کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا بحث در شورای امنیت را به سمت ایران منحرف کرد

4 مرداد 1396 ساعت 12:45

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد باز هم محور بحث در شورای امنیت که برای بررسی تنش‌ها پیرامون مسجد الاقصی تشکیل جلسه داده بود را به سمت ایران و حزب‌الله تغییر داد.


به گزارش جهان نیوز؛ «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه بار دیگر با مطرح کردن ادعاهای تکراری علیه ایران و حزب‌الله لبنان محور بحث در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را منحرف کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به درخواست مصر، فرانسه و سوئیس برای رسیدگی به بحران مسجدالاقصی نشست اضطراری برگزار کرد.
به گزارش پایگاه صهیونیستی «الجماینر»، «نیکی هیلی» در این نشست گفت: «حقیقت این است که شورای امنیت اغلب اوضاع را از آنچه هست پیچیده‌تر می‌کند.  اشتغال ذهنی این شورا اسرائیل است و از اذعان به نقش یکی از منابع اصلی درگیری و قتل در خاورمیانه یعنی ایران و شریکش، حزب‌الله لبنان خودداری می‌کند. »
«نیکی هیلی» پیش از این هم با بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران و حزب‌الله لبنان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت و توجه بیشتر این شورا به مسائل ایران شده است.
هیلی روز سه‌شنبه با بیان اظهاراتی کوتاه درباره بحران مسجد الاقصی گفت: «همه طرف‌ها بایستی برای کاستن از این تنش‌ها تلاش کنند و ما هر تلاشی که لازم باشد را برای کمک به این موضوع ارائه خواهد کرد. من از اظهارنظر بیشتر درباره این موضوع حساس خودداری می‌کنم. »
وی سپس با منحرف کردن موضوع بحث به ایران مدعی شد که «حزب‌الله با همراهی حامی‌اش ایران، در تلاش برای ایجاد خرابی در سراسر خاورمیانه است. »
منبع: تسنیم


کد مطلب: 535999

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/535999/آمریکا-بحث-شورای-امنیت-سمت-ایران-منحرف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com