید حتی طرح‌ها ولوایح مجلس هم به طور کل الکترونیکی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر زیرساخت‌ها دربرخی امور فراهم شده و درحال اجرای برنامه‌های آن هستیم، اظهار داشت: این تصمیم یک تصمیم اداری بوده و نیاز به تصویب نمایندگان مجلس ندارد.

قاضی زاده‌هاشمی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این طرح چه زمانی عملیاتی خواهد شد، گفت: این موضوع بستگی به این دارد که تا چه زمانی بتوانیم تمام زیرساخت‌های این طرح را فراهم کنیم لذا در این بسته فعلا ما مشغول کار بر روی الکترونیکی کردن بررسی طرح‌ها و لوایح در مجلس هستیم و در مرحله بعد امور نظارتی الکترونیکی خواهد شد و نهایتا در مرحله آخر هم اتوماسیون اداری الکترونیکی می‌شود؛ بنابراین این پروسه تا حدودی تا مرحله اتمام، زمانبر خواهد بود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد پیشتر از تهیه طرحی در مجلس خبر داد که به واسطه آن مراجعه مردم به مجلس تسهیل و  شرایط ایمن‌سازی مجلس فراهم می‌شود.

وی افزود: این طرح نیاز به تصویب مجلس ندارد و تنها هئیت رئیسه مجلس باید در قبال تامین منابع مالی  آن یک تصمیم اداری بگیرد.

عضو «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس تاکید کرد: این طرح درحال حاضر خام بوده ولی چکش‌کاری های لازم بروی آن انجام شده است.

ابوترابی در تشریح طرح مذکور گفت : ما پس از آسیب شناسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تردد مردم به مجلس زیاد است و مدرم از تمام نقاط ایران و از راه های دور و نزدیک برای ملاقات با نماینده شهرستان خود به تهران سفر می کنند که این سفر می تواند برای انها هزینه های زیادی در بر داشته باشد.

وی با اشاره به هزینه‌های اقامت و حمل و نقل مردم برای مراجعه به تهران و رفتن به سوی دفاتر نمایندگان خود بیان داشت: قطعا این حجم از ورودی به مجلس و مراجعه به دفاتر نمایندگان هزینه‌های اعم از موضوعات امنیتی و ایمنی را در پی خواهد داشت.

ابوترابی  با اشاره ه به ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت در اقصی نقاط کشور برای پیگیری درخواست مردم با نمایندگان خود ادامه داد: ما می توانیم این تقسیم کار را هم از سوی مردم و هم از سوی دولت انجام دهیم  تا موضوعات مربوط به امنیت مجلس را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما میتوانیم از ظرفیت دفاتر پیشخوان دولت که 16 هزار دفتر در کل کشور است استفاده کنیم تا از این طریق مردم بتوانند خواسته‌های خودشان را با برنامه ریزی که مجلس انجام می دهد به گوش نمایندگان برسانند و این بدین نحوه است که مردم می توانند ازدفاتر پیشخوان دولت نامه الکترونیکی درخواست خود را به دست نمایندگان خود برسانند لذا این امر می‌تواند نامه نمایندگان به مردم را قابل رصد کرده و از هزینه های سفر مردم به تهران جلوگیری کند بنابراین در این زمینه جمع بندی صورت گرفته و طرح آن تهییه شده است.

ابوترابی در ادامه گفت: این طرح فعلا عنوان خاصی ندارد و به اصلاح می‌تواند الگویی برای مراجعه مردم به مسئولین سایر قوا هم باشد و در وزارتخانه ها هم به کار گرفته شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین این طرح به موضوع ایمن سازی مجلس هم توجه دارد چراکه ماوقتی ترددهای مردم به مجلس را به حداقل برسانیم خود به خود به این هدف دست پیدا می‌کنیم.

عضو «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس با بیان اینکه حجم ترددهای مجلس گاهی اوقات به هزاران نفر می رسد تاکید کرد: این موضوع کار ایمنی مجلس را به شدت دچار مشکل کرده است البته باید بگویم ممهمترین موضوع در این طرح این است که ما نباید دسترسی مردم به نمایندگان را محدود کنیم لذا این طرح بدین شکل است که نمایندگان مجبور می شوند برای اینکه در ادورا دیگر مجلس رای لازم را از آن حوزه اخذ کنند بیشتر در حوزه‌های انتخابیه خود حاضر باشند.بنابراین اگر فردی تقاضای ملاقات حضوری با نماینده‌ای را داشت آن نماینده باید آن تقاضا را برآورده کند در غیر اینصورت نماینده فوق رای لازم را از مردم برای حضور در مجالس بعدی کسب نخواهد کرد که باید گفت این موضوع یکی از محاسن طرح مذکور است، که ما نماینده  را وادار می‌کنیم که به حوزه انتخابیه خود برود نه اینکه مردم از اقصی نقاط کشور با کلی هزینه به تهران سفر کنند. ما در این طرح کاملا معادله را برعکس می‌کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات با دفاتر پیشخوان دولت در راستای اجرا این طرح گفت:دفاتر پیشخوان دولت کاملا درباره همکاری در این طرح، اعلام امادگی کرده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلمان صائب
United Arab Emirates
سلاموعليكم: لطفآ ازنمايندگان محترم بخواهيد چرا رزمندگان دوران جنگ تحميلى كه بالاى ٥٠ ماه گواهى حضور در جبهه دارند اعاده به خدمت نميشوند
سلمان صائب
United Arab Emirates
سلامو عليكم: مسئولين گرامى لطفآ اين درخواست بنده در صحن علنى مجلس مطرح فرماييد چرا رزمندگان دفاع مقدس.با گواهى ٥٠ ماه حضور درجبهه وخطط مقدم. وپرونده مجروحيت -از درصد جانبازى محرومند-چرا رزمندگان دفاع مقدس با ٥٠ ماه حضور در جبهه اعاده به خدمت نميشوند.توجه ويژه اى را بعمل آوريد. ودر اين زمينه قانونى را بتصويب برسانيد