شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
در دانشگاه تهران

برخی در داخل به کما رفته‌ و تحریم‌ها را نمی‌بینند

فؤاد ایزدی: تا زمانی که تحریم‌ها برای آمریکا هزینه نداشته باشد فشار را بیشتر می‌کنند
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 536444
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: تا زمانی که تحریم ایران برای آمریکا هزینه نداشته باشد آنها فشار را بیشتر می‌کنند پس ما باید لیستی از کارهایی که آمریکا را ناراحت می‌کند آماده کنیم، یعنی برای آمریکا ایجاد هزینه کنیم.
برخی در داخل به کما رفته‌ و تحریم‌ها را نمی‌بینند

به گزارش جهان نيوز، فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست تخصصی_ خبری که به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: آمریکا وقتی دید ایران به دنبال کاهش تنش است فکر کرد تحریم‌هایش نتیجه داده و چون تحریم‌ها جواب داده پس سیاست درستی است بنابراین می‌گوید باید فشار تحریم‌ها را بیشتر کنیم تا به نتیجه نهایی برسیم.
وی افزود: افرادی که در سیاست خارجی آمریکا هستند ایران را دشمن می‌دانند و معتقدند ایران باید سرنگون شود برای آمریکا هم خیلی فرق نمی‌کند که ما امتیاز بدهیم یا ندهیم، چون آمریکا برخلاف برخی در ایران هیچ وقت بدنبال حل اختلاف نبوده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: ما دو مشکل داریم یکی آمریکا و یکی هم در داخل کشور. مشکل ما در داخل این است که برخی در داخل از جناح‌های مختلف، سیاست خارجی آمریکا را نشناخته‌اند به همین دلیل حرف‌هایی می‌زنند که به کشور ضربه می‌زند. تحریم‌های جدید که مادر تحریم‌هاست قاعدتا باید این عده را از خواب غفلت بیدار کند اگر بیدار نکند آنها به کما رفته‌اند.
ایزدی ادامه داد: باید فکری هم برای آمریکا و هم برای برخی افراد در داخل کنیم. تا زمانی که تحریم ایران برای آمریکا هزینه نداشته باشد آنها فشار را بیشتر می‌کند پس ما باید لیستی از کارهایی که آمریکا را ناراحت می‌کند آماده کنیم، یعنی برای آمریکا ایجاد هزینه کنیم.
وی گفت: آمریکایی‌ها طوری طراحی کردند که هر وقت بخواهند می‌توانند زیر میز بازی بزنند. یعنی هر وقت خواستند تحریم‌های علیه ایران را بازگردانند.
ایزدی تاکید کرد: خروج از برجام نقض قطعنامه 2231 است اگر آمریکا نقض کند هیچ اتفاقی رخ نمی دهد چون حق وتو دارد و میتواند قطعنامه را وتو کند اما اگر ایران برجام را نقض کند با هزار جور تبعات مواجه خواهد شد.
وی گفت: باید از کسانی که توافق کردند پرسید به چه دلیل از متن مشکل دار برجام حمایت گسترده ای انجام دادند، بعید میدانم کسی برای زندگی شخصی خودش هم توافقی مانند برجام را بپذیرد چون همه آن به نفع طرف مقابل است.
ایزدی تصریح کرد: علت اینکه ما در مذاکره هسته‌ای با آمریکا حضور پیدا کردیم این بود که مشکلاتی در کشور وجو داشت. همه قبول دارند آمریکا زورگو و قلدر است و عقل حکم می‌کند که با این کشور درگیر نشویم اما مشکل اینجا بود که آنها وقتی متوجه این موضوع شدند اینگونه تصور کردند که تحریم‌های علیه ایران نتیجه داده است.
وی افزود: وقتی کاندیدایی قبل از انتخابات می‌گوید من اگر رئیس جمهور شوم تحریم‌های دیگر را هم لغو می‌کنم این یعنی که سیاست خارجی آمریکا در کشور ما شناخته شده نیست.
این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه متن برجام بر اساس اعتماد به آمریکا نوشته شده و ما اقداماتی را به شکل عملی انجام داده‌ایم. در طرف دیگر وعده‌های چندین ساله بعضا تا 8 سال را از طرف آمریکایی پذیرفته‌ایم که این جای سوال دارد.

منبع:فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *