جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۹

واقعیت خندیدن مجری تلویزیون در شب شهادت

جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 534707
شنیده‌های موثق از اشتباه زیرنویس ظریف و علت خندیدن در شب شهادت در استودیوی خبر اصفهان را در این متن خبری بخوانید.
واقعیت خندیدن مجری تلویزیون در شب شهادت
به گزارش جهان نيوز، اکبر نصراللهی در کانال تلگرامی خود نوشته است:‌ در 24 ساعت گذشته، دو موضوع در مورد پوشش خبری صدا و سیما  در فضای مجازی، بزرگنمایی شده است؛

1-اشتباه در زیر نویس جناب آقای دکتر ظریف وزیر امورخارجه
2- و خندیدن در استودیوی خبر اصفهان در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
اگر چه هر دو این اشتباه، قابل توجه و شایسته علت‌یابی دقیق و منصفانه است اما موضوع مهم‌تر، رواج بی‌اخلاقی، تعمیم اشتباه در پخش زنده از افراد باسابقه مذهبی به کل مجموعه صدا و سیما و متهم کردن همه به نفاق، دورویی و بهره‌برداری سیاسی حداکثری از هر موضوع طبیعی و عادی و واکنش غیر منتظره افراد و رسانه‌های خاص است که یقینا با آموزه‌های دینی مغایر و نشان از غفلت از اشتباهات راهبردی صداوسیما است.
بدیهی است اشتباه در پخش اخبار زنده، گریزناپذیر است؛ می‌توان آن را کم کرد اما نمی‌توان حذفش کرد.
 با توجه به یک ربع قرن تجربه در سطوح مختلف اخبار تلویزیون، معرفی جناب آقای ظریف به عنوان وزیر امورخارجه آمریکا را در زیرنویس اخبار، اشتباه تحریریه می‌دانم و از سیاسی کردن آن متعجب هستم. این نوع اشتباه در همه رسانه‌ها کم و بیش بوده و به شخص با زمان خاصی، محدود نبوده است که نمونه‌های آن را، چند سال قبل در فصل چهارم کتابم (راهنمای پوشش خبری) آورده‌ام.
در مورد ماجرای اصفهان هم آنگونه که در فیلم پخش شده اخبار به وضوح شنیده می‌شود؛ برخی عوامل استودیو نکاتی را هنگام پخش گزارش گفتند که گوینده از فضای جدید و رسمی و حال و هوای شب شهادت خارج شده است؛ عین مطلب که خنده گوینده را موجب شد، عبارت است: " مانتو مشکی، مقنعه مشکی، بک گراند هم مشکی، اونوقت باید فرناز قاضی زاده تحویل آنتن بدیم"
شنیده‌ها حاکیست بخش خبری 24 چهارشنبه 28 تیرماه در استودیوی تلویزیونی اخبار اصفهان که از مدت‌ها قبل در حال تعمیر است،پخش شد.
خانم مریم ملک‌پور که از گویندگان باسابقه است، با توجه به سخنان و طنز غیرمعمول و غیرمنتظره یک شخص با ایشان در استودیوی پخش زنده اخبار( در استودیو باز بود)، با تصور اینکه فرصت کافی تا آیتم دیگر دارد، در واکنش با طنز مذکور خندید؛ در همان لحظه سردبیر خبر، بدون آلارم به گوینده، فرمان تُپ می‌دهد و کارگردان هم بی‌توجه به تصویر آنتن ، تصویر خندیدن گوینده را روی آنتن زنده پخش می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی خدای ماست مالی هستید
United Arab Emirates
وزیر خارجه آمریکا را خوب اومد
محقق
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر صداو سیما دست طرف مقابل نیست و الا به شعائرو مقدسات توهین شده بود ولی الان قابل درکه!
سروش
Iran, Islamic Republic of
این بخاطر اینکه اجازه دادید سوتی های غیر واقعی و غیر لازم هم به راحتی رخ بدهد، با اینکه می دانیم چه دشمنان و کینه ورزانی علیه صدا و سیما وجود دارد، چون بخاطر ایجاد صداقت حاضرید دروغ بگویید، قسم بخورید و... بجایی اینکه صداقت را نشان دهید تعریفش می کنید و....
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
خوب البته خانم های مجری وغیرمجری خیلی بد میخندن
Iran, Islamic Republic of
وا مصیبتها شد....!!حالا حالا ها باید به حال این مملکت برجام زده باید گریست !!!
Iran, Islamic Republic of
.....باید مدال طلا به این حقیقت گوئی داد.
Iran, Islamic Republic of
حالا توجیه کن. ولی وقتی فرناز قاضی زاده بعنوان الگوی ذهنی یک نفر در کادر ارائه اخبار استو لباس های تیره برایش حکم ندای مرگ دارد باید فکر درست تری کرد. وقتی کارگردان و هر نفر دیگری بدون شک به عمد یک صحنه داخل استودیو را ملی می کند شک ندارم که قصد و غرضی دارد
حامد
Iran, Islamic Republic of
از حق نگذریم هممون همینیم
کدوممون روزهای شهادت از صبح تا شب غمگینیم و نمی خندیم و در عزای اهل بیت علیهم السلام سوگواریم.
زندگی عادی مون رو انجام می دیم خنده های هر روزانه خودمون رو هم داریم بله وقتی در مجلس عزا قرار میگیریم یا روضه ای از رادیو یا تلویزیون پخش میشه دلمون می گیره اشکمون هم در میاد.
حالا این بنده خدا خیلی اتفاقی خنده اش پخش شد اینقدر گیر الکی ندید
در همین حد که بگیم بله کار خوبی نبود و باید دقت می کردند کفایت می کنه نه اینکه ...