يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۵
۲۴
این خوی اشرافیت است که مذموم است!

حیرت آقای وزیر میان "پورشه" و "پرادو"/ فهم عجیب از ساده زیستی

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 535033
آقای وزیر بهداشت تصور می کنند ساده زیستی مسئولین یعنی وقتی وزیر شدند، ظاهر را حفظ کنند. البته همین اندازه هم لازمست اما ماجرای ساده زیستی بسیار فراترست. یک کارگزار می تواند پورشه اش را بیرون نیاورد اما قاعدتا نمی تواند تکبراشرافی اش را در خانه پنهان کند.
حیرت آقای وزیر میان "پورشه" و "پرادو"/ فهم عجیب از ساده زیستی
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: آقای وزیر بهداشت در مصاحبه ای گفتند که سالها پیش پرادو داشتند و به جهت اینکه احساس کردم امنیت ندارد، پورشه خریدم. بعدهم می گویند چون "دلم" پورشه می خواست اگر سوار نمی شدم "ریاکار" بودم و بلافاصله میگویند مردم به مسئولی تمایل دارند که منافق و ریاکار نباشد. البته در ادامه گفتند که بعد از وزیر شدن ترجیح دادن از پورشه شان استفاده نکنند.

✴️چند نکته در چند سطح قابل تامل است؛

1) یکم فهم غلط از ریاکاری

آقای وزیر معتقدند چون دوست داشتند پورشه داشته باشند، اگر نمی خریدند ریاکار و منافق بودند. ظاهرا آقای وزیر فهم نادرستی از ریاکاری دارند. سوال خیلی ساده اینست که هرکس به نفسش عمل نکند یعنی ریا و نفاق؟ آنچه ریاست گمراه کردن مردمست.

آقای وزیر با همین معیاری که دارند توضیح دهند که چرا امروز سوار پورشه شان نمی شوند؟ آیا این ریاکاری نیست؟

2) دوم فهم غلط از ساده زیستی مسئولین.

آقای وزیر بهداشت تصور می کنند ساده زیستی مسئولین یعنی وقتی وزیر شدند، ظاهر را حفظ کنند. البته همین اندازه هم لازمست اما ماجرای ساده زیستی بسیار فراترست. یک کارگزار می تواند پورشه اش را بیرون نیاورد اما قاعدتا نمی تواند تکبراشرافی اش را در خانه پنهان کند.

لذاست که خبرنگار منتقد را تحقیر می کند. به مسئول و فراماندار زیردستش توهین و ناسزا می گوید. در مقابل پرسش ساده و در مقابل چشمان میلیون ها بیننده نمی تواند بر اعصابش مسلط شود. برای مسئولیت گرفتن در جمهوری اسلامی شرط می گذارد. اینها نشانه های تکبراشرافی است.

نگرانی منتقدان از اشرافیت آقای وزیر به پورشه‌سواری نیست به خوی پورشه‌سواریست" که قابل پنهان کردن هم نیست.

آقای وزیر دچار اشتباه عجیبی شدند؛ در مبانی دینی و انقلابی ما، تاکید شده است کارگزار را از افراد ساده زیست انتخاب کنیم نه اینکه آدم اشرافی اگر وزیر شد ظاهرش را اصلاح کند. این خوی اشرافیت است که مذموم است، نه خودرو و لباس اشرافی. اتفاقا این همان ریاکاری است که وزیر محترم نسبت بدان دلواپس هستند.

3) سوم. نگرانی عمیق تر

اتفاقا نگرانی ها از همین ریاکاری است؛ اینکه خوی اشرافی در وجودمان نهادینه شود ولی از مظاهر اشرافیت پرهیز کنیم. این روش آقای وزیر اگر در سطوح دیگری تعمیم یافته باشد، ماجرا بسیار نگران کننده تر می شود.

✴️آیا مردم ما با مسئولینی مواجه اند که ظاهر را حفظ می کنند ولی در درون و باطن بدان اعتقاد ندارند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
هم خوی اشرافیت است که مذموم است، هم خودرو و لباس اشرافی است که مذموم است.
Iran, Islamic Republic of
من منع استفاده از ثروت نمی کنم ولی اگر خوی اشرافی ایجاد شد وی بدرد مسئولیت نمی خورد
حامد
Iran, Islamic Republic of
دیگه حالم از شاسی بلند و پورشه و ... به هم می خوره.
یک عده ای که صبح تا شب دارن کال می کنند و سختی می کشند و تحصیل می کنند پول خرید یک پراید 21 میلیونی رو ندارند .
یک عده ای دیگه هم با نفوذی که در قدرت دارن و امتیازات ویژه ای که دارن ثروت های هزار میلیاردی و ماشین های میلیاردی دارن.

ثروت اندوزی بد است. برای هر کسی. اما این که در حکومت انقلاب اسلامی ایران چنین افرادی همه کاره و مسئولان ارشد باشند پذیرفتنی نیست. یکی دو تا هم نیستند. اکثر مقامات چنین ویژگی دارند.
افشین
Iran, Islamic Republic of
کسی که کارش را درست انجام میدهد لطفا ازش حمایت کنید کار به اصول گرا واصلاح طلب بودنش نداشته باشید کمی فرا جناحی مسایل را بررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
من مثبت زدم زیرا کار درست انجام دادن مهم تر است ولی گاه برخی شرایط نمی گذارد کار درست انجام دهید
علی
Iran, Islamic Republic of
درد این ملت را از جنس ملت می فهمد نه غیر از ان دولت اگر می خواهد خدمتی به مردم کند از جنس خودشان مسئول انتخاب نماید نه از قشر مرفه بی درد
محمد
Iran, Islamic Republic of
آيا واقعا مردم ما دانستند كه به چه كساني راي مي دهند كه بر راس حكومت بنشينند يا به ظاهر بسنده كردند. ان شاء خداوند اگر خود بخواهيم به ما و به مردمان ما بصيرت لازم كه رهبر معظم انقلاب قبلا نيز به آن اشاره فرمودند عنايت بفرمايد. واقعا دادن مسوليتي در نظام اسلامي به اينگونه افراد جز براي عده اي خوش نشين ثمره اي ندارد.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
سلام؛ کوتاه بود اما محتوای خوبی داشت مخصوصا بند اولش که در مورد ریا بود. مسئول در نظام اسلامی باید منت بکشد و به قول معروف چیزی هم دستی بدهد تا به او مسئولیت بدهند برای خدمت به مردم. شرط گذاری کارگزار در نظام اسلامی مفهومی ندارد. اگر طاقت نداری چرا مسئولیت گرفتی؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما سوار پراید شود خوب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بروید زندگانی امام صادق را مطالعه کنید
Iran, Islamic Republic of
استفاده از ثروت منعی ندارد و امام صادق هم فاخر پوش بود ولی پرخاشگر و فخرفروش نبود
Iran, Islamic Republic of
شما دنبال چی هستین؟
یک وزیر کارآمد را نقد فتنه ای می کنین که از چشم مردم بیندازین؟
کاش آقای وزیر که بارها از گذشته جهادی بودنش یاد می کند در عمل هم روحیه جهادی و زیست جهادی می داشت .بنده به ایشان توصییه می کنم تجدید نظر در مرام و اخلاق و رفتار فردی و مدیریتی خود کند . ما انقلابمان را با امامی که سر امد همه رهبران و حاکمان در دنیای امروز از لحاظ ساده زیستیود پیروز شدیم و با رهبری که خلف صالح ان در تمامی ابعاد می باشد ادامه داد ه ایم و زیبنده نیست که در انقلاب کوخ نشینان مدیران کاخ نشین با خو ی اشرافیت و .. سرکار باشند .
Iran, Islamic Republic of
زحمات آقای دکتر خوب بود هر چند نتیجه پیش بینی شده را نداشت. در جمع بهترین وزیر ایشان بود
حامد
Iran, Islamic Republic of
چیش کارآمد بوده؟ می تونید سه تا مثال بزنید؟ اینا همه تبلیغات دولتیان است.
و الا در وزارت بهداشت در اکثر موارد عقب گرد داشتیم. یک شکلات انداختن جلوی مردم عوض صد تا پس گردنی بهشون زدن.
در این مدت در اکثر شهرها درمانگاه یا بیمارستانی ساخته نشد. قیمت و هزینه ویزیت، داروها، آزمایشات، اسکن ها و به خصوص درمان های سرپایی از تزریقات گرفته تا دندان پزشکی و .... چند برابر شد.
Iran, Islamic Republic of
همين كه مثل خيلي ها ريا به ساده زيستي نميكنه و كارشو به نحو احسن انجام ميده داره چشمتون در مياد.درود بر وزير متعهد مردمي نوش جونش
Iran, Islamic Republic of
كارامدي بايد اصل باشد نه پولدار بودن وفقير بودن چه بسيار افرادي كه فقير أمدند و پولدار با پورشه رفتن
Iran, Islamic Republic of
پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند: «مِنْ سَعَادَةِ الْمَرْءِ الْمَرْأَةُ الصَّالِحَةُ وَ الْمَسْكَنُ الْوَاسِعُ وَ الْمَرْكَبُ الْبَهِيُّ وَ الْوَلَدُ الصَّالِح‏»(3)؛ از سعادت مسلمان است زن شايسته، و مسكن وسيع، و مركب ارزشمند، و فرزند صالح.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا مسکن وسیع نسبی است گلم، منظور این نبوده که چندهزار متر زمین و چند صدمتر بنا باشه که قیمتش بشه 50 میلیارد تومان. دوما مرکب در زمان رسول الله به این دلیل ارزشمند بود که در جنگها ازش استفاده می شد و از دلایل برتری نظامی بود. الان معادل مرکب میشه تجهیزات نظامی مانند تانک و بالگرد و ...
Iran, Islamic Republic of
نجومی های خوش ژن همینو خوب رعایت کردند!
ثروت بالا مرکب عالی زن شاگرد اول کنکور!بچه نابغه !
مریم
Iran, Islamic Republic of
در زمانه ما یک مرکب خوب را می توان با۴۰میلیون خرید آنهم ایرانیش دلیل ندارد ماشین خارجی میلیاردی باشد
مریم
Iran, Islamic Republic of
اصلا ایشون فهمش از دین وتعالیم اهل بیت نیز غلط است اگر تعریفشان از ریاکاری اینست پس حضرت علی که مدیران را توصیه می کند که زندگیشان مثل اقشار کم درآمد باشد توصیه به ریاکاری است ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
سئوالی که کسی نمیپرسد چگونگی کسب این ثروت از حرفه پزشکی است.
متاسفانه مافیای پزشک و دارو نه تنها در ایران بلکه در کل جهان و خصوصا غرب غوغایی به راه انداخته. از معدود پزشکان متعهد چه در ایران و چه در غرب که بگذریم اوضاع ثروت اندوزی، اشرافیگری و توطئه گری این قشر را فاجعه بار خواهیم یافت.
دنیا به این درک رسیده تا حداقل وزارت های بهداشتش را تحت سرپرستی این قشر قرار ندهد. متاسفانه جزو معدود کشورهایی هستیم که هنوز به این درک نرسیده و شاهد وخیم تر شدن و پرهزینه تر شدن بهداشت و درمان به ضرر ملت و بودجه عمومی و بنفع این قشر هستیم. دلیل ورشکستگی بیمه ها چیست؟
البته دوری از اخلاق و مادی گری در تمام حرفه ها قابل مشاهده و رقت انگیز شده.
حمید
Iran, Islamic Republic of
پولیکه این آقای وزیر به جیب پزشکا سرازیر کرد در طول تاریخ ایران بی سابقه است، پزشکای آلمانی به خاطر دستمزدکم تحسن میکنند ، پزشکای ما صندوق ملی رو خالی میکنن!!!
خالقی
Iran, Islamic Republic of
عجیب است !!!! در این مملکت در صدا و سیما به یک به اصطلاح هنرمند و بازیگر میلیاردی از بودجه بیت المال پول میدهند !!!!!!!!!!! بازگری که فردا از کشور خارج می شود و آبروی نظام را می برد !!!!!!!! حتی در پشت دوربین ودر اجتماع حجاب و رفتارشون ضد اسلامی است !!!!!!! به این افراد که بیشتر شومن هستند تا هنرمند میلیاردی پول میدهند و بعد می گویند محرمانه است قراردادمان !! در هرکجای دنیای قانونمند کسی در بخش خصوصی بگوید محرمانه است جایش در زندان است چه برسد به بخش دولتی !!!!!!!!!!!آقا محرمانه یعنی پولشویی یعنی دزدی !!!!!!! آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است !!!!!!!!!! این کارها را می کنند !! بعد یک پزشک متخصص و محترم که با زحمت خودش یک زندگی ساخته ولی منافق نیست و شفاف صحبت می کند !!!!!!! را می گویند اشراف یا فلان و بهمدان !!!!!!!!!! همه ما باید فردا پاسخگو باشیم !! یکمقدار انصاف و عدالت داشته باشید بد نیست بخدا!!!!!!!!!!!!!