پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

حجت‌الاسلام تقوی: ائمه جمعه حقوق بگیر نیستند

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 535546
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه تریبون نظام و متعلق به حاکمیت است.
حجت‌الاسلام تقوی: ائمه جمعه حقوق بگیر نیستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز(دوشنبه 2 مرداد) در نشست خبری در سخنانی گفت: نماز جمعه تریبون نظام و متعلق به حاکمیت است.وی با بیان اینکه متولی اصلی نماز جمعه متعلق به امام معصوم است، افزود:ولی‌فقیه  که زمام امور را به دست دارد در زمان غیبت، متولی نماز جمعه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه صداوسیما یک رسانه مدرن است که از طریق امواج، مطالب را به مخاطبینش انتقال می‌دهد، گفت: رسانه نماز جمعه، رسانه‌ای چهره به چهره است و بدون فاصله با مردم مطالب خود را منتقل می‌کند.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: در تریبون نماز جمعه، مسائل سیاسی و تربیتی مطرح و آموزش هم داده می‌شود که نماز جمعه باید مواضع نظام را نیز تبیین و تفسیر کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ائمه جمعه حقوق‌بگیر نیستند و شهریه‌ای که رهبری به آنان می‌دهند، حدود 200 هزار تومان است، تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های زندگی ائمه جمعه از طریق مردم و تدریس در دانشگاه و بخشی نیز از طریق موقوفات مساجد تأمین می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: رهبری اجازه داده‌اند که ائمه جمعه از ثلث سهم امام و وجوه شرعی برای هزینه‌های زندگی‌شان استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *