پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷
شهردار تهران:

درروزهای سخت پلاسکو عده ای به جای کمک فقط زخم زبان زدند/ با تمام بضاعتمان به مردم خدمت کردیم

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 534236
دکتر قالیباف گفت: اگر دلسوز واقعی انقلاب ، نظام و کشور هستیم، مهم نیست با چه گرایش سیاسی فقط باید تلاش کنیم تا مشکلات را حل و فصل کنیم، آن هم در شرایطی که ظرفیت کافی در کشور موجود است.
درروزهای سخت پلاسکو عده ای به جای کمک فقط زخم زبان زدند/ با تمام بضاعتمان به مردم خدمت کردیم
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف در آیین افتتاح و بهره برداری از 88 پروژه اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی ، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک ، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 و بهره برداری هم زمان از 7 ایستگاه آتش نشانی شهرداری تهران اظهارکرد: در زمان اجرای برنامه وقتی که گذشته را مرور می کردم متوجه شدم که 12 سال قبل و در روزهای آغازین کارم در شهردرای تهران کارهای جهادی را از منطقه 19 شروع کردم و حالا که در روزهای اخر انجام وظیفه و خدمت در شهرداری هستم به طور کاملا اتفاقی برنامه ها برای حضور در همین منطقه رقم خورد. البته این موضوع را به فال نیک می گیرم و خداوند بزرگ را شاکرم که یکی از مصادیق رویکردی در شهرداری در 12 سال گذشته در همین منطقه ظهور کرد.

وی گفت: در آغاز کار در شهرداری تهران وظیفه خودمان می دانستیم و با خدای خودمان عهد کرده بودیم که براساس همان باورهایی که از انقلاب و حضرت امام(ره) داشتیم به دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی باشیم. ما این هدف را با اولویت جنوب شهر پیگیری کردیم. در حقیقت رویکرد اجتماعی و محله محوری در محلات موجب شد که امروز خیلی ساده و راحت بگوییم منطقه 19، 14 محله دارد.
شهردار تهران با اشاره به تغییرات منطقه 19 طی سالهای گذشته عنوان کرد: نگاه به تمام منطقه نشان از تغییرات متعددی دارد. تغییراتی همچون احداث اتوبان آزادگان و یا برداشتن میدان جهاد. یادمان نرفته که در سالهای گذشته چه بلایی سر افراد برای عبور و مرور و رسیدن به مراسم حضرت امام (ره) می آمد . یادم می آید اواخر دی ماه وقتی هوا سردبود گفتیم میدان را بهم بزنیم و مشکل تقاطع را حل کنیم و دسترسی فراهم سازیم. آن زمان حسن آقای خمینی به ما گفتند امکان ندارد تا 8 و 7 خردادماه بشود میدان را به هم زد و دسترسی های جدید فراهم شود، برای همین بهتر است برنامه به سال بعد موکول شود، اما ما گفتیم نه . چرا که مصمم بودیم و عهد کردیم مردم برای حضور در مراسم حضرت امام(ره) بیش ازاین اذیت نشوند. به همین دلیل 10 خرداد ماه تقاطع غیرهمسطح و اتوبان آزادگان را در اختیار مردم قرار دادیم.

قالیباف افزود: در خصوص سه راه نعمت آباد هم مشخص نبود این مسیر از کجا می آمد. ما این موضوع را ساماندهی کردیم و الان بعضی ها فکر می کنند این اتفاقات برای 30 یا 40 سال قبل است. شاید هیچ وقت فکر نمی کردند خط 3 مترو با تمام مشکلات فنی در حوزه جنوب شهر شروع و راه اندازی شود، در حالی که در شمال شهر کارگاه ها برای ایجاد این خط تجهیز شده بود اما ما ترجیح دادیم از سخت ترین نقطه یعنی  جنوب کار را شروع کنیم. آن موقع خیلی تحت فشار بودم اما  می دانستم که اگر خط 3 مترو را از شمال شروع کنم به سرنوشت اتوبان امام علی (ع) دچار می شویم که وقتی به نظام آباد رسیده بود نیمه کاره رها شده و اقدامات برای ادامه آن به شهرری 28 سال بعد با همه مشکلات و سختی ها شروع و به سرانجام رسید.

شاید بضاعت مان کم بود اما با تمام بضاعتمان به مردم خدمت کردیم
وی با بیان اینکه خدارا شاکریم که هرگز پابرهنگان و آنهایی را که روزهای سخت انقلاب و دفاع مقدس هم نان آور خانواده بودند و هم شیفت جبهه خود را می رفتند؛ فراموش نکرده ایم، گفت: حضور بالغ بر 500 شهید در منطقه 19 نشان از وفاداری به نظام و انقلاب توسط مردم این منطقه دارد. ما هرگز نتوانستیم آنطور که باید و شاید پاسخگوی آن همه محبت باشیم اما خداراشکر می کنم که هیچگاه از این افراد غفلت نکردیم و یا آنها را به فراموشی نسپردیم . ممکن است بضاعت ما کم بوده باشد اما ما تمام بضاعتمان را پای کار آوردیم و تلاش کردیم آن طور که وعده دادیم فاصله شمال و جنوب افزایش پیدا نکند . امروز نه تنها این فاصله افزایش پیدا نکرد بلکه شاهد کاهش آن هم بوده ایم .

تفاوت و ارتقا سطح درخواست های مردم طی دهه اخیر از مدیریت شهری
به گزارش خبرنگار شهرنوشت شهردار تهران با تاکید بر تحولات در محلات منطقه 19 طی 12 سال اخیر تصریح کرد: در گذشته شورایاری ها نبودند و سرای محله ای وجود نداشت، اما امروز در بازدیدم از محلات یکی از شهروندان عزیز از ما درخواست مجموعه آبی و استخر را داشت. این در حالی است که ده سال قبل خواسته ای برای استخر و چنین مجموعه هایی نبود. اصلا مردم چنین توقعی در ذهن نداشتند که از شهرداری چنین تقاضایی بکنند .

احداث یکی از بزرگترین بیمارستان های تهران در منطقه 19
قالیباف با بیان اینکه طی سال های اخیر توانسته ایم بخشی از مشکلات را کاهش دهیم و موضوعات را در منطقه 19 حل و فصل کنیم، تاکید کرد: البته هنوز مشکلاتی در این منطقه در حوزه مدرسه و درمان وجود دارد . بر این اساس یکی از اقداماتی که در برنامه ما ، وزارت بهداشت و کمیسیون ماده 5 است احداث یکی از بزرگترین بیمارستان های تهران در منطقه 19 است تا از این طریق  بخشی از مشکلات مردم که مربوط به حوزه درمان است حل شود.

مهمترین وظیفه دلسوزان انقلاب و کشور استفاده از ظرفیت های قانون اساسی است
وی با مخاطب قرار دادن جوانان به عنوان افرادی که تحولات اقتصادی را در آینده رقم می زنند و مشکلاتی همچون بیکاری را حل می کنند، گفت: من معتقدم کسی که دلسوز انقلاب و کشور است و می گوید میهن پرست، حزب الهی و سرباز ولایتم مهمترین وظیفه خود را باید استفاده از ظرفیت های قانون اساسی بداند. ما باید ظرفیت های قانون اساسی را که ظرفیت های بسیار زیاد و بر زمین مانده است در سایه نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه در جامعه، عملی کنیم.

نمی توانیم بگوییم دلسوز انقلاب و مردمیم اما ناکارآمدی اقتصادی و ضعف مدیریت داشته باشیم
قالیباف ادامه داد: ما نمی توانیم بگویم دلسوز انقلاب و مردم هستیم اما ناکارآمدی اقتصادی وجود داشته باشد و ضعف مدیریت داشته باشیم. امروز نمی توانیم درب خانه ای را بزنیم که در آن فرد بیکار نباشد و این بیکاری تبدیل به معضل اجتماعی نشود . بیکاری زمینه فساد ، اعتیاد ، فروپاشی کانون گرم خانواده ، تاخیر درازدواج جوانان را فراهم می آورد.

مهم نیست چه گرایش سیاسی داریم اگر دلسوز نظام و کشوریم باید مشکلات را حل کنیم
وی گفت: اگر دلسوز واقعی انقلاب ، نظام و کشور هستیم، مهم نیست با چه گرایش سیاسی فقط باید تلاش کنیم تا مشکلات را حل و فصل کنیم، آن هم در شرایطی که ظرفیت کافی در کشور موجود است. یک وقت است که در کشورظرفیت نداریم اما امروز منابع مالی و انسانی در کشور وجود دارد و باید به جوانان اعتماد و وقت گذاری کنیم . در این شرایط است که مردم ما پابه عرصه فعالیت ، کار و اثرگذاری می گذارند و ما مسوولان باید شرایط را فراهم کنیم تا مردم ایفای نقش کنند .

کار خوب یعنی با خردجمعی و مبتنی بر علم جدید در سایه اخلاص عمل کردن
شهردار پایتخت با تاکید بر اینکه در صورت حاکم شدن رویکرد فوق خیلی از مشکلات که باعث سختی و مشقت مردم به ویژه مردم محروم می شود حل و فصل می شود، عنوان کرد: امیدوارم همه در هر جا که هستید با نام و یاد خدا اما پرتلاش خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم . کار خوب یعنی با خرد جمعی و مبتنی بر علم و روش های جدید در سایه اخلاص گام برداریم .

درروزهای سخت پلاسکو عده ای به جای کمک فقط زخم زبان زدند
وی با اشاره به  بهره برداری همزمان از 7 ایستگاه آتش نشانی درصبح امروز گفت: جا دارد از  شهدای دفاع مقدس ، مدافعین حرم و شهدای آتش نشان خصوصا شهدای حادثه پلاسکو یاد کنیم . امروز که اینجا ایستاده ایم می دانیم که در دو کشور پیشرفته دنیا حادثه اتش سوزی اتفاق افتاد و مردم دیدند که چگونه ان کشورها مساله را مدیریت کردند .اینجاست که عظمت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو مشخص می شود؛ افرادی که در شلوغ ترین نقطه تهران با عملیات درست و باگذشتن از جان خود تلاش کردند تا از تخلیه ساختمان مطمئن شوند. امروز عظمت کار آنان بیشتر مشخص شد و مردم توجه شدند در روزهای سخت چه کسانی به جای کمک چه زخم زبان ها که نزدند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بله آقای قالی باف آقایان اصلاحات آماده اند بعد شما تهران را شخم بزنند بعد هم دنیا کوتاه از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق
Iran, Islamic Republic of
بهر حال یادتان باشد که شهردار بعدی را شما تهرانی ها انتخاب کردید و نظام نقشی نداشت و حزب اللهی بی تقصیر است
Canada
وقت اینه که بروید خانه و با نوه ها بازی کنید، مردم خدمت شماها را نمی خوان.
آرمان
Iran, Islamic Republic of
سال 84 و 88 كه مردم خدمت شما را نخواستند شما چه كرديد رفتيد با نوه هايتان بازي كنيد!!!
زياد تند نرويد جوجه ها را آخر پاييز مي شمارند...
Iran, Islamic Republic of
بارفتن قالیباف جای خالی او به خوبی احساس خواهدشد.
نمادسختکوشی وابتکاروسرزندگی رادر12سال عملکردافتخارآمیزسردار،میتوان دید.
واقعا بایدگفت "خداقوت پهلوان"
Iran, Islamic Republic of
فراموش نخواهیم کرد 12 سال پیش در این شهر 1 متر سنگفرش وجود نداشت چه برسد به مبلمان شهری چه برسد به پیاده راه ،زمین های چمن مصنوعی ورزشگاه ها و سوله های ورزشی سرای محلات و خانه های سلامت برای تمام محلات و ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا را فراموش نمی کنیم، باکری باقری امام علی خرازی آزادگان یاسینی زین الدین و ... را فراموش نمی کنیم، ده خط بی آر تی، ساخت و تکمیل هشت خط مترو، تقاطع های غیر همسطح و تونل های شهری و ... را فراموش نمی کنیم، بهترین خودرو ها برای آتش نشانی و شرکت واحد و ... را برای خدمت به مردم فراموش نمی کنیم، بیش از 70 ایستگاه آتش نشانی و مرکز مدیریت بحران شهر تهران را فراموش نمی کنیم، یادمان نمی رود که سال ها از اجرای برج میلاد و تونل رسالت می گذشت ولی تمام نمیشد (یادآور بزرگراه شمال)، پارک ها و فضای سبزی که سرانه آن از 8 متر به 16 متر رسید غیر قابل فراموشی است و مگر می شود حاشیه بزرگراه ها که خاکی بود را فراموش کنیم، اراضی عباس آباد و پارک ها و باغ موزه های مختلف و به روز آنها را نمی شود فراموش کرد، دریاچه شهدای خلیج فارس و آبشار تهران و باغ پرندگان همه و همه نمونه هستند در کشور، 137 و 1888 قالیباف فراموش نمی شود، 400 کتابخانه تهران در کنار 1000ران صندلی سینما و تئاتر که برای اولین بار بعد از انقلاب در تهران ساخته شد فراموش شدنی نیست، هر پروژه ای که اجرا شد در تمام این 12 سال دارای کیفیتی جهانی بود و در مسابقات مختلف از جنبه های مختلف برگزیده شد چون شما به کار جوانان ایرانی اعتماد داشتید و بهترین را برای مردم ایران و تهران می خواستید، شما این روز ها آماده افتتاح پروژه های بزرگی می شوید که کوچکترین آن شاید مترو فرودگاه امام باشد ،جایی که آقایان مدعی با کمک فرانسوی ها ترمینال فرودگاه بین المللی را ساخته اند و شما ایستگاه مترو را ساخته اید و وای به آن روزی که بعد از افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه امام از ترمینال بین المللی آن زیبا تر و به روز تر باشد!!! شما شان ملت خود را شناختید و سعی کردید در شان ملت خود کار کنید و حرف نزنید، ولی آنهایی که آخر خلاقیت و کارشان با کمک شرکای خارجیشان فرودگاه امام است ،ترسیدند و این روز ها بیشتر از هر زمانی میترسند، هشتمین شهردار برتر جهان در سال 2008 با سومین شهر در توسعه حمل و نقل پایدار در 2010 و ارتقا یافته ترین شهر دنیا در کیفیت زندگی شهری در سال 2011 را تحویل میگیرند که بخورند و بچاپند تا به اوین معرفی شوند و این برایشان ترسناک است ،برای همین این روزها در هپروت حرفهایی میزنند، خدا حافظت باشد مدیره عملگرا - جهادی
Romania
خدا وند پشت وپناه شما باشد خسته نباشی دلاور... بخورد تو جون انهایی که حقوق نجومی میگیرند واختلاس هم میکنند وبعد هم با وثیقه ازاد میشن