پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آقاپور‌علیشاهی

شرایط تفکیک وزارتخانه‌ها فراهم نیست

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 532976
عضوکمیسیون‌ اقتصادی مجلس گفت: در شرایطی که وضعیت کشور ثابت، نرخ بیکاری زیر ۵ درصد و رشد اقتصادی ۷ درصد باشد، فرصت انجام تفکیک وزارتخانه‌ها فراهم هست، اما در شرایط کنونی کشور در حساس‌ترین نقطه‌ها قراردارد و شرایط فراهم نیست.
شرایط تفکیک وزارتخانه‌ها فراهم نیست

به گزارش جهان نيوز، معصومه‌آقاپورعلیشاهی درباره تفکیک وزارتخانه ها گفت: من یکی از مخالفان انتزاع وزارتخانه‌ها هستم.
وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶ تصویب شده است و بودجه‌ها را بر اساس وجود یک وزارتخانه تصویب کرده ایم ودرصورت انتزاع وزارتخانه‌ها باید بیاییم و بودجه‌ها را در صحن علنی تفکیک کنیم.

وی افزود: در جلسات توجیه می‌کنند ما  نمی‌خواهیم کارمند اضافه کنیم، اما همین جابجایی کارمندان، تفویض اختیارات شان، تامین دفتر و تشکیلاتی که لازم دارند، حداقل از ۶ ماه تا ۲ سال وقت می‌برد و انجام چنین اعمالی فرصت سوزی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درحال حاضر وزارتخانه‌ها برای هرکدام از قسمت‌ها اگر یک معاون بگذارند که مستقیماً با وزیر کار کند و مثلا برای بخش بازرگانی هم یک قائم مقام بگذارند که او نیزمستقیم با رئیس جمهور مرتبط باشد، کار‌ها به نوبه خود به بهترین وجه انجام خواهند شد.

وی در مخالفت با انتزاع وزارتخانه‌ها یادآورشد: در شرایطی که وضعیت کشور ثابت، نرخ بیکاری زیر ۵ درصد و رشد اقتصادی ۷ درصد باشد، فرصت انجام تفکیک وزارتخانه‌ها فراهم هست، اما در شرایط کنونی کشور در حساس‌ترین نقطه‌ها قراردارد و شرایط فراهم نیست.

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه باید کشور را از رکود اقتصادی نجات دهیم، تصریح کرد: باید فکری هم به حال رفع بیکاری کشور داشته باشیم وبه شرایط بهبود کسب وکار در کشور رونق بخشیم لذا با این شرایط هم اکنون وقت انجام چنین کار‌هایی نیست و این مخالفت با انتزاع وزارتخانه‌ها به معنای مخالفت با دولت نیست.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *