پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در کنگره حزب ندای ایرانیان:

عارف: انتظار مردم کارایی بیشتر دولت است

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 536254
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه انتظار مردم کارایی بیشتر دولت است گفت: گزارشی محرمانه از عملکرد وزرای دولت یازدهم به رئیس‌جمهور داده‌ایم.
عارف: انتظار مردم کارایی بیشتر دولت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان صبح امروز(5 مرداد) در سومین کنگره حزب ندای ایرانیان، گفت: رعایت اصول گفتمانی، اخلاق مداری، حرکت در مسیر درست انقلاب و توجه به منافع گفتمان اصلاحات از ویژگی‌های حزب ندا است.
وی افزود: متاسفانه امروز جوانان با فشار دادن یک دکمه مطلبی را منتشر می‌کنند و بعد فکر می‌کنند که باید این کار می شد یا خیر در حالی که در گذشته یک متن را می‌نوشتند و چند بار می‌خواندند و بعد اعلام می‌کردند اما اخلاق‌مداری از ویژگی جوانان حزب ندا است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه راهبرد گفتمان اصلاحات در این دهه اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی بود و تلاش شد زاویه‌ای که رقبا اصرار بر تحمیلش داشتند از بین ببریم، ادامه داد: هر سه گامی که موفقانه برداشتیم نتیجه خرد جمعی بود و این راهبرد را ادامه دادیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما اصلاح طلبان در گذشته چوب تفرقه را خوردیم گفت: رویکرد اجماع، اعتماد کامل مردم به لیست امید بود و باید در رفتار شورای عالی بازنگری می‌شد که این کار انجام شد و با رفع اشکالات و اعمال نقطه نظرات گام سوم را برداشتیم.

عارف با بیان اینکه تلقی می‌شد شورای عالی در جهت تضعیف احزاب باشد اما مسیر گفتمان اصلاحات و حرکت جبهه‌ای به سمت احزاب فراگیر بود و اصلاحاتی در ترکیب شورا صورت گرفت، اظهار داشت: اینکه شورا باعث تضعیف احزاب است، درست نبود. ما در مسیر تقویت احزاب قرار گرفتیم و اصلاحاتی در ساختار شورا انجام شد. اعضای شورای عالی حجت الاسلام حسن روحانی را به اتفاق آرا کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی کردند و و مردم هم این مسیر اصلاحات را تایید کردند.

وی خاطرنشان کرد: گام‌های خوبی در مسیری که در سالهای اول دهه نود انتخاب کردیم  برداشته‌ایم و آنچه امروز برای ما فرض است استمرار این مسیر است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: کماکان باید همان رویکردها را دنبال کنیم و این مسیر اصلی ما در دهه 90 است و رمز موفقیت ماهمین نکته است. اگر این مسیر با همین وحدت در فرماندهی دنبال کنیم گامهای بعدی را بهتر برخواهیم داشت.

رئیس فراکسیون امید مجلس افزود: ادعا نمی‌کنیم خطا نداشته ایم،  اما نقدپذیریم و به‌ همین دلیل در فردای انتخابات 29 اردیبهشت خواهش کردیم عملکرد شورای عالی را نقد کنند تا در گامهای بعد بهتر قدم برداریم.

عارف با اشاره به اینکه حرکت‌های جبهه‌ای نمی‌تواند مادام العمر باشد و باید به سمت حزب فراگیر برویم، اظهار داشت: فردی در سازوکار جبهه‌ای رای می‌آورد و فردای رای آوردن تعهدش فراموش می شود. افرادی که اگر در لیست امید نبودند رای نمی‌آوردند، فردای رای آوردن ساز مخالف زدند.
وی گفت: این چندماه را برای بازنگری شورای عالی گذاشتیم و می‌خواهیم با وحدت و انسجام کامل مسیر را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوبت ما است که به اعتماد مردم پاسخ دهیم و انتظار مردم کارایی بیشتر دولت روحانی است و گزارشی محرمانه از ارزیابی وزرا به روحانی دادیم و امیدواریم دولتی کارآمدتر و پاسخگوتر داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *