پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

حداکثر دریافتی مدیران ۱۸ میلیون تومان است

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب: 534013
سخنگوی دولت در توضیح مصوبه اخیر دولت درباره سقف حقوق مدیران دولتی گفت: حداکثر دریافتی مقامات سیاسی ۱۰ و سایر مدیران شرکت‌های دولتی ۱۸ میلیون تومان بوده و سقف حقوق مدیران همچنان پابرجاست.
حداکثر دریافتی مدیران ۱۸ میلیون تومان است
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در مصوبه هفته گذشته هیئت وزیران سقف حقوق مدیران دولتی برداشته شده است گفت: آنچه تصویب شد براساس مصوبات پیشین شورای حقوق و دستمزد بود.

وی در خصوص حداکثر سقف حقوقی مدیران افزود: مدیران سیاسی یا مقامات کشور باید کمتر از 10 میلیون تومان دستمزد داشته باشند و این درحالی است که برای سایر مدیران این رقم به حدود 17 الی 18 میلیون تومان می رسد.
نوبخت همچنین درباره جلسه امروز این ستاد گفت: مصوبات نشست امروز در دو محور در دستور کارِ ستاد بود.

وی افزود: یکی از این موضوعات مشکلات فعلی کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی در خصوص مدت زمان طولانی بررسی کارهای کارفرمایان از سوی این سازمان بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: براساس مصوبه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، سازمان تامین اجتماعی موظف شد در بخشی از نارضایتی کارفرمایان که مربوط به زمان طولانی به انجام رسیدن برخی کارهاست با تائید این مشکلات از سوی کمیسیون های تخصصی ستاد ، موانع را برطرف کند.

نوبخت بهبود فضای کسب و کار را محور دوم مصوبات این جلسه خواند و تصریح کرد: اقتصاد ما زمانی می تواند مقاوم شود که مشارکت مردم در آن تقویت شود و این درحالی است که هم اکنون مردم برای مشارکت در اقتصاد روند طولانی را برای اخذ مجوزها و استعلام ها طی می کنند.

وی با اشاره به ده مولفه برای بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد و در راستای تسهیل مشارکت بخش غیردولتی در اقتصاد ، موانع پیش روی فضای کسب و کار شناسایی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این راستا طی 12 ماده تکالیفی برای دستگاههایی که بخش غیردولتی از آنها استعلام می گیرد و یا ناگزیر به رجوع به آنها هستند، تعیین شد.

نوبخت به نیاز کشور برای سرمایه گذاری دو برابری در اقتصاد اشاره کرد و گفت: برای رشد 8 درصدی اقتصاد باید 770 هزار میلیارد تومان در سال سرمایه گذاری انجام شود و این در حالی است که هم اکنون میزان سرمایه گذاری در کشور حدود 320 هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری از دولت مبنی بر رفع موانع برای مشارکت بخش غیردولتی در اقتصاد، در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بخش قابل توجهی از این موانع برطرف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مدیران عزیز اصلا ناراحت و نگران نباشید حتما یک راهی برای گرفتن حقوق های نجومی پیدا میکنی.