جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا بحث در شورای امنیت را به سمت ایران منحرف کرد

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 535999
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد باز هم محور بحث در شورای امنیت که برای بررسی تنش‌ها پیرامون مسجد الاقصی تشکیل جلسه داده بود را به سمت ایران و حزب‌الله تغییر داد.
آمریکا بحث در شورای امنیت را به سمت ایران منحرف کرد
به گزارش جهان نيوز؛ «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه بار دیگر با مطرح کردن ادعاهای تکراری علیه ایران و حزب‌الله لبنان محور بحث در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را منحرف کرد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه به درخواست مصر، فرانسه و سوئیس برای رسیدگی به بحران مسجدالاقصی نشست اضطراری برگزار کرد.
به گزارش پایگاه صهیونیستی «الجماینر»، «نیکی هیلی» در این نشست گفت: «حقیقت این است که شورای امنیت اغلب اوضاع را از آنچه هست پیچیده‌تر می‌کند.  اشتغال ذهنی این شورا اسرائیل است و از اذعان به نقش یکی از منابع اصلی درگیری و قتل در خاورمیانه یعنی ایران و شریکش، حزب‌الله لبنان خودداری می‌کند. »
«نیکی هیلی» پیش از این هم با بیان ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران و حزب‌الله لبنان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت و توجه بیشتر این شورا به مسائل ایران شده است.
هیلی روز سه‌شنبه با بیان اظهاراتی کوتاه درباره بحران مسجد الاقصی گفت: «همه طرف‌ها بایستی برای کاستن از این تنش‌ها تلاش کنند و ما هر تلاشی که لازم باشد را برای کمک به این موضوع ارائه خواهد کرد. من از اظهارنظر بیشتر درباره این موضوع حساس خودداری می‌کنم. »
وی سپس با منحرف کردن موضوع بحث به ایران مدعی شد که «حزب‌الله با همراهی حامی‌اش ایران، در تلاش برای ایجاد خرابی در سراسر خاورمیانه است. »
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *