جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درسی از صحنه جهاد در راه خدا

شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 533279
این یادداشت درصدد نادیده گرفتن نقش دولت ورئیس جمهور درماجرای پرتاب موشک نیست.
درسی از صحنه جهاد در راه خدا
به گزارش جهان نيوز؛ «مهدی فضائلی» کارشناس مسائل سیاسی، در یادداشت روزنامه «صبح نو» نوشت:
روزانه پیرامون هر یک از ما دهها و شاید صدها و بیشتر رویداد واقع میشود که قابل توجه و شایسته درس گرفتن یا عبرت آموزی هستند اما غافل یا کم توجه،از کنار آنها عبور میکنیم.
هر واقعه ای را نیز می شود از زوایای گوناگون دید و از هر زاویه برداشتی متفاوت داشت.
کنتراست شدید برخی رویدادها با یکدیگر هم گاهی تصاویر شگفت انگیزی خلق میکند!
طی روزهای اخیر،نحوه مواجهه چهره های شاخص با دو رویداد مهم و ماندگار در تاریخ،یکی شلیک ۶ فروند موشک به محل استقرار و پشتیبانی تروریستها در دیرالزور در عملیاتی با نام "لیله القدر" و دیگری آزاد سازی موصل،دومین شهر بزرگ عراق از دست تروریست های تکفیری داعش،جلب توجه کرد.
در ماجرای آزاد سازی موصل،پایتخت دولت جعلی خلیفه معدوم داعش،همه نقش آفرینان بزرگ و حماسه آفرینان مجاهد آن، متواضعانه با نادیده گرفتن نقش خود،این حماسه را به دیگری نسبت دادند.
سردار رشید ابومهدی،فرمانده نیروهای مردمی عراق پیش از این خود را سرباز سردار سلیمانی خوانده بود،قهرمان ملی ما سردار سلیمانی نیز پس از فتح موصل خود را سرباز سردار مهندس ابومهدی دانست و به نقش فتوای تاریخی حضرت آیت الله سیستانی و همچنین نقش آفرینی سید بزرگ لبنان سید حسن نصرالله اشاره کرد.
سید حسن نصرالله نیز مانند دیگر مجاهدان راه خدا بدون کوچکترین ادعایی ،نقش آیت الله سیستانی،حضرت آیت الله خامنه ای و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ممتاز دانست و گفت:" آیت‌الله سیستانی با فرمان جهادی که دادند و فرمودند افرادی که در جنگ با داعش جان خود را از دست می دهند ، شهید محسوب می‌شوند، اقدام مهمی در راستای مبارزه با داعش انجام دادند."
نصرالله افزود: "موضع‌گیری قاطع جمهوری اسلامی ایران و در راس آن آیت‌الله امام خامنه‌ای علیه داعش و همچنین حضور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عراق نیز در پیروزی بر این گروه تروریستی نقش بسزایی داشت."
جالب اینکه حضرت آیت الله سیستانی هم سال قبل در دیداری که خدمت ایشان داشتیم در واکنش به اشاره ما به نقش فتوای تاریخی ایشان خاضعانه فرمودند: این همه آوازه ها از شه بود!
عجب صحنه شگفت انگیزی است عرصه خدمت واقعی و بی منت و چه با شکوه است تصویر جهاد برای خدا،تصویری که بارها و بارها طی هشت سال دوران دفاع مقدس مردم ما شاهد آن بوده اند.آری میدان جهاد در راه خدا میدان نادیدن خود و دیدن خدا و دیگر مجاهدان در راه خداست.
حال نگاهی بیندازیم به یک صحنه اقتدار دیگر یعنی عملیات لیله القدر و اقدام تلافی جویانه علیه تروریستهای تکفیری.
پس از اقدام جنایتکارانه چند تروریست در مجلس شورای اسلامی و مرقد بنیانگذار امام(ره) با پیشنهاد فرماندهان سپاه و موافقت شورای عالی امنیت ملی و همچنین‌گردش کار در سلسله مراتب فرماندهی کل قوا،عملیات اقتدار موشکی انجام و دنیا را شگفت زده کرد.
در این عملیات بطور طبیعی همه اقشار مردم از فرماندهان سپاه پاسداران قدردانی کردند و ماجرا تمام شده بود که ناگاه این سخنان جناب روحانی همه را شگفت زده کرد.
" ما می شنویم که یک موشکی از خاک ایران حرکت کرد و مراکز تروریستی را هدف قرار داد، آنهایی که این موشک را پرتاب کردند و در این راه تلاش کردند، اما این موشک را چه کسی درست کرد. سازنده این موشک دولت است. وزارت دفاع جزئی از دولت است، پولش را چه کسی تامین کرد؟ بخش اقتصادی کشور آن را تامین می کند."
جملاتی کنایه آمیز که صرف نظر از برخی واقعیت های دیگر دخیل در صنعت موشکی،آنچه بیشتر به ذهن متبادر کرد ابراز نقش آفرینی خود بود!
کاری که یک بار دیگر در همین ماجرا انجام شده بود،آنجا که روحانی گفت:«اقدامی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آماده کردن موشک و پرتاب ‏آن به نقاطی که سران داعش در دیرالزور بودند، انجام داد تصمیم فرد یا یک رکن نظامی نیست، بلکه ‏اینگونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود و این در حالی است که شورای عالی ‏امنیت ملی بعد از حادثه تروریستی تهران برای پاسخ به ‏تروریست‌ها اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود."
البته تلاش رئیس جمهور برای برجسته کردن نقش خود و دولت،بعد از آن بود که اقدام مقتدرانه فرماندهان سپاه ،به شدت مورد اقبال افکار عمومی قرار گرفت و در سطح بین المللی نیز مورد توجه ویژه قرار گرفت و عظمت ایران اسلامی را یک بار دیگر آشکار نمود.
این یادداشت در صدد نادیده گرفتن نقش دولت و رئیس جمهور در ماجرای پرتاب موشک نیست لیکن اصرار و تکرار جناب روحانی بر این مساله،ممکن است ناشی از دست های خالی دولت در عرصه های دیگر و نوعی فرصت طلبی برای مشارکت در یک حرکت انقلابی تلقی شود،چیزی که این دولت و رئیس آن،پیش از این علاقه چندانی به مشارکت در آن نداشتند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *