سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۶

نامزد بازنشسته کارگزاران و پایتختی که شهردار پای کار می خواهد

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 534408
نجفی در همین چند سال اخیر، در کار اجرایی ثبات از خود نشان نداده است. وی 26 مرداد سال 92 به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. اما 10 بهمن 92 استعفا داد و علت را بیماری قلبی و توصیه پزشکان به نپذیرفتن کار اجرایی خواند.
نامزد بازنشسته کارگزاران و پایتختی که شهردار پای کار می خواهد
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد ایمانی: اعضای شورای شهر جدید،  محمد علی نجفی (عضو مرکزیت کارگزاران) را نامزد شهرداری تهران کردند. دو روز قبل حسین مرعشی (سخنگوی کارگزاران) گفته بود "ترجیح ما نجفی است، هر چند که عارف ( رئیس اسمی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان) ترجیح می دهد فردی نزدیک به وی شهردار شود".

اکنون پروژه مهندسی شده کارگزاران به مرحله پایانی رسیده است. روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد ماه گذشته فاش کرد که کرباسچی از برخی نامزدها برای قرار گرفتن در لیست امید ، 2 میلیارد تومان مطالبه کرده است.

بعدها عارف با لحنی آمیخته به بغض گفت که هرچند رئیس شورای سیاستگذاری بوده اما در دو روز آخر، در جریان تهیه فهرست 42 نفره ( از بین 700 نفر ) برای معرفی 21 نفر نهایی قرار گرفته است. کسانی مانند منتجب نیا نیز فاش کردند که تیم 5-4 نفره پشت پرده، حتی خاتمی را هم مقابل عمل انجام شده قرار داده است.

شورای  شهر پنجم هنوز تشکیل نشده، با حاشیه های فراوان روبرو شده است، برخلاف شورای شهر اول تهران که آن هم اصلاح طلب ( دو طیف 7 و 8 نفره ) بود و پس از دو سال به مشاجره و بن بست رسید و توسط دولت اصلاحات منحل شد. اکنون شورای جدید درحالی که رسما آغاز به کار نکرده، محمد علی نجفی را نامزد شهرداری پایتخت و مسئولیت اجرایی سنگین آن کرده است.

نجفی در همین چند سال اخیر، در کار اجرایی ثبات از خود نشان نداده است. وی 26 مرداد سال 92 به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. اما 10 بهمن 92 استعفا داد و علت را بیماری قلبی و توصیه پزشکان به نپذیرفتن کار اجرایی خواند. البته آقای روحانی همان روز استعفا، نجفی را به عنوان مشاور خود و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور منصوب کرد که گویا از نگاه روحانی موفق نبود و گرنه برای دولت جدید ابقا می شد. او پس از استیضاح فرجی دانا، مدتی هم سرپرست وزارت علوم بود.

حالا تیم کرباسچی-مرعشی و کارگزاران به حداکثر غیمت در مهره چینی شورای شهر می رسند. اما برای مردم پایتخت مهم است که بدانند مدیر ناکام میراث فرهنگی ( حامی ترویج قلیان به ویژه برای بانوان و دیگر هیچ!) و دبیر ناموفق ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، چه کاری از دستش در مسئولیت سنگین شهرداری بر می آید؟ به ویژه اینکه او  از 4 سال قبل، به خاطر بیماری قلبی از کار اجرایی منع شده و بعید است در این چهار سال جوانتر شده باشد! او حالا 66 ساله ، و نامناسب برای کار اجرایی میدانی شبانه روز است. منطقاعملکرد شهردار جدید با کارنامه پرکار و تقریبا موفق قالیباف مقایسه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کارنامه موفق قالیباف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ تهران.!
سلام قلیان.!
رامکی
Romania
از تخلف تا نجفی؟

۲ماه پیش در چنین روزی...

درحالی که همچنان از تعفن حجم تخلفات انتخابات شورای شهر تهران در ۲۹اردیبهشت، منع شمارش صندوقها و بیتفاوتی دستگاههای نظارتی و قضایی صحبت میشود اما باصطلاح منتخبان، فردی باسابقه استعفاء بدلیل بیماری قلبی را گزینه نهایی پستی که از صاحبش پوست میکند معرفی کردند!!؟
ظاهرا در شهرداری هم قراراست کار تعطیل شود...

انتخابات تخلفات بیعدالتی بیمارقلبی شهردارتهران سیاسیکاری
Iran, Islamic Republic of
میگفتند ایشون بیمار است و توان کار ندارد ؟؟؟!! هرچه زور بزنند دیگه فردی مثل قالیباف را باید خواب دید !!!
نیاورانی
Iran, Islamic Republic of
نجفی که مشکل قلبی داشت
ظاهرا بنای کارکردن در شهرداری هم تعطیل میشود
خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق