پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نعمت زاده: مسئولان اگر نمی‌توانند کار کنند باید صندلی خود را واگذار کنند

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 533852
وزیر صنعت گفت: اگر ما مسئولان نمی‌توانیم به توسعه و رشد کمک کنیم و مشکل را حل کنیم باید صندلی و میز خود را واگذار کنیم.
نعمت زاده: مسئولان اگر نمی‌توانند کار کنند باید صندلی خود را واگذار کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر؛ محمدرضا نعمت زاده در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی که هم اکنون در حال برگزاری است، با اشاره به رسالت آینده ایدرو، اظهارداشت: یکی از الزامات توسعه صنعتی کشور بازنگری در اهداف و استفاده از دیپلماسی بین المللی برای توسعه بازارهای خارجی است.
وی افزود: بعد از دکتر نیازمند که تاسیس و مدیریت ۱۰ سال نخست را به عهده داشتند ۱۸ مدیر بر این سازمان تصدی داشتند و دیدگاههای نیز مختلفی داشتند.
نعمت زاده ادامه داد:طی برخی سالها این سازمان را سیاسی کردند اما من خواهش میکنم اجازه بدهیم این سازمان در راستای اهداف خود برای توسعه صنعت انجام وظیفه کند.
 
وی ادامه داد: من از مجلس قبل تشکر میکنم که در قانون رفع موانع تولید اختیارات اساسنامه ای سازمان را احیا کرد.
 
وزیر صنعت تاکید کرد : به همه مدیران توصیه میکنم وظایف و قوانین را فراموش نکنند. قوانین برای این است که برای توسعه تولید تلاش کنیم.
 
وی از نمایندگان مجلس خواست مقررات مانع کسب و کار مردم را حذف کرده و با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری قوانین مرتبط با کسب و کار را تسهیل کنند.
 
نعمت زاده ادامه داد: ما باید کارها را به بخش خصوصی بسپاریم وکمک کنیم این بخش توانمند شود.
 
وی تاکید کرد: باید دیدگاه موازی بودن و رقابت با بخش خصوصی را کنار گذاشته و با فرمایشات رهبر معظم که دستور به واریز ۲۵ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی دادند به بخش خصوصی کمک کنیم تا رشد کند.
نعمت زاده گفت: باید برای تقویت بخش خصوصی طرح داشته باشیم. من آیین نامه ای تدوین کردم برای کمک به بخش خصوصی که سازمان بازرسی به آن ایراد وارد میدانست. برای اینکه هدف اصلی از بین نرود ما کلمه کمک را به پشتیبانی تغییر دادیم و مشکل قانونی حل شد.
وی تاکید کرد: اگر ما مسئولان نمیتوانیم به توسعه و رشد کمک کنیم و مشکل را حل کنیم باید صندلی و میز  خود را واگذار کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با یک صندلی نمی شود راحت خوابید!