پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
اسلامی:

حضور نزدیکان رئیس جمهور در کابینه دولت

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 535648
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت فراجناحی به معنای حضور افراد نزدیک به رئیس جمهور در کابینه نیست.
حضور نزدیکان رئیس جمهور در کابینه دولت

به گزارش جهان نيوز، محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره احتمال تشکیل کابینه ای فراجناحی در دولت دوازدهم اظهار داشت: کابینه دولت یازدهم اگرچه ادعای فراجناحی بودن را داشت اما بیشتر در حلقه یاران رئیس جمهور منتخب تعریف می‌شد.
وی افزود: بسیاری از اشخاصی که در کابینه دولت یازدهم حضور داشتند فاقد سابقه سیاسی شاخصی بودند.
اسلامی تصریح کرد: اگر رویکرد دولت دوازدهم مانند دولت پیشین باشد بیش از آنکه فراجناحی باشد دولتی برخاسته از همکاران سابق رئیس جمهور خواهد بود البته طرح این مسائل به معنای رد کامل فرضیه تشکیل دولت فراجناحی نبوده و هر احتمالی وجود دارد.
وی ادامه داد:تجربه عملکرد آقای روحانی نشان داده که خط فکری ایشان فراجناحی نبوده و چنین رویکردی ندارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این مسئله که روحانی در سخنرانی اخیر خود اظهار کرده که کابینه دولت آینده باید برخاسته از سبد رأی خودش باشد تاکید کرد: به نظر نمی‌رسد که کابینه دولت دوازدهم فراجناحی باشد اگر چه شعار آن داده می‌شود اما در عمل با یارگیری از حلقه آشنایان سعی خواهد شد که چهره کابینه فراجناحی جلوه داده شود.
 اسلامی افزود: اصلاح طلبان نیز دچار سهم خواهی جدی بوده و سعی دارند تا اعضای دولت را به نفع اصلاح طلبان تغییر دهند لذا ممکن است این فشارها موجب اصلاح طلبانه شدن بیش از حد کابینه دولت دوازدهم شود.
عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دولت فراجناحی به این معنا نیست که افرادی از جناح های رقیب و به واسطه نزدیکی با رییس جمهور در کابینه منتصب شوند بلکه باید از رقبا برای مشورت گرفتن در اداره کشور استفاده شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *