جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
باهنر در نشست ماهیانه «جام»:

آخرین تغییر و تحولات کابینه دوازدهم از زبان باهنر

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 536833
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: یشنهاد ما به روحانی این است که اسم دولتش را «تدبیر و اقدام» بگذارد چون دولت یازدهم در حوزه اقدام نتوانست تصمیمات شجاعانه بگیرد.
آخرین تغییر و تحولات کابینه دوازدهم از زبان باهنر

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه) در نشست ماهیانه تشکل متبوع خود اظهار داشت: شایعات درمورد کابینه آینده زیاد است ولی از بین این شایعات اتفاقات تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق اخبار معاون اول، وزیر خارجه، وزیر بهداشت، ورزش، اطلاعات، راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه ماندنی هستند، اظهار داشت: در برخی وزارت‌ها اختلاف نظر بین وزیر و رییس جمهور وجود دارد و وزیر قبول نکرده است که از جمله آن زنگنه است و به شدت از ماندن در وزارت ابا دارد و می‌گوید هم از لحاظ جسمی مشکل دارم و هم حوصله این جنگ و گریزها را ندارم.

وی افزود: حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار کسالت می‌کند ولی محمد شریعتمداری برای وزارت صنعت، نهاوندیان برای وزارت اقتصاد و واعظی برای ریاست نهاد ریاست جمهوری تعیین شده‌اند و قرار است روز بعد مراسم تحلیف اعضای کابینه معرفی شوند.

باهنر با بیان اینکه روحانی می‌گوید فراجناحی‌ام ولی میگوید مقامات بالا از 24میلیون نفر انتخاب می شوند، تصریح کرد: کابینه را باید طوری بچینند که بتوانند پاسخگوی مطالبات باشند.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و برنامه و بودجه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این است که در این سه بخش افرادی هماهنگ انتخاب شوند تا اختلافات بین وزیر بهداشت و رفاه فعلی تکرار نشود.

دبیر کل جام تاکید کرد: پیشنهاد ما به روحانی این است که اسم دولتش را «تدبیر و اقدام» بگذارد چون دولت یازدهم در حوزه اقدام نتوانست تصمیمات شجاعانه بگیرد.

وی با بیان اینکه حل معضلات رکود و اشتغال مهم‌ترین مطالبات مردم هستند و باید پیشرانه‌های اقتصادی چون مسکن فعال شوند، گفت: در روزهای اخیر سیاست خارجی دچار تکانه‌هایی می‌شود و شاهدیم که برخی اظهارات و تحرکات ترامپ اساساً در ترمینولوژی سیاست وجود نداشته است.

باهنر ادامه داد: دو بسته تحریمی آمریکا سبد سنگینی است و هم روح و هم مفاد برجام را زیر سوال میبرد و کمیسیون سیاست خارجی ما دنبال اقدام متقابل است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *