سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
حجت‌الاسلام ذوالنور

تحریم‌‌های جدیدآمریکابرجام را بی‌خاصیت خواهدکرد

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 536324
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تحریم‌‌های جدید آمریکا برجام را برای ایران بی‌خاصیت خواهد کرد.
تحریم‌‌های جدیدآمریکابرجام را بی‌خاصیت خواهدکرد

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم‌های مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: تحریم‌های جدید آمریکا نقض صریح برجام است، علاوه بر اینکه تفاوت‌هایی نیز با تحریم‌های گذشته علیه کشورمان دارد.
وی افزود: تحریم‌های جدید آمریکا تجمیعی از تحریم‌های ریز و درشت گذشته، چه تحریم‌های موفق و چه ناموفق آمریکا علیه ایران است که به تعبیر یکی از نمایندگان مجلس آمریکا بسته تحریمی اخیر در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: تحریم‌های اخیر به نسبت نمونه‌های مشابه قبلی با ثبات‌تر و ریشه‌دارتر است، زیرا  اگر تحریمی را رئیس‌جمهور آمریکا وضع کند خود او یا رؤسای‌جمهور آینده آمریکا می‌توانند آن را لغو کنند، ولی در تصویب تحریم‌های جدید شاهد اتخاذ نظر کم‌سابقه میان دو مجلس آمریکا هستیم که به نظر نمی‌رسد اگر رؤسای‌جمهور جدید آمریکا نیز قصد لغو تحریمی را در آینده داشته باشند، موفق به انجام آن نشوند.
حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکا برجام را برای ایران بی‌خاصیت می‌کند، تصریح کرد: در برجام آمریکا متعهد شده تحریم‌هایی که علیه برنامه هسته‌ای کشورمان وضع کرده را 8 سال پس از آغاز توافق‌نامه لغو کند، ولی با تصویب تحریم‌های اخیر و اجرایی شدن آن تلویحا لغو این تحریم‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی درباره عکس‌العمل‌های احتمالی ایران به تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان آمریکا نیز خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی، کمیته رسیدگی به اجرای صحیح برجام و وزارت امور خارجه باید در این زمینه ورود جدی کنند، از طرفی مجلس نیز با محوریت کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی باید وظیفه نظارتی خود را در قبال اجرای اقدامات متقابل انجام دهد.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پایان گفت: اعضای کمیسیون صبح روز شنبه جلسه فوق‌العاده‌ای درباره ترسیم نقشه تقابل و واکنش در برابر تحریم‌های جدید آمریکا برگزار خواهند کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *