شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
حبیبی:

رهبرانقلاب به بحث عزل و نصب وزرا وارد نمی‌شوند

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 536985
رئیس پیشین شورای هماهنگی اصلاح طلبان گفت: این تصور که مقام معظم رهبری در عزل و نصب وزرا وارد می‌شوند، تصور نادرستی است.
رهبرانقلاب به بحث عزل و نصب وزرا وارد نمی‌شوند

به گزارش جهان نيوز، آرش حبیبی با اشاره به اینکه رهبری نظام بر عهده مقام معظم رهبری است اظهار داشت: طبیعی است که ایشان از مسائل کشور مراقبت کنند تا در مسیری که قوانین مشخص کرده قرار بگیرند، اما اینکه چه کسی وزیر یا نماینده می‌شود ایشان دخالت نمی‌کنند و فقط اجرای قوانین برایشان مهم است.
رئیس پیشین شورای هماهنگی اصلاح طلبان با بیان اینکه رهبر انقلاب بر روی برخی مسائل حساسیت دارند تاکید کرد: اما چنین نیست که ایشان در تعیین اعضای کابینه دوازدهم دخالت کنند و بگویند چه کسی منصوب شود.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام را اعلام می‌کنند خاطر نشان کرد: ایشان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انتخاب مردم آسیب نبیند و این موارد مد نظر مبارکشان قرار دارد.
حبیبی تاکید کرد: این تصور که مقام معظم رهبری در عزل و نصب وزرا وارد می‌شوند، تصور نادرستی است، ایشان سیاست‌های کلی نظام را می‌گویند و آن وقت رئیس جمهور بر مبنای آن‌ها تصمیم می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها نباید موضوع انتخاب اعضای کابینه دوازدهم را طوری طرح کنند که مردم تصور کنند که دولت کاره‌ای نیست، چون اگر اینگونه رفتار شود به نظام ما ضربه خواهد زد چرا که نظام ما جمهوری اسلامی است و جمهوری یعنی اینکه مردم رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *