سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
لاریجانی:

فقط ایران همراه ملت عراق و سوریه تا آخرین‌نفس مبارزه کرد

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب: 533092
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همت و غیرت مردم عراق در کنار فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی در آزادسازی موصل بسیار تأثیرگذار بود اما اگر کمک‌های ایران از ابتدای شروع ماجراجویی‌های داعش در منطقه نبود این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.
فقط ایران همراه ملت عراق و سوریه تا آخرین‌نفس مبارزه کرد
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم و آغاز عملیات اجرایی ساخت هشت مجموعه ورزشی در مناطق هشتگانه قم، با اشاره به اجرای پروژه‌های موفق در طول 2 سال اخیر اظهار  داشت: افتتاح این تقاطع گره کور ترافیکی از این منطقه را بسیار روان‌تر خواهد کرد.

لاریجانی با اشاره به انتخاب نام شهدای حرم برای این تقاطع سطحه افزود: این شهدای مدافع حرم بودند که غده بدخیم تروریست را در منطقه متلاشی کردند و زمان ثابت کرد که دیگران فقط حرف زدند اما فقط این ایران بود که در میدان مبارزه همراه ملت عراق و سوریه تا آخرین‌نفس مبارزه کرد.

وی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت در موصل عراق گفت: همت و غیرت مردم عراق در کنار فتوای تاریخی مرجع گران‌قدر آیت‌الله سیستانی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بود اما اگر کمک‌های ایران از ابتدای شروع ماجراجویی‌های  داعش در منطقه نبود این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای دیگر تنها حرف زدند و ائتلاف‌های مختلفی را تشکیل دادند اما در میدان جنگ و عمل فقط ایران و نیروی قدس سپاه به یاری ملت عراق و سوریه آمد که این در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

لاریجانی با اشاره به سرانه پایین اماکن ورزشی در قم بیان کرد: آغاز بهره‌برداری از 8 مجموعه ورزشی در مناطق هشتگانه قم امری بسیار لازم و سنجیده است که جا دارد زودتر به بهره‌برداری برسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طرح  ملی راه‌آهن تهران به اصفهان را مورد توجه قرار داد و گفت : در جلسه اخیر با وزیر راه، تدابیری اندیشیده شد که مسیر آن در قم با مترو تداخلی نداشته باشد و مردم در استفاده از آن سهولت بیشتری داشته باشند.

وی بابیان اینکه به‌زودی قم شاهد فرودگاه خواهد بود تصریح کرد: مشکلات پیش روی فرودگاه قم در جلسه با وزیر مسکن حل‌وفصل شد و به‌زودی عملیات اجرایی ادامه فرودگاه از سر گرفته خواهد شد همچنین در این جلسه برخی از موارد اختلافی در طرح حرم به حرم که مربوط به طرح‌های شهرسازی بود نیز به توافق منجر شد و شهرداری در اجرای ادامه پروژه حرم تا جمکران مشکلی از این بابت نخواهد داشت .

لاریجانی خاطرنشان کرد: قم از نظر شهری بسیار بزرگ‌شده و خیابان‌های سابق دیگر گنجایش وسایل حمل‌ونقل جدید را ندارد که شهرداری نیز با نگاهی عالمانه و کارشناسی شده به اجرای پروژه‌های مربوط می‌پردازد که بسیار جای خرسندی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان  یک هزار تختخوابی پردیسان تأکید کرد : بهره‌برداری از این طرح جامع سلامت سبب خواهد شد تا قم تبدیل به یک شهر پایه‌ای برای شهرهای اطراف درزمینهٔ پزشکی بشود.
وی گشوده شدن برخی امکانات سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در کشور را مدنظر قرار داد و گفت: قم باید بیشتر و زودتر از بقیه استان‌ها از امکان فایناس به وجود آمده توسط برخی از کشورها در زمینه شهرسازی، صنعت و تولید استفاده کند همچنین در تلاش هستیم تا خط دو مترو قم نیز از امکانات فایناس بهره ببرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *