جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۵
نکات مثبت 2030 کشف علمی نهادهای بین الملل نیست!

کج فهمی از ریشه های یک خبر دردناک

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 533049
برخی تصور می کنند مخالفت با 2030 به معنی مخالفت با جزء جزء این سند است. طبیعی است که این سند در عین قابل دفاع بودن بسیاری از بخشها، سرجمع و برآیندش منفی است.
کج فهمی از ریشه های یک خبر دردناک
گروه جامعه جهان نيوز، محسن مهدیان: قتل آتنا از دردناک ترین اخباری ایست که در این هفته منتشر شده است.
اما در حاشیه قتل این دخترک معصوم حرفهایی زده شد که در بهترین حالت ناشی از بی اطلاعی و در حالت بدبینانه سوء استفاده سیاسی از جریحه دار شدن احساسات مردمی است.

برخی در حاشیه این خبر دردناک نوشتند اگر سند2030 مورد توجه قرار گیرد و بحث آموزش جنسی کودکان در مدارس پی گیری شود دیگر شاهد چنین فجایعی نخواهیم بود.

*طرح چنین ادعایی چند اشکال فاحش دارد.

1) یکم. بدفهمی از سند 2030.

برخی تصور می کنند مخالفت با 2030 به معنی مخالفت با جزء جزء این سند است. روشن است که دچار غفلت یا تغافل سهمگینی هستند. طبیعی است که این سند در عین قابل دفاع بودن بسیاری از بخشها، سرجمع و برآیندش منفی است. آنهم نه به جهت جزئیات، بلکه به سبب جهت گیری و نظام رویکردی که جزئیات را ترتیب بخشیده ست.

2) دوم. بدفهمی از علت مخالفت.

برخی تصور می کنند مخالفت با 2030 به جهت مخالفت با یک سند بین المللی است. این نیز اشتباه فاحشی است.
ما ملزم به تعامل با دنیا هستیم و طبیعتا نه تنها گریزی از تعهدات بین المللی نیست، بلکه باید با حضور فعال در جهت دادن به این اسناد فعال باشیم.

اما اشکال و انحراف این بود که چرا باید چنین سندی، مبنای برنامه ریزی آموزشی قرار گیرد؟ توجه کنیم که رهبری فرمودند:" این مسئله که یک سند خارجی دارد محور عمل قرار می‌گیرد، محل اشکال ما هست."

3) سوم. بدفهمی از آموزش مسائل جنسی

برخی خیال می کنند نکات مثبت 2030 کشف علمی نهادهای بین الملل است.
مثلا در همین نمونه خاص آموزش مسائل جنسی درکودکی، اولن باید گفت که این توصیه اسلام است و دیگر اینکه در حال حاضر کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تنظیم سندی در رابطه با آموزش جنسی کودکان تشکیل شده است.

نگاه بزرگان دینی ما نیز تائید این موضع است.

شهید بهشتی در این رابطه می گویند: "در یک محفل علمی و تصمیم گیری این مساله که هر چند وقت یک بار مساله روز میشود مطرح شد...به آنها گفتم ...اگر منظورتان این است که بچه ها در اولین فرصت و زمانی که توانایی دارند اندامهای جنسی را بشناسند نقش اندامها را بدانند ترشحات اندامها را بدانند خوب این برای بچه مسلمان مساله تازه ای نیست.شما میدانید که همیشه همین بچه مسلمان را با رساله عملیه آشنا میکردند...سعی میکردند به دختر خانمها قبل از اینکه به نه سالگی تمام برسند و احتمالا خودشان با مساله عادت ماهانه روبرو بشوند به شکلی از اشکال بفهمانند که اگر چنین چیزی دیدی وحشت نکن خیال نکن یک بیماری داری بلکه این یکی از نشانه های کمال آفرینش و خلقت زن است که عادت ماهانه شود بعد هم به او میگفتیم حکم اسلام در این باره این است...به هر حال به آنها گفتم این حرفها برای بچه مسلمانها نیست این حرفها برای بچه مسیحی ها است. شما شنیده اید که در عالم کاتولیکها...اصلا نام اندامهای جنسی را در حضور بچه ها به هر شکل بردن گناه تلقی میشد. خوب در اسلام چنین چیزی نیست....من فکر میکنم که طرح این مساله به شکل خیلی روباز و متین با کودک هیچ اشکالی ندارد. هر قدر او را بیشتر در برابر این معمای ندانسته قرار بدهیم یک ظلم به او کرده ایم."

(نقش آزادی در تربیت کودکان. ص25 . شهید بهشتی)
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
شهید بهشتی افکار بسیار متغیر با زمان خود و روحانیت ان زمان داشت بخاطر همین مورد هجوم دوست و دشمن قرار میگرفت خوشحال شدم نقل قولی از این شهید بزگوار را در این مقاله کوتاه اوردید
تمنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای حامیان دولت متاسفم که برای ماستمالی کردن و تبرئه کردن امضا کنندگان سند شرم آور 2030 از این دختر معصوم سو استفاده سیاسی میکنند الان توی بسیاری از کشورهای اروپایی که سند 2030 تدریس میشود آمار تجاوز بالاست و فرقی به حال کسی نکرده بزرگترین معضل کشور گرسنگی جنسی است اینکه بیماران جنسی زیاد شده اند با آموزش این سند میخواهند این روابط را بین دختران و پسران عادی سازی کنند هیچ کس نیست به اینها بگوید اگر این اتفاق بیفتد بیماری ایدز شایع میشود بچه باید در این سن کودکی کند نه اینکه با هر مسائلی آشنا شود و با روح و روان او بازی شود این ها میخواهند گرگ های بیشتری تحویل جامعه دهند شرم آور است وقتی یک دختربچه کوچک در مقابل یک گرگ 43 ساله قرار میگیرد چگونه میخواهد حالا با 2030 دانستن مقابله کند این همه زنها و دختران بزرگ با سنی که مسائل جنسی میدانند مورد تجاوز قرار میگیرند دیگر چه برسد به یک بچه خدایا خودت از فرصت طلبان نگذر
Iran, Islamic Republic of
احسنت! اسلام هرگز نگفته این مسائل را به پسران و دختران خردسال و یا دبستانی و ... آموزش دهید. اگر راست می گویید یک آیه و یا یک حدیث معتبر ارائه کنید (هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین)
سدنا
Moldova, Republic of
ممنونم ازنظرت
واقعا حرف درست هم همینه اون بچه معصوم با یه گرگ وحشی روبرو شده حالا 2030 بهش آموزش داده شده یود یا نه چه توفیری براش داشت؟؟؟؟؟؟؟ مثلا بهش تجاوز نمیشد؟؟؟؟ یا زنده میموند؟؟؟؟
مثلا زنهای بخت برگشته ای که از تموم مسائل 2030 اطلاع دارن یه همچین بلاهایی سرشون نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا ننگ به همچین آدمایی که از هر مسئله ای میخوان بهره برداری سیاسی کنن
افشین
Iran, Islamic Republic of
مقصر واقعه میتواند دولت باشد دولت باید از جامعه اماری استفاده کند در هر استانی که اینگونه اتفاق ها بسیار در حال افتادند است باید تدبیر و راهکار اندیشده شود نسبت به نیاز ان استان و اموزش های پیشگیرانه به مردم اموزش داده شود تا دیگر کمتر شاهد اینگونه خبرهای بد نباشیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
پس به خاطر همین ۲۰۳۰ است که در کشورهای مجری این سند هیچ وقت چنین اتفاقاتی نمی افتد!
Iran, Islamic Republic of
یعنی تابلو که پاتو از ایران بیرون نذاشتی
لااقل اخبار اون کشورها رو مطالعه کن داداش
دانا
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای کسانی که بدون اطلاع و آگاهی فقط دنبال مقاصد خودشون و نفع بردن از موضوعات مختلف کشورن، یکی نیست بگه وقتی گشتن پلیس رو داخل ماشین غیر آزادی می دونی ، وقتی چهارشنبه های بدون روسری راه میندازی و می گی حجاب یه مسئله شخصیه ، وقتی مسئله جنسی مطرح شده تو سند 2030 رو قضیه شخصی و باب آزادی می دونی وقتی به آمران به معروف و ناهیان به منکر صدمه می زنی حالا نباید از اتفاقی که افتاده ناراحت باشی قاتل هم می تونه بگه کاری که کردم شخصی و از نظر من آزادی بوده
Iran, Islamic Republic of
با بیان این حرف ها و استفاده از عکس این بچه،روی زخم دل پدر و مادرش نمک نپاشند
امير
Iran, Islamic Republic of
واقعا بايد در اموزش تحولي جدي ايجاد شود و مي توان با اموزش فرزندان از بروز چنين رويدادهايي جلوگيري كرد.
متن سند ٢٠٣٠ كه در اختيار همگان قرار نگرفته است اما مخالفت با اموزش جنسي كودكان به بهانه اين توصيه جهاني
اشتباه است و فقط كوبيدن بر طبل توهم توطئه است.
M.sh
United States
ایا در کشورهایی که در حال اجرای ننگنامه ۲۰۳۰ هستند ، این اتفاقات رخ نمیده!؟ این ننگنامه اوتهارو ازین قبیل جنایات مصون کرده!؟ خجالت هم خوب چیزیه. از یک ننگنامه نوشته شده توسط شیاطین امروزی اینطور حمایت میشه. ما مسلمانیم وتعالیم ما برگرفته از ایات قرانیست نه نوشته شده توسط رژیم نحس ونجس وسگ هار منطقه وشیطان اکبر که همجنس بازی ولواط گری براشون قانون هست.
Iran, Islamic Republic of
به قول اون دوستمون قسمت بالا الان 2030 این کودک بی گناه رو چطوری نجات میداد از دست یک مرد بالق ؟؟نکنه سند 2030تبدیل به سوپر من و چیزی شبیه اون میشد می امد بیرون برای نجات . این حرفارو نزنید به جای این به فکر آموزش فرهنگی جامعه و برگشتن به راه حجاب و دین باشید تا این اتفاقات ریشه کن بشه.وقتی فریاد آزادی و بی حجابی و دوری از دین سر میدین در واقع دارید گرگ های تشنه جنسی رو پرورش میدید.
Iran, Islamic Republic of
احتمالا خود شما هم سند 2030 رو مطالعه نفرمودید...
اگر هم فرمودید هیچ شناخت و معرفتی نسبت به دین خودت نداشتی که چنین برداشتی داری
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
اگر سند 2030 اجرا شود (البته محتوای آن در برخی مجلات مثل مجله رشد پیش دبستانی در سال تحصیلی قبل بود = قصه های تاتا و تی تی)
به جای تل یک آتنا ده ها مورد این گونه ای خواهیم داشت.
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر کسی به مسایل جنسی اگاه باشه ربوده نمیشه.این چه منطقیه. وقتی ربوده شد.چه فرقی داره بدونه یا ندونه