پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
فارن پالیسی:

برجام بدون شلیک گلوله، زیرساخت هسته‌ای ایران را از کار انداخت

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 533360
یک نشریه آمریکایی نوشت که توافق هسته‌ای توانست بدون شلیک حتی یک گلوله، زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از کار بیندازد.
برجام بدون شلیک گلوله، زیرساخت هسته‌ای ایران را از کار انداخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در گزارشی با اشاره به گذشت دو سال از زمان امضای توافق هسته ای با ایران، مدعی شد که این توافق برای رژیم صهیونیستی یک موهبت بوده است و در حال حاضر اسرائیل و منطقه در وضعیت امن تری به سر می برند.
بر اساس ادعای نویسنده این گزارش، با حصول برجام، تهدید دستیابی ایرانی ها به سلاح هسته ای در مقایسه با دهه های گذشته، بعید تر به نظر می رسد و به لطف این توافق بوده است که تمام راه های ایران برای تولید بمب هسته ای مسدود شده است.
فارن پالیسی با اشاره به اینکه هیچ توافقی کامل نیست اما توافق هسته ای با ایران را نباید دست کم گرفت، نوشت سران و متخصصان اسرائیلی و سایر کشورهای متحد تل آویو دهه ها در حال بررسی اقدامات جدی تری برای مهار و یا نابودی برنامه هسته ای ایران بوده اند که از آن جمله اقدامات، عملیات نظامی احتمالی بود که ممکن بود آغازگر یک درگیری فزاینده نظامی باشد و به مرگ خیلی ها منجر شود و در عین حال این اقدام نظامی، تحقق هدف (مهار برنامه هسته ای ایران) را تضمین نمی کرد.
فارن پالیسی با  اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تبعیت ایران از مفاد توافق هسته ای را تائید کرده است، نوشت: قدرت های بزرگ جهان از طریق برجام با یکدیگر جمع شدند تا اطمینان پیدا کنند که بدون شلیک حتی یک گلوله، ایران زیرساخت های هسته ای مهم خود را بی مصرف و خود را در برابر نظارت ها و بازرسی های کامل تسلیم می کند.
این نشریه آمریکایی در ادامه مدعی شد که افرادی در جامعه اطلاعاتی و ارتش اسرائیل که منتقد این توافق بوده اند، در حال حاضر تاثیر مثبت آن را در امنیت اسرائیل پذیرفته اند و اذعان دارند که این توافق باید به طور کامل توسط آمریکا و سایر کشورهای امضا کننده آن، حفظ شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *