جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۳۷
حزبی سازی فضای مدیریت کشور

صدور فرمان بدعت جدید!!

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 534521
متاسفانه همین جریان سیاسی که امروز علنا فرمان حذف تمام مخالفین را صادر می کند، زمانی تبلیغ می کردند برای مدیریت سطح بالا، تنها تخصص کافی است و تعهد اولویت چندانی ندارد و به همین بهانه بدنه ارزشی را طرد و حذف کردند
صدور فرمان بدعت جدید!!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی اقراریان:

آقای روحانی گفته اند:
« بحث این و آن جناح نیست، اما شیوه و تفکری که مردم در انتخابات به آن رای دادند باید در دولت، استاندارها، فرماندارها، مدیرکل ها و در مسئولیت های سنگین و حساس حاکم شود. این بدان معنا نیست که غیر از ۲۴ میلیونی که به دولت تدبیر و امید رای دادند، حق حیات ندارند؛ آنها هم حقوق دارند و حقوق اساسی شان محفوظ و می توانند فعالیت کنند، اما امروز  در مسئولیت های رده بالا نوبت این ۲۴ میلیون است و اگر غیر از این باشد پس برای چه رای دادیم و انتخابات برگزار کردیم.»

🔸در این رابطه نکاتی وجود دارد:

۱. حزبی سازی فضای مدیریت کشور، یک پدیده و بدعت بسیار نامبارک است که منجر می شود بسیاری از مدیران متخصص کشور، با چماق ۲۴ میلیون (البته در واقعیت ۲۳ میلیون)، درو!! شوند و از این بابت  کشور متضرر خواهد شد.

۲. این گفتار رئیس جمهور که ظاهرا قرار است به صورت جدی به رفتار مدیریتی دولت آینده تبدیل شود یک بدعت خطرناک در جمهوری اسلامی است چرا که عملا به کارشناسان و مدیران سطح بالا، کد می دهد که می بایست در انتخابات ها مطابق خواست دولت مستقر اظهار نظر داشته باشند و گرنه حذف!! می شوند. گرچه به تن این قاعده ناروا لباس مردم سالاری دوخته شده اما در حقیقت، نوعی تحمیل سیستماتیک!! است و  ناقض آزادی و استقلال رای کارشناسان در انتخابات است.

 ۳. دولتی که نمی تواند از ظرفیت یک فرد متخصص و متعهد حتی در سطح مدیرکل!! استفاده کند و کارآیی همه را با عینک انتخابات!! می سنجد، چگونه می تواند ادعای آزادی اندیشه!! ، فراجناحی بودن!! و اعتدال!!! داشته باشد؟!

 ۴. متاسفانه همین جریان سیاسی که امروز علنا فرمان حذف تمام مخالفین را صادر می کند، زمانی تبلیغ می کردند برای مدیریت سطح بالا، تنها تخصص کافی است و تعهد اولویت چندانی ندارد و به همین بهانه بدنه ارزشی را طرد و حذف کردند اما اکنون عنصر "تحزب"(گرایش حزبی) را معیار اصلی خود اعلام کردند!! به عبارت دیگر به جای عنصر ایمان و تعهد به انقلاب و نظام اسلامی، سرسپردگی جناحی!! و تبعیت انتخاباتی!!! یک معیار مدیریتی شده است!

 ۵. اخلاق، انصاف و تقوای سیاسی حکم می کند رئیس جمهور به نظرات، مطالبات و حتی ظرفیت های نیروی انسانی مخالفین خود توجه داشته باشد و تا حد مقدور از آنها در جهت مصالح ملی استفاده کند. اما متاسفانه رویکرد دولت یک رویکرد تقابلی و حذفی است و این تلقی را پررنگ می کند که آقای روحانی عملا (و نه لفظا) رئیس جمهور ۲۳ میلیون نفر است و نه رئیس جمهور ۸۰ میلیون نفر!!

 ۶. این که آقای رئیس جمهور گفته اند" اگر غیر از این باشد پس برای چه رای دادیم و انتخابات برگزار کردیم" نشان می دهد در نزد ایشان انتخابات نه یک آوردگاه گفتمانی برای حل مشکلات مردم بلکه یک مسابقه برای تقسیم جایگاه های قدرت!! است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسلام ایا این سخنان ریس محترم جمهورمصداق دقیق ایجاد دوقطبی درجامعه نیست ؟!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
مگر در ایران رأی مخفی نیست؟ یعنی روحانی رأی مردم رو نگاه می کنه؟ برای انتصاب مدیران تفتیش عقاید می کنه؟ تفتیش رأی می کنه؟
مگر جایی نوشته اسم 23 میلیون نفر رو؟ روحانی از کجا می دونه کی به کی رأی داده ؟ واقعیت اینه که اون 23 میلیون نفر که به روحانی رأی دادند هیچ جایی در دولت ندارند. بلکه این چند صد نفری که از اول با روحانی دوست و رفیق بودند (یا از اول با نزدیکان روحانی نزدیک و دوست بودن) به قدرت می رسن و بقیه سرشون بی کلاه خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
بیسیار جای تامل!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور خودتان گفتید ما باید آستانه تحملمان را بالا ببریم من از شما می برسم این چه نوع صحبت کردن است با ملت ایران چه خبر است مگر به کجا رسید ه ای ؟ مگر شما نگفتی من رئیس جمهور همه ملت ایران هستم بس چرا ایگونه صحبت می فرمائید ؟ مگر ملت ایران برده شما هستند ؟ که بما حق حیات می دهید به نظر می اید تما م این صحبتها و رفتار و گفتار و بدعت شما ناشی از خوی .... و خود محوری باشد که خلاف تمام تعالیم اسلام است از نهج البلاغه می گوئید مورد اعتراض مرجع عالیقدر شیرازی قرار می گیرد ووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
روحانی رییس جمهور شعار
Iran, Islamic Republic of
اتوبوسی اومدن به این میگن !!!
تمنا
Iran, Islamic Republic of
البته 21 میلیون رای حلال .. .. ..
مانی
Iran, Islamic Republic of
حرف شما درست. ولی چرا دربقیه‌ی دولت‌ها صادق نبوده؟ درثانی، وقتی دولتی در انتخابات با مجموعه شعارهایی رای می‌آورد باید (باید) جوری برنامه ریزی کند تا در جهت تحقق وعده‌هایش باشد. حرف آقای روحانی صحیح است.
حامد ر
Iran, Islamic Republic of
اینا همون هایی هستند که در دوران احمدی نژاد می گفتند چرا مدیران دوران خاتمی و هاشمی رو خانه نشین کردید.
و در 92 شعار می دادند که اتوبوسی مدیران رو عوض نمی کنیم، از همه جناح ها استفاده می کنیم و ...
مصدق
Iran, Islamic Republic of
حرف رییس جمهور کاملا درسته. کجاش مشکل داره که باز شما جوش آوردید. مردم رای به شعارها رای دادند. تفکر اکثریت به سمت اصلاحات است، نه به دولتمردانی که تفکرات احمدی نژادی داشتند، نه به کاسبان تحریم. می خواهند امنیت داشته باشند. امنیت در همه چی. امنیت شغلی، اقتصادی و ....
هشت سال خاتمی دوران طلایی بود که اکثریت مردم همیشه آرزوی مجدد آن دوران دارند. هشت سال احمدی نژاد دوران سیاهی بود که انشالله دیگه تکرار نمی شه. انشالله دکتر روحانی بتونه ویرانه های احمدی نژاد درست کنه و تورم همچنان مهار کنه و دولت بعدی بتونه برا مردم کاری بکنه. 23 میلیون و چند میلیونی که پشت درهای بسته نتونستن رای بدن انتظارشون اینه. انتظار معجزه ندارن. حالا شما هرچه بیشتر دولت تخریب کنید. هواداران دولت بیشتر میشه.
Iran, Islamic Republic of
4 سال نکبت رو به چشم خودت دیدی و هنوز تو توهمی

40 سال هم بگذره باز تو توهمی
Iran, Islamic Republic of
دوران طلاییی خاتمی !!!!!!!!!! دیدن فقط سفیدی

دوران احمدی نژاد!!!!!! فقط سیاهی
اقای مصدق مثل اینکه شما فقط دو رنگ را در قضاوت دارین و بس
کدوم طلایی کدوم سیاهی
الان رو دریاب

قراردادها رو ببین چقدر طلاییه از این طلایی تر در تاریخ این دیدین.

ایا ملت ایران ۲۴ میلیون هستن یا ۸۰ میلیون

حتما مدیران نجومی کارایی دارن بقیه چون کمتر حقوق میخان بدرد مدیریت نمیخورن

خدایا خودت رحم کن بر این تفکر
Iran, Islamic Republic of
دوران طلایی!! هشت ساله خاتمی برای اشاعه بی حیایی اجتماعی و بی اخلاقی سیاسی و نفوذ پنهان و آشککار افکار غربی بود که کارگزاران پایه ریزی کردند و علاقمندان به بی اخلاقی لذت بردند.
الان هم بقیه همان بی اخلاقها شیخ حسن را بعنوان پرچمدار به جایی خواهند راند که خودش هم باور ندارد
Iran, Islamic Republic of
کجاش مشکل داره ؟؟؟؟؟؟؟سرتو از برف بکش بیرون
کدوم تفکر اکثریت ؟؟؟؟ 16میلیون به روحانی رای ندادن و 16 میلیون اصلا رای ندادن پس حساب مخالفان روحانی به 32 میلیون میرسه و باید مواظب حرف زدنش باشه
دوران خاتمی دوران طلایی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس آلزایمرم داری جناب مصدق که اون دوران نکبتی پر از تنش رو یادت رفته !!!!!!!! غیر آلزایمر دیگه چی داری ؟؟؟؟؟؟؟؟برای اینکه آلزایمرت رو کنترل کنی و یه چیزایی یادت بیاد بهت پیشنهاد میدم بری سرچ کنی فیلم تبلیغاتی جناب آیت ا... رو که برا سال 84 ساخته بود رو ببینی شاید یه چیزایی دستت بیاد اون از خودتون بوده دیگه پس حتما حرفاش راجع به اون دوران کاملا درسته که البته همینطور هم هست
خیلی سطحت پایینه !!!!!!که فقط انتظارت اینه که به دولتمردان تفکر احمدی نژاد نه گفته بشه!!! دقت کردید که پر از تناقض هستید از یه طرف میگید ازش توقع معجزه ندارید از طرف دیگه میگید به شعارهاش رای دادید!!!!!!!!!!!!!! اون شعارها برای این دولت پیر کم تحرک کم کار یعنی عین یه معجزه/ معجزه بزرگ قرن
Iran, Islamic Republic of
روحانی ویرانه های خود را که پر هزینه تر از هردوره است وبه نوعی بیشتر دستاوردهای 38ساله نظام را یک حا برباد داد درست کند قبلی ها پیشگش .همین تحریم های جدید یه نمونه !
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اصلاح طلب کاسب تحریم عزیز
خدایی خیلیییییییییییی نکته جالبی رو در رابطه با امنیت اعلام کردی خدایی تا یه ساعت خندیدیم روحمونو شاد کردی
مردم امنیت میخوان امنیت در همه چی امنیت شغلی امنیت اقتصادی!!!!!!!
بعد برای اینا به اصلاح طلبا رای دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این یعنی امنیت که تو این دولت به مجلسمون حمله شد و اگر نبودن نیروهای سپاهی حفاظت مجلس الان باید انتخابات مجلس هم برگزار میکردیم!!!!!!!!!!
این یعنی امنیت که دم مرزها هر چند روز یه بار داریم کشته میدیم نمونش هم همین امروز که دوباره یه نفر از سپاه شهید شد و چند نفر سرباز هم زخمی و روونه بیمارستان شدن!!!!!! راستی بالاخره اون سرباز میرجاوه که از دم مرز بلندش کردن تکلیفش چی شد؟؟؟؟؟ مرده یا زنده اس؟؟؟؟؟؟
امنیت شغلی هم که تو این دولت الی ماشاا... مردم بدبخت بیچاره از کار بیکار شدن!!!!!!!!!!
امنیت اقتصادیم که هیچی نگیم بهتره خودت برو ببین مرغ کیلو چنده ؟؟همه قیمتا همچین چراغ خاموش افزایش داشته
طرفدار کورکورانه بودن خیلی بده ماها اونقدر انصاف داشتیم که احمدی نژاد خوبیاشو میگفتیم خوبه بدیاشم میگفتیم بده نه اینکه بشینی یکیو بت کنی هی همه کاراشو تایید کنی و چون طرفدارشی بگی نه این همه چیش خوبه!!!!!!!!!!
نادر
Iran, Islamic Republic of
اعترافات امروزروحانی(اقلیت حق حیات وحرف زدن دارندو حق تعیین مدیران بامنتخب اکثریت است،) غنیمت است به شرط آنکه مثل گذشته آنهارازیرپانگذارد
Iran, Islamic Republic of
هم شیخ حسن و هم جنابعالی چنان از این "حق حیات" حرف می زنید که انسان بیاد فرعون می افتد که به ابراهیم خلیل گفت " انا احیی و امیت"/ قرآن کریم/.
مگر آشیخ حسن حق حیات بقیه را در دست دارد؟
خودش بنده خدا ممکن است با یک عطسه دنیا را ترک کند اونوقت راجع به حق حیات دیگران صحبت می کند؟. یک نفر دیگر هم سی و چند سال پیش خیالات برش داشت و گفت که هرکس حرف مرا قبوا دارد بایت تبعیت کند و هرکس نمی خواهد بیاید پاسپورتش را بگیرد و برود. لابد دو روز بعد همین را خواهیم شنید!
دنیا پر است از قبر کسانی که احساس می کردند فرد مهمی هستند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بیات
Iran, Islamic Republic of
مدیران کشور از سال84 تا92 قلع وغم شدند ازسال 92 ما در این کشور دو باره مدیریت را حس کردیم وحالا هم فرمایشات رئیس محترم جمهور کاملا شفاف ودرست است بلاخر انتخابات برای چیه برای اینه که معلوم بشه اکثریت ملت چی میخواند وچه خط مشی را میخواهند. شما هم لطفا نگاهی به 8سال دوران خودتون بیاندازید چه بلاها به سر این کشور اوردید شما
Iran, Islamic Republic of
برو عمو دلت خوشه
واقعا شما تو این 4 سال مدیریت دیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بااین نیش و کنایه زدنها ؟؟؟ برای مملکت مشکل حادث خواهد شد !!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
برخورد با نیروهای خدوم تازگی ندارد این بدعت از زمان اصلاحات گذاشته شد و گفتند هرکس دوم خرداد را درک نکرده باید برود عدهای گفتند ما درک کردیم خوب هم درک کردیم و در پستهایشان ابقا شدند عده ای هم مثل ما کوتاه نیامدیم و قربانی رای دادن به ناطق نوری و حمایت از هاشمی رفسنجانی شدیم خوب بعدها اوضاع طوری دیگر شد در زمان احمدی نژاد تا حدودی اوضاع تغییر کرد مثلا همین آقای ترکان معاون وزیر بود حالا دوباره تجربه شکست خورده اصلاحات را می خواهد تکرار کند بالاخره احمدی نژاد آینده خدمتشان می رسد
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ریاد مغرور شده ای بقیه این افرادی که به شما رای ندادن حق زندگی ندارن این چه ادبیاتی است که صحبت میکنید از تاریخ عبرت بگیرید
مجید
Iran, Islamic Republic of
طبق تعاریف رییس جمهور در سخنان 28-4 در جلسه دولت که فرا چناحی نامیده شد مردم ایران را به دو تکه اکثریت وافلیت تقسیم کرد اما نکته مهم اینست که بعد این دو تکه به شهروند درجه 1 و2 تقسیم شد درجه 1 که میتواند به پست ومقام ومدیریت برسد وشهروند درجه 2 که حق حیات پیدا کرده ومیتواند زندگی کند و اگر با تفکرات جناح پیروز بیعت کند بعنوان شهروند درجه 1 پذیرفته میشود نوعی تصفیه بدنه دولت وانجا که به نفع است تمام مردم مصادره شده و او رییس جمهور کل مردم ایران میشود تناقض گفتار در یک سخنرانی تهدید مدیران اگه بامن نباشید حق حیات دارید برید زندگی کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر بر فرض بر فرض رای ملاک تقسیم مسولیتهای رده بالای مدیریتی باشد پس باید حدود ۴۰ درصد کابینه در دست مخالفین باشد. مکر اون ۱۶ میلیون به اندازه خودشون حق دخالت ندارد؟!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خوب شد که ایشان قبل از برقراری دولت منویات خودرا اعلام میکند، اصلاح طلبان دیگر هم نظرات شاذ دیگری را دارندکه به وقتش خواهند گفت، باش تا صبح دولتش بدمد! کلا کارکرد اصلی دولت اعتدال پلی است برای استحاله ....! که معلوم نیست تا کجا موفق شود
Iran, Islamic Republic of
موفق بودنش بستگی به بصیرت و بهره هوشی مردم داره

تا الان که وضع ناامید کننده بوده
Iran, Islamic Republic of
دموکراسی یعنی همین یعنی وقتی اکثریت موافق تعامل با جهانن اقلیت باید کنار بیاد یعنی وقتی اکثریت موافق مذاکره با دنیا هستن اقلیت نگه شما اکثریت نمیفهمید این ما اقلیت هستیم که صلاح شما رو میدونیم
معلم
Iran, Islamic Republic of
نتیجه گفتگو و تعاملتان با دنیا معلوم شد. مگر این آمریکا و کدخدای شما نیست که الآن به تیم مذاکره کننده تان و قرارداد برجامتان دارند هر هر می خندند و روز به روز تحریمها را اضافه می کنند. شما هم فشار ایمیلی بیاورید ببینم کاری از دستتان ساخته است یا نه. در ضمن کی گفته تعامل با دنیا یعنی تعامل با آمریکای شیطان صفت. نتیجه گفتگویتان که تعطیلی هسته ای بود . باز چه خوابی برای مملکت دیده اید؟
عباس بغدادی
Iran, Islamic Republic of
لطفا به دادملت مملکت برسید ای تشنگان قدرت چقدردروغ دولت میگوید پول گندم را50/ نقدا پرداخت میکنیم کو بعد از22روزخبری نیست ماهم به راننده کاسب محله وغیره وعده دادایم
Iran, Islamic Republic of
اونی که گفته هشت سال دوران خاتمی طلایی بود هشت سال احمدی نژاد سیاهی قطعا مشکل بینایی و مشکل نور سنجی داشته
معلم
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور اگر افرادی که به شما رای ندادند به خاطر اینگونه طرز تفکر شما در هر شغلی هستند نخواهند با رغبت کار کنند مدیران شما چه خواهند کرد. آیا شما با این گفته هایتان جامعه را به بی انگیزگی برای کار کردن سوق نمی دهید؟ مثلا اگر من معلم سر کلاس بروم و بخاطر این جمله های شما کار نکنم یا انگیزه کار از من گرفته شود مدیر مدرسه ی همفکر شما چه خواهد کرد؟ برسر جامعه چه خواهد آمد؟ خواهشا یک کم فکر کن بعد حرف بزن.
Iran, Islamic Republic of
زیاد مغرور نشو برادر !!! آنهائیکه بشما رای نداده اند جمعیتشان 31000000 نفر است نه 16000000 نفر !!! 15000000 نفر رای ندادند .آنها در کدام مخاسبات شماها محسسوب میگردند !!باضافه اینکه خیلی از 24000000 نفر اگر پشیمانی شاخ میداشت /متوجه میشدی که فوج فوج اظهار تاسف میکنند !! چون تازه متوجه شده اند که بااین ریز و درشت گوئیها و طعنه ها و متلک پرانی ها و دوپهلو حرف زدنها ! این چهار ساله را هدر داده اند چون بهار این سال نکو خوب پیداست !!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به نظر من هيچ يك از افرادي كه به رييس جمهور روحاني راي ندادند نبايد با قبول پست هايي حتي در حد مدير كل و مشاور و كارشناس به دولت كمك كنند. اين دولت نيازي به كمك ما نداره. بزار ببينيم چه گلي به سر مملكت و اون ٥٧ درصد ميزنن و باز چه بهونه اي ميارن
amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
طرز صحبت کردن رییس جمهور بجای آنکه وقار و متانت داشته باشد، بشدت خاله .... ماآبانه است.
نمیدونم با این تبختر و تفرعن و تفاخر به کجا میخواد برسه؟ چشم رو هم بزاره این 4 سال هم سپری میشه و بعدش فقط خودش میمونه و خدا و این ملت مظلوم که دل هر کدومو یه جور شکسته.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
زمانیکه شکم از خوراکیهای«حتی» مباح پرشود چشم از دیدن صلاح و مصلحت کور گردد.