پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کنایه سنگین مجری الجزیره خطاب به محمد بن سلمان/ از عزیزان آمریکایی‌تان بپرسید!

جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 534619
این روزنامه می افزاید: سپیده دم بود که او تسلیم شد و عربستان سعودی با این خبر از خواب بیدار شد که یک ولیعهد جدید دارد: محمد بن سلمان پسر 31 ساله پادشاه.
کنایه سنگین مجری الجزیره خطاب به محمد بن سلمان/ از عزیزان آمریکایی‌تان بپرسید!
به گزارش جهان نيوز، قاسم در توییتر نوشت: شماری از شخصیت ها و نهادهای عربستان از محمد بن نایف حمایت می کنند، همچنین تروریست ها از امارات به عنوان، یک مرکز مالی برای انجام عملیاتشان بهره می گیرن
 
وی افزود: ما نمی گوییم محمد بن سلمان علیه محمد بن نایف کودتا کرده است. پناه بر خدا! بلکه ما فقط گفته های همپیمانان و عزیزان آمریکایی تان در روزنامه نیویورک تایمز را نقل می کنیم.

وی در پیام دیگری با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم گفت: این من نیستم که عربستان و امارات را به تسهیل حمایت مالی از تروریسم متهم می کنم؛ بلکه عزیزانتان در وزارت امور خارجه آمریکا چنین گفته اند. خب بروید آنها را محاصره کنید.

یادآور می شود روزنامه نیویورک تایمز حوادث پشت پرده شب برکناری محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان از قدرت را افشا و تأکید کرده بود: بن نایف پس از احضار ناگهانی، در یکی از کاخ های سلطنتی در مکه نگه داشته و برای کناره گیری به نفع پسر عمویش محمد بن سلمان تحت فشار قرار گذاشته شد.

این روزنامه می افزاید: سپیده دم بود که او تسلیم شد و عربستان سعودی با این خبر از خواب بیدار شد که یک ولیعهد جدید دارد: محمد بن سلمان پسر 31 ساله پادشاه.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به خاندان سلطنتی آل سعود خاطرنشان می کند: برای کامل شدن سناریو و تکمیل آن به طور شایسته باید حمایت خاندان سلطنتی کسب می شد تا تغییر ناگهانی در هرم قدرت کاملا روان صورت گیرد. به همین دلیل به بعضی از شاهزادگان بزرگ خاندان اطلاع داده شد که محمد بن نایف شایستگی حکومت کردن را ندارد. زیرا وی معتاد به مواد مخدر است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود درباره تروریسم در سال 2016 از شراکت واشنگتن و دوحه در زمینه مبارزه با تروریسم تقدیر و تأکید کرد: قطر، یک شریک تمام عیار و عضو فعال در ائتلاف علیه داعش است.
مرجع : العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانا
Iran, Islamic Republic of
خوبه خدا شکر که اونقدر جاهل هستن که خودشون داره پی حکومتشون رو از جا درمیارن پیروزی نزدیکه