دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
حسینی عنوان کرد؛

فشار زیاد اصلاح‌طلبان به روحانی برای سهم‌خواهی

يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 536958
دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: اگر قرار باشد همه مدیران از حامیان دولت باشند هزاران نیروی نخبه، متخصص و توانمند اجازه حضور در سطوح گوناگون مدیریت کشور را نخواهند داشت.
فشار زیاد اصلاح‌طلبان به روحانی برای سهم‌خواهی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی پیرامون اهمیت و حساسیت های تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: چیزی که مطرح شد این بود که رئیس جمهور با صراحت اعلام کرد که نه تنها وزرا بلکه تمامی مدیران کشور باید از بین 24 میلیون رأی دهندگان وی باشند. چنین مسئله‌ای در کشور سابقه نداشته و اصلا در دنیا چنین موضوعی کم‌نظیر است.

وی تاکید کرد: با توجه به شواهدی که وجود دارد با اطمینان می‌توان گفت که کابینه دولت دوازدهم فراجناحی نیست و از یک گرایش سیاسی خاص انتخاب می‌شود و اگر افرادی از جناح سیاسی دیگری منصوب شوند باید دیدگاه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همگام با دولت را داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اهمیت تخصص و توانمندی برای مدیران، تصریح کرد: انتصاب مقام‌های سیاسی تعریف خاصی دارد و این درست نیست که مدیرانی که غالباً باید افراد حرفه‌ای و متخصصی باشند از نیروهایی با گرایش سیاسی خاص انتخاب شوند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: اگر قرار باشد همه مدیران کشور از طرفداران و حامیان دولت باشند اینگونه هزاران نیروی نخبه، متخصص و توانمند اجازه حضور در سطوح گوناگون مدیریت کشور را نخواهند داشت در این صورت شایسته سالاری قربانی سیاسی بازی می‌شود، به همین دلیل رئیس جمهور نباید اجازه بدهد شایسته‌سالاری نادیده گرفته شود.

حسینی به رایزنی اصلاح طلبان با دولت در رابطه با انتخاب کابینه اشاره کرد و افزود: اصلاح‌طلبان احساس می‌کنند علی‌رغم حمایت تمام قدی که در انتخابات از رئیس جمهور داشته‌اند انتظاراتشان برآورده نشده و به همین دلیل با روش‌های مختلف و به صورت پنهان و آشکار از سهم خواهی سخن می‌گویند.

وی به تلاش اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و کارگزاران برای گرفتن سهم بیشتر در کابینه دولت اشاره کرد و گفت: البته به نظر نمی‌رسد که روحانی تسلیم این فشارها شده و کابینه را به کسانی واگذار کند که اعتقادی به وی نداشته و از باب ضرورت با او همکاری می‌کنند.
 
  •  
     
     
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *