جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
جعفری:

کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست

وزرای دولت دوازدهم باید تجربه و تخصص داشته باشند
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 535724
عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران گفت: کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست و باید کسانی انتخاب شوند که در همان حوزه کاری تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.
کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست

به گزارش جهان نيوز، قاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در رابطه با خصوصیات کابینه دولت دوازدهم گفت: طی روزهای آینده رئیس جمهور باید وزرای خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند و افرادی که معرفی می‌شوند هم باید ویژگی‌های عمومی و تخصصی را داشته باشند.
این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: رئیس جمهور باید افرادی را معرفی کند که به اسلام و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشند، این افراد باید در سلامت اخلاقی و همچنین خوش نام باشند.
این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست و باید کسانی انتخاب شوند که در همان حوزه کاری تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.
جعفری در ادامه گفت: از طرفی هم وزاری پیشنهادی باید به لحاظ سنی طوری انتخاب شوند که آن انگیزه لازم برای کار و فعالیت را داشته باشند. وزیری که سن بالایی دارد نمی‌تواند آنگونه که باید عملکرد مناسبی داشته باشد.
وی اظهار داشت: وزیر که انتخاب می شود باید در حوزه کاری خود از یک نفوذ معنوی برخودار باشد و با جامعه هدف کاری خود آشنا باشند.
سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران افزود: متاسفانه برخی از وزرا جزئی‌نگر هستند و فقط حوزه کاری خود را می‌بینند و سایر بخش‌ها را زمین می‌زند که بخش خودشان پیشرفت داشته باشد.
وی گفت: انتخاب درست وزرا می‌تواند کشور را در مسیر پیشرفت و رفع مشکلات  قرار دهد. وزار باید کسانی باشند که با ملاک شایسته سالاری زیر مجموعه‌های خود را انتخاب کنند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *