جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رفتاردوگانه روحانی دربرخوردباموشکهای ایرانی

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 533207
مواضع اتخاذ شده آقای روحانی در مواجهه با پیشرفت‌های نظامی دچار تناقض‌های آشکاری است که این تناقض دستمایه شوخی این روزهای افکار عمومی شده است و رئیس جمهور باید تلاش کند از این رفتار دوگانه رهایی یابد!
رفتاردوگانه روحانی دربرخوردباموشکهای ایرانی

به گزارش جهان نيوز، رئیس‌جمهور اخیرا در بخشی از سخنرانی خود در مراسم افتتاح جشنواره عمران سلامت با اشاره به عملکرد دولت، گفت: «ما می‌شنویم که یک موشکی از خاک ایران حرکت کرد و مراکز تروریستی را هدف قرار داد، آنهایی که این موشک را پرتاب کردند و در این راه تلاش کردند، اما این موشک را چه کسی درست کرد. سازنده این موشک دولت است. وزارت دفاع جزئی از دولت است، پولش را چه کسی تأمین کرد؟ بخش اقتصادی کشور آن را تأمین می‌کند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که متأسفانه در طول سال‌های صدارت و به ویژه در فضای معطوف به انتخابات گذشته، آقای روحانی، حامیان او و جریان وابسته به وی با ادبیاتی تند علیه برنامه‌های پیشرفت نظامی ـ تسلیحاتی کشور و نهادهای متولی آن سخن گفته‌اند. هنوز اذهان عمومی انتشار این توئیت در فضای مجازی را که «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌ها است نه موشک» از یاد نبرده است! تعبیری که رهبر معظم انقلاب در واکنش به آن فرمودند: «اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.»
متأسفانه مواضع اتخاذ شده آقای روحانی در مواجهه با پیشرفت‌های نظامی دچار تناقض‌های آشکاری است که این تناقض دستمایه شوخی این روزهای افکار عمومی شده است و رئیس جمهور باید تلاش کند از این رفتار دوگانه رهایی یابد! این شیوه صحیحی نیست که از یک سو سخنانی در ضدیت با پیشرفت تسلیحاتی ـ دفاعی شنیده شود یا بودجه دفاعی کشور با محدودیت‌های جدی مواجه شود و از دیگر سو وقتی اقدامات دفاعی ـ نظامی با اقبال مردمی مواجه می‌شود، این دستاوردها مصادره به مطلوب شود!
حقیقت آن است که در نگاهی ملی، دستاوردهای عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و... متعلق به فرد یا جناح و سازمان و نهاد خاصی نیست! پیشرفت و توسعه کشور محصول پول و بودجه و سرمایه و... فلان وزارتخانه نیست! بلکه همه این توانمندی‌ها از جمله افزایش روزافزون قدرت موشکی جمهوری اسلامی، محصول اراده و اندیشه انقلابی و برخاسته از روحیه انقلابی‌گری جوانانی است که خود را خادم ملت می‌دانند و بی‌نام و نشان شبانه‌روز در حال تلاشند و شعار «ما می‌توانیم» را در عمل انقلابی خود به منصه ظهور رسانده اند!

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *