جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هوشمندی برای تحریم‌های هوشمند

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 536206
مجله آمریکایی «فارین افرز» می‌نویسد : «ایالات متحده باید ایران را بخاطر اقداماتش در منطقه، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تنبیه نماید.
هوشمندی برای تحریم‌های هوشمند
به گزارش جهان نيوز، «رضا سراج» در کانال تلگرامی خود نوشت:تحریم‌های جامع S.۷۲۲ آمریکا علیه ایران، تحریم‌هایی هوشمند برای مقاصد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی است. از این رو باید هوشمندانه با این تحریم‌ها مقابله کرد. 

اهداف تحریم‌های S.۷۲۲ 
در تحریم‌های جامع علیه ایران، تضعیف ایده اصلی نظام (ولایت فقیه و رهبری) هدف گذاری شده است.
در این ارتباط مجله آمریکایی «فارین افرز» می‌نویسد : «ایالات متحده...

باید ایران را بخاطر اقداماتش در منطقه، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تنبیه نماید...

باید با بازگشت تحریم ها تا جایی که ممکن است ایران را از اقتصاد جهانی جدا نماییم. باید کمپینی برای جنگ سیاسی علیه ایران تشکیل داد که نارضایتی مردم ایران از حکومت را تشدید کرده و تفرقه را در دایره حاکم (حاکمیت) تعمیق نماید...

باید تلویزیون، رادیو و شبکه های اجتماعی این پیام را (برای مردم ایران) ایجاد نماید که حکومتی با محوریت روحانیت تنها موجب محرومیت اقتصادی و سیاسی می‌گردد.» 

آمریکایی‌ها بر این انگاره‌اند که تحریم‌های S.۷۲۲ حاکمیت دوگانه و شکاف ملی را در ایران ایجاد می‌نماید و دولت و مردم را تبدیل به عامل انتقال فشار آمریکا به نظام ‌خواهد کرد.

بر این اساس می‌بایست با هوشمندی؛ اولا مانع از کامل شدن جدول آمریکا شد و ثانیا با ایجاد مطالبه برای اقدام ملی متقابل، دولت را وادار به سرخط شدن به اقدام لازم در برابر آمریکا کرد. البته در کنار این هوشمندی، تبیین ابعاد چرایی اشتباه محاسباتی در اعتماد به آمریکا و چگونگی وارد آمدن خسارت محض به منافع ملی نیز ضروری است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *