جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

نظر شما درباره این سخنان حسن روحانی چیست؟

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 535272
حسن روحانی در اولین اظهارات خود پس از تصویب برجام وعده‌هایی به مردم داد و دستاوردهایی برای برجام برشمرد که اینک دو سال از آن وعده‌ها می‌گذرد.
نظر شما درباره این سخنان حسن روحانی چیست؟

به گزارش جهان نيوز، اولین اظهارات حسن روحانی پس از تصویب برجام این بود که دولت در وعده خود مبنی بر «‌چرخش سانتریفیوژها و به همراه چرخیدن چرخ زندگی مردم»‌ یک گام فراتر گذاشته و امروز این هدف را نسبت به هفته‌ها و روزهای پیش نزدیکتر می‌بینم.
وی همچنین در بیان دستاوردهای برجام گفت:
« آنها در زمینه لغو تحریم‌ها، ابتدا می‌گفتند باید ماه‌ها بگذرد و اعتماد پیدا کنیم، آنگاه تحریم‌ها را نه لغو، بلکه تعلیق می کنیم و بعد از سال‌ها اگر آژانس گزارش مثبت داد و اعتماد پیدا کردند قدم به قدم لغو می شود اما امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود ، برای ۵ سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو خواهد شد.»
در ادامه بخشی از اولین اظهارات حسن روحانی در روز ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۴، یک روز پس از تصویب سند برجام توسط ایران و شش قدرت جهانی را مشاهده می‌کنید. روحانی این روز را روزی خواند که در خاطره تاریخی ملت ایران خواهد ماند.
 به نظر شما تا چه میزان دولت توانسته در مقام اجرا به این وعده‌ها و سخنان عمل کند و تا چه میزان شعار روحانی مبنی بر «‌چرخش چرخ اقتصاد کشور در کنار چرخش سانتریفیوژها» را جامه عمل بپوشاند؟

منبع:مشرق
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مانا
Iran, Islamic Republic of
صفر
Iran, Islamic Republic of
برجام=خیانت بزرگ
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه رئیس دولت با همه کد خدایی که برای امریکا قائل بود سرانجام فرجام برجام را پذیرفت و دیر به خطا و اشتباهش پی برد ولی زیانش را ملت می پردازد و تاریخ قضاوت می کند