پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
هاشمی:

اقدامات آمریکا برجام را نقض کرده است

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 536457
عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت:آمریکا ثابت کرده به تعهداتش پایبند نیست و اقداماتش روح برجام را نقض کرده است.
اقدامات آمریکا برجام را نقض کرده است

به گزارش جهان نيوز، محمد هاشمی با اشاره به طرح تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان گفت: اگر این تحریم‌ها تصویب شود باید رفتار متقابل از طرف ایران انجام شود.
عضو حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر اینکه آمریکا ثابت کرده به تعهداتش پایبند نیست اظهار داشت: کینه آمریکا از ایران به زمانی برمی گردد که لانه جاسوسی آن‌ها توسط دانشجویان اشغال شد و آن‌ها در دنیا تحقیر شدند و به اذعان خودشان سال‌ها است که این حقارت را به دوش می‌کشند.
وی در خصوص استمرار رفتارهای خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران گفت: آن‌ها برای خاورمیانه و عراق طرح‌هایی داشتند که حضور جمهوری اسلامی مانع رسیدن آن ها به اهدافشان شد، بنابراین آمریکا الان در برابر ایران مانند یک مار زخمی است و از انقلاب اسلامی کینه‌ای عمیق دارد که مقامات آمریکایی در بیانات خود آن را اظهار می‌کند.
هاشمی با بیان اینکه اقدامات آمریکا روح برجام را نقض کرده است اظهار داشت: برجام یک معاهده بین‌المللی و چند جانبه است و یک عضو به تنهایی نمی‌تواند آن را لغو کند.
وی تصریح کرد: اگر چه آمریکا به عنوان یکی از امضا کنندگان برجام به تعهد خود عمل نکرده اما برای  لغو برجام اختیار و قدرت لازم را ندارد.
هاشمی خاطر نشان کرد: نقض روح و جسم برجام چندان تفاوتی ندارد و آن چه مسلم است بدعهدی آمریکا است که آن‌ها هم پا را از این  موضوع فراتر گذاشته‌اند و دیدیم که هفته گذشته وزیر دفاع آن‌ها گفت هدف ما تغییر نظام ایران است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *