پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رهبرانقلاب:

حضور مردم فتنه 78 و 88 را به شکست کشاند

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 533121
بیانات رهبرانقلاب پیرامون فتنه ۷۸ که با تجدید بیعت ملت با ایشان در ۲۳ تیر همان سال خنثی شد را در این گزارش می‌خوانید.
حضور مردم فتنه 78 و 88 را به شکست کشاند

به گزارش جهان نيوز، بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب پیرامون فتنه 78 که با تجدید بیعت ملت با ایشان در 23 تیر همان سال خنثی شد را در ادامه می خوانید.
رهبر انقلاب در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم کرمانشاه در ورزشگاه آزادی این شهر در 20 مهر ماه سال 90 با اشاره به فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ در تهران بعنوان یکی از چالش‌های پیچیده پیش روی نظام، خاطرنشان کردند: حضور مردم، این دو فتنه را نیز به شکست کشاند بگونه‌ای که پنج روز بعد از فتنه ۱۸ تیر، حرکت عظیم ۲۳ تیر در سراسر کشور بوقوع پیوست و در فتنه ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حرکت عظیم و کم‌نظیر مردم در ۹ دی روی داد.
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 29 دی سال 1388 فرمودند: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بحمدالله این خصوصیت را داشته است. دلائل زیادی هم برای این هست؛ آخریاش همین نهم دی است؛ قبلش - ده سال قبل از این - 23 تیر است که اشاره فرمودند؛ آن روز هم نیاز لحظه‌ها بود؛ این یک کار متعارف و معمولی نبود. راهپیمائی مردم در بیست و دوی بهمن با همه‌ی عظمتی که دارد - که حالا عرض خواهم کرد - یک کار متعارف است، یک کار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است که انجام بگیرد و انجام میگیرد؛ اما بیست و سه‌ی تیر در سال 78، یک کار متعارف نبود، یک کار متوقع نبود؛ اهمیت داشت که این مجموعه بداند و بفهمد که این کار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. کار نهم دی ماهِ امسال هم همین جور بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ی مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کاری را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد.
رهبرانقلاب در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه در 20 مهر ماه 1390اظهار داشتند: یکی دیگر از چالشها - که البته این چالش پیچیده‌تری بود - چالشهای فتنه‌انگیزی بود که در فتنه‌ای مثل هجدهم تیر سال ۷۸ و فتنه‌ی سال ۸۸، با فاصله‌ی ده سال، اینها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند؛ اما بعکس شد. در فتنه‌ی هجدهم تیر، پنج روز بعد از اینکه فتنه‌گران فتنه‌ی خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ ۲۳ تیر را، نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *