پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مخالفت محجوب با ایجاد وزارتخانه برنامه و بودجه

يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 535217
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت بودجه گفت:با طرح تشکیل وزراتخانه بودجه مخالف هستم،در هیچ جای دنیا،وزیر بودجه وجود ندارد.
مخالفت محجوب با ایجاد وزارتخانه برنامه و بودجه
به گزارش جهان نيوز؛ علیرضا محجوب درباره طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت بودجه گفت:رئیس جمهور ابزارهای قانونی در اختیار دارد و در این راستا می تواند معاونت هایی تشکیل بدهد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بطور مثال رئیس جمهور این اختیار را دارد وزارت نفت را به معاونت تغییر دهد اما اینکه معاونت برنامه وبودجه به وزارتخانه تبدیل شود، اصولا غیر قابل قبول است.  
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:وجود معاونت ها در ریاست جمهوری یکی از عوامل مهمی است که در افزایش قدرت اجرایی رئیس جمهور نقش دارد.
محبوب گفت:با طرح تشکیل وزراتخانه بودجه مخالف هستم،در هیچ جای دنیا،وزیر بودجه وجود ندارد و در کشورهای دیگر نیز اداره این بخش در قالب معاونت برنامه و بودجه ریاست جمهوری است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان بخش ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه است، ادامه داد:سازمان برنامه و بودجه باید بطور مشخص زیر نظر بالاترین مقام اجرایی کشور باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر نمایندگان درخصوص مسائل بودجه ای سئوال یا مسئله ای دارند، باید از طرق خود حل شود و به این معنی نیست که برای امور مذکور یک معاونت ریاست جمهوری به وزارتخانه تبدیل شود.
منبع: خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *