پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

تحریم‌های فعلی نتیجه نامهربانی ما با آمریکاست

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 534400
روزنامه‌های زنجیره‌ای و برخی از اصلاح‌طلبان ید طولایی در نسخه پیچی برای تن دادن به حقارت و ذلت در برابر زورگویی دارند.
تحریم‌های فعلی نتیجه نامهربانی ما با آمریکاست
به گزارش جهان نيوز؛ «علی خرم» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:
«اگر بین ایران و امریکا روابط سیاسی و دیپلماتیک برقرار بود در این صورت ترامپ به جای سه ماه آن را یک‌ساله و حتی دوساله تمدید می‌کرد. این همان فرصت‌هایی بود که ما در دوره اوباما از آن استفاده نکردیم و باعث شد که با وجود توافق هسته‌ای، این توافق در حداقل‌ترین شکل ممکن اجرا شود و این در حالی است که می‌توانست در حداکثر ممکن این موضوع به اجرا برسد؛ یعنی به جای اینکه سه ماهه این موضوع تمدید می‌شد، باراک اوباما همان زمان می‌توانست آن را برای چند سال تمدید کند که ما اسیر فرد بی‌عقلی به مانند دونالد ترامپ نشویم».
در ادامه این یادداشت آمده است:
«در آن دوره به جای استفاده از فرصت، علیه باراک اوباما موضع‌گیری‌هایی صورت گرفت و نمایندگان کنگره با اطلاع از اینکه ایران موضع به‌شدت منفی نسبت به امریکا دارد، به محض به وجود آمدن فرصت با روی کارآمدن دونالد ترامپ تمام عقده‌های سیاسی خود را جمع کردند تا از طریق دونالد ترامپ سر ایران خالی کنند که شاهد تحریم‌های موجود هستیم که هیچ ربطی به موضوع هسته‌ای ندارد ولی هر تحریمی ایران را اذیت می‌کند و ریشه این کار به گذشته بازمی‌گردد که آن را مورد درمان قرار ندادیم که امروز شرایط این‌چنین شده است».
این ادعای مضحک در حالی است که مقامات ارشد دولت یازدهم در اقدامی تأمل‌برانگیز به تعریف و تمجید از اوباما پرداختند و او را فردی مؤدب و باهوش نامیدند. دولت یازدهم تعهدات خود را در برجام به صورت یک‌طرفه و تمام و کمال انجام داد و به‌هیچ‌عنوان در مقابل گستاخی‌های دولت اوباما، واکنش شایسته‌ای در دفاع از عزت مردم ایران صورت نمی‌گرفت.
اما در نهایت، ایران حامی تروریسم نامیده شد، ۲ میلیارد دلار از اموال ملت ایران غارت شد، قانون محدودیت ویزا برای سنگ‌اندازی در روابط تجاری ایران تصویب شد و در روزهای پایانی ریاست جمهوری اوباما، وی قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تصویب کرد.
همان‌طور که پیش‌ازاین نیز ذکر شد، روزنامه‌های زنجیره‌ای همواره نسخه‌ای واحد برای مواجهه با آمریکا تجویز کرده‌اند و آن چیزی نیست جز «تن دادن به حقارت و ذلت در برابر زورگویی». در این میان، «عزت ملی و دفاع از منافع کشور» هیچ جایگاهی ندارد. این رسانه‌ها با به راه انداختن موج ترامپ هراسی به دنبال آن هستند تا میان ترامپ و کلیت نظام سیاسی آمریکا تفاوت قائل شده و از این طریق به بزک آمریکا بپردازند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این اظهارات خیانت آمیز برای لاپوشانی عملکرد بد مذاکره کنندگان ایرانی است. آقای خرم، این کدخدای عزیزتر از جانتان، قاتل زنان و کودکان مسافر هواپیمای ایرانی هست. در جنگ به طور مستقیم وارد شد و جنگ نفتکش ها را به راه انداخت. خباثت جزو ذات آنها است زیرا کشور آمریکا را با قتل عام سرخپوستان ساکن در آن پایه ریزی کردند. قتل و غارت و تجاوز به کشورها جزو خصوصیات ذاتی آنها است. چگونه می خواهید ذات و ژن آنهارا اصلاح کنید؟