جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

قیام آشنا، واعظی‌ و جنتی علیه‌ سهم‌خواهی‌ اصلاح‌طلبان

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 533286
اختلافات حلقه اطرافیان رئیس‌جمهور روحانی با اصلاح‌طلبان بر سر چینش کابینه دولت دوازدهم بالا گرفته است و دیگر قابل کتمان نیست.
قیام آشنا، واعظی‌ و جنتی علیه‌ سهم‌خواهی‌ اصلاح‌طلبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تازگی طی اظهاراتی در جمع فعالان حزب اعتدال و توسعه در مشهد گفته است:

«جریانهای سیاسی حامی دولت دوازدهم نباید به دنبال سهم خواهی باشند. در غیر این صورت در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری بازنده خواهیم شد.»

به گزارش ایرنا، جنتی درباره سند ۲۰۳۰ که دولت آقای روحانی آنرا امضا کرده است! نیز گفت: ترجمه این سند موجود است و تنها یک نکته مربوط به برابری جنسیتی وجود دارد که ما با تحفظ به صورت رسمی نظر خود را در این زمینه اعلام کردیم اما ببینید چه حاشیه هایی برای این مساله درست کردند، گفتند اگر روحانی سرکار بیاید می خواهد همجنس بازی را در کشور توسعه دهد لذا باید گفت در این دوره از انتخابات، اخلاق قربانی سیاست شد.[۱]

*اختلافات حلقه اطرافیان رئیس‌جمهور روحانی با اصلاح‌طلبان بر سر چینش کابینه دولت دوازدهم بالا گرفته است و دیگر قابل کتمان نیست.
غیر از کنایه جنتی به اصلاح‌طلبان، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور روحانی هم به تازگی در یک توییت به این مسئله اشاره کرد.
او نوشت: درست است که گفتمان از جنس سهم‌خواهی نیست اما امان از سهم‌خواهی‌های افراد به اسم جریان.

آشنا این توییت را در پاسخ به یک توییت «محمدرضا عارف» نوشت که گفته بود: همراهی، هماهنگی و همدلی با جریان اصلاحات رمز موفقیت دولت دوازدهم است و گفتمان اصلاحات در این مسیر به دنبال سهم‌خواهی نیست![۲]

دیگر چهره دولتمردی که به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان واکنش نشان داده، محمود واعظی، وزیر ارتباطات است.
او در واکنش به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان  برای حضور در کابینه داوزدهم، می‌گوید: «من اصلا موافق سهم‌خواهی و سهم‌طلبی نیستم و نباید این‌گونه باشد.سهم‌خواهی از روحانی در چینش کابینه اصلا تفکر درستی نیست، مردم در ۲۹ اردیبهشت ۲۴ میلیون رای به آقای روحانی دادند و از رئیس‌جمهور انتظار دارند به وعده‌هایش عمل کند،  بنابراین دست رئیس‌جمهور در چینش کابینه باید باز باشد.»[۳]

نکته قابل تأمل این چالش بزرگ نیز آنست که چهره‌های جریان سیاسی خاص در عین آنکه سهم‌خواهی آشکاری از کابینه دارند اما به الفاظ مختلف منکر این سهم‌خواهی نیز هستند!

«داریوش قنبری» از فعالان این جریان زمانی در همین رابطه تصریح کرده بود: اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه سهم‌خواهی از کابینه آقای روحانی ندارند، اما توقع دارند حال که آبروی جریان اصلاحات و اندیشه اصلاح‌طلبی را پای آقای روحانی گذاشته‌اند، رئیس‌جمهور نیز مسیر اصلاحات واقعی را برایی جامعه مهیا کند...[۴]

۱_ http://www.irna.ir/fa/News/82597645/
۲_ mshrgh.ir/749235
۳_ mshrgh.ir/745362
۴_ mshrgh.ir/744923
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا حرف آشنا و... درست است!
اصلاحات نباید طلبکار باشد.
چرا؟
چون شاید مردم ندادنند اما خودشان میدانند گفتمان اصلاحات و کلیپ خاتمی جواب نداد بلکه ناچارا مهندسی انتخابات و رقیب هراسی توسط اتاق فرمان آرارات جواب داد.
پس دینی به مدعیان اصلاحات ندارند مگر حدود بیست درصد آراء.
عجب عاقبتی!