چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

دولت در حمایت از تولیدکنندگان بشتابد

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 535059
رئیس خانه صنعت و معدن کردستان گفت: باید دولت در عمل به یاری و حمایت از تولیدکنندگان بشتابد.
دولت در حمایت از تولیدکنندگان بشتابد

به گزارش جهان نيوز، عبدالله کاردانی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور مسئولان استان در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه تولید ملی افتخار ملی است، اظهار داشت: اصل و اساس هر کاری برآورد هزینه‌ها بوده و باید دولت در عمل به یاری و حمایت از تولیدکننده بشتابد و قوانین مالیاتی را برای حمایت از تولید اصلاح کند.
وی گفت: خانه صنعت و معدن می‌تواند مشاور مطمئن و آگاه برای تمام دستگاه‌های اجرایی باشد! و امید به تولید واحد سبب احیاء واحد می‌شود و باید تولیدکنندگان از لحاظ روحی و روانی آماده شوند.
رئیس خانه صنعت و معدن کردستان تصریح کرد: باید برای ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید پشتوانه‌ای اجرایی داشته باشیم تا از اتلاف وقت جلوگیری کنیم.
وی گفت: باید نسبت به اصلاح و تدوین قوانین حمایت از تولید و مشکلات فرآروی تولید تلاش کنیم.
نبود اطلاعات اکتشافی یکی از مشکلات معدن استان کردستان است
در ادامه شوذب جباری نیز در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور مسئولان استان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن در افزایش تولید ناخالص کشور و کاهش فقر و بیکاری سهم دارد.
وی گفت: سازندهای موجود در ایران منابع خوبی دارند و 70 گونه ماده معدنی در کشور شناسایی شده است.
رئیس انجمن معدن‌کاران استان کردستان تصریح کرد: براساس آمار و برآوردها ارزش ذخائر معادن کشف شده کشور 700 میلیارد دلار و براساس برآوردهای تقریبی حدود 1400 میلیارد دلار است شده که بعضی از این منابع دارای رتبه جهانی هستند.
وی گفت: استان کردستان پتانسیل خوبی در حوزه صنعت و معدن دارد و در حوزه‌های طلا و سنگ‌های تزئینی و فلزی حرف برای گفتن داریم.
جباری افزود: با توجه به شرایط موجود تعدادی از معادن کوچک مقیاس و متوسط مقیاس به دلیل ارتباط با موضوع سازه در کشور تعطیل شدند.
وی اظهار کرد: موتور محرکه استان صنعت و موتور محرکه صنعت، معدن است و با توجه به تکنولوژی در بخش صنایع معدن بنگاه‌های اقتصادی باید به این موضوع جدی نگاه کنند.
رئیس انجمن معدن‌کاران کردستان با بیان اینکه نبود اطلاعات اکتشافی در استان یکی از مشکلات معدن است، گفت: عملیات ژئوفیزیک انجام شده در استان قابل قبول نیست و باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.
وی گفت: دولت باید در کردستان اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری کند و با توجه به توسعه زیر ساخت‌ها، اکتشاف و استخراج معادن نگاه صادرات محور به استان داشته باشد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *