پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رفیقدوست: حمله روحانی به سپاه اشتباه بود

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 535628
من دوست داشتم قالیباف انتخاب شود و علاقه شخصی من بود چرا که از نظر اجرایی او را تواناتر می دانم.
رفیقدوست: حمله روحانی به سپاه اشتباه بود
به گزارش جهان نيوز، شاید برای نسل امروز محسن رفیقدوست نام چندان شناخته شده‌ای نباشد. این شناخته شده نبودن هم به خاطر این است که او سال‌هاست از صحنه سیاست کشور کنار کشیده است و از بیرون زمین بازی سیاست ایران را مشاهده می‌کند.در ادامه گزیده هایی از گفت‌وگو عصر ایران با رفیقدوست را که در بنیاد نور انجام شد را بخوانید:
 
-تا زمانی که بنی صدردر قدرت بود حضور سپاه و مخصوصا بسیج یا در جبهه ممکن نبود یا حضور ما با اذن آیت‌الله خامنه‌ای اتفاق می افتاد. حتی خیلی وقت ها کارهای ما را هم خنثی می کرد.
 
 -من تا قبل از بنی صدر از تسلیحات ارتش اسلحه می گرفتم ، آن روز هم که مراجعه کردم گفتند بنی صدر دستور داده که اسلحه با اجازه خودم انتقال یابد. گفت نمی‌دهم برو از ارباب هایت تفنگ بگیر. پرسیدم کدام ارباب؛ گفت اقای بهشتی، اقای هاشمی، اقای خامنه ای. گفتم انها ارباب های من هستند اما تفنگ دست توست که گفت: تفنگ نمی دهم. رفت سوار جیپش شد من رفتم زیر چرخ عقب جیپ خوابیدم، گفتم تا حواله 1000 تفنگ ننویسی نمی روم. نوشت.
 
-[در آستانه جنگ]دو سه خیانت شده بود، فکر می کنم دولت موقت سربازی را یکسال کرد و به محض اینکه این کار انجام شد 50 درصد پادگان ها خالی شد. از سوی دیگر دستور دادند هر افسری برود در شهر خودش خدمت کند اصلا در همه جای دنیا تنها سازمانی که هر کجا نیرو دارد باید خانه سازمانی داشته باشد ارتش است و حالا هر افسری باید برود در شهر خودش چکار کند. همچنین امکانات ارتش را مردم از کار انداخته بودند بطوریکه لشکر 92 زرهی اهواز که ده ها تانک و نفربر دارد تنها دو تانک سالم برایش باقی مانده بود 
 
-ما نشان دادیم که در جنگ ما برخلاف صدام فکر می کنیم. ان زمان که خرمشهر را گرفتند در و دیوار خرمشهر را دیوار نوشت می کردند " نحن جئنا للخلود” یعنی ما آمده ایم که برای ابد بمانیم. ولی وقتی ما حلبچه و خرمال و چند شهر دیگر عراق را گرفتیم و خیلی زود تخلیه کردیم.
 
-در زمان حکومت بوش وزیر خارجه آمریکا "آلبرایت" اعلام می کند که ما دیگر نباید نیرو به خاورمیانه بیاوریم ما باید در خاورمیانه جنگ نیابتی درست کنیم.او به اسم نمی گوید داریم چکار می کنیم ولی چند سال بعد خانم کلینتون رسما اعلام کرد که ما داعش را با 4میلیارد دلار سرمایه برای حل مساله ایران درست کردیم و بهترین جایی که دیدند می توانند به خاک اسراییل ضمیمه کنند سوریه بود.
 
-خدا رحمت کند سردار همدانی را می گفت هنر ما این است که در سوریه دو 90هزار نفر بسیجی تربیت کردیم 90 هزار نفر مرد و 90هزار نفر زن. مردها می جنگند، شهرها را می گیرند می دهند به خانم ها که نگه دارند و ما از بسیج خواهران سوریه بیشتر راضی هستیم تا مردهایشان چون آنها جنگنده تر هستند. 
 
-بعد از بیداری اسلامی گروهی از مصر به اینجا آمدند، از آنها پرسیدم ریشه حرکت شما از کجاست پاسخ دادند "انقلاب اسلامی ایران"گفتم اگر منظورتان انقلاب اسلامی است که 32 سال از آن گذشته است؟! پاسخ دادند: باید بگویم که مردم مصر مردم روشنفکر و پیشرفته ای هستند ما انقلاب را دیدیم و باور نمی کردیم انقلاب پابرجا بماند و معتقد بودیم که نمی گذارند انقلاب ریشه بگیرد. 
 
-برادر بزرگ، عزیز و دوست داشتنی ما آقای روحانی یک اشتباهی کرده است و باید عقب نشینی می کرد. بله سپاه نیز بودجه خود را از دولت می گیرد اما اینکه در جواب سپاه آقای روحانی این صحبت را به میان بکشد خیلی درست نبود.
 
-من به عنوان یک فردی که پست و مقامی ندارم در مورد برجام باید بگویم که برجام دو دستاورد بسیار خوب داشت. یکی اینکه اصل داشتن انرژی هسته ای را مانند لیبی نمی پذیرفتند، وقتی که برجام به امضا رسید وضعیت کنونی انرژی هسته ای ما را پذیرفتندمورد دوم این است که یک اجماعی بر علیه ما شکل گرفته بود که در اثر برجام این اجماع شکسته شد و آمریکا دیگر قادر نیست آن اجماع را بر علیه ما ایجاد کند.
 
در قبل از برجام آقای روحانی یک سخنرانی داشت که می گفت مشکل آب ما نیز با برجام حل می شود و این حرف کاملا غلط بود. 
 
-من دوست داشتم قالیباف انتخاب شود و علاقه شخصی من بود چرا که از نظر اجرایی او را تواناتر می دانم.
 
-من هنوز یک اصولگرا هستم اما چون برخی از افرادی که ادعای اصول گرایی می کنند را قبول ندارم راه میانه را انتخاب کرده ام.
 
-من اصول گرایی هستم که طرفدار بخشی از اصلاح طلبان ولایتیمانند آقای عارف، جهانگیری و زنگنه هستم چرا که اصلاح طلبان دودسته هستند، اصلاح طلب ولایتی و اصلاح طلب برانداز.
 
-شما معتقدید که مردم آقای روحانی را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند، اما من می گویم مردم یک نفر را برای پست ریاست جمهوری انتخاب و به رهبر معرفی کردند.
 
-آقای ظریف یک انسان ریشه دار، سیاست مدار متدین و عاقل است که در چهارسال آینده نیز حتما پر قدرت حضور خواهند داشت.

منبه: فردا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *